Režim dne.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
VOLNÝ ČAS TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PSYCHOLOGICKÉ POTŘEBY KAŽDÉHO ČLOVĚKA.
Volný čas s fyzikou. 14:30 – 16:30 Poté, co přijdeme domů, ohřejeme si oběd, pokud jsme neobědvali ve škole. V mikrovlnné troubě vzniká elektromagnetické.
VY_32_INOVACE_173_ORIENTACE_V_ČASE Denní režim CZ 1.07/1.4.00/
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
(CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM…nový projekt…aktuální téma…) CO PŘINÁŠÍ PRAVIDELNÉ ČTENÍ DÍTĚTI? vytváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem podílí se na emočním.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
SPÁNEK Šárka Blatná.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zdravý spánek
Things we knew, things we did… Things we have learnt, things we should do Melatonin a časový systém lidského organismu Helena Illnerová Fyziologický ústav.
Psychické stavy.
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
ZDRAVÍ 6. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Opakování - vývoj jedince
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
SPÁNEK Ročníková práce Klára Jelínková 6.tř..
Helena Illnerová Fyziologický ústav AV ČR, v. v. i.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Obsah Úvod Rozdělení biorytmů Rytmus roku Cykly Fáze cyklů Zajímavosti.
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Školáci potřebují dostatek energie především dopoledne
VY_32_INOVACE_PSYPS15060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Regenerace ve sportu pedagogické prostředky MUDr.Kateřina Kapounková.
VODA A ŽIVOT Voda je jedním z nejdůležitějších prostředků k životu na naší Zemi. Potřebuje ji člověk, zvířata i rostliny.
Pitný režim a děti Dana Růžičková, DiS., nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí 14. května 2008.
OBEZITA.
Zvládnu i náročné životní situace I.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
ROČNÍKOVÁ PRÁCE BIORYTMY
PITNÝ REŽIM NA ŠKOLÁCH a jak ho naplňovat
Periodizace lidského věku: Období dospělosti Období stáří
Logopedická třída MOTÝLCI
Péče o zdraví 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Zdravý Životní Styl Michal Burda.
Zdravý životní styl Vytvořila: Michaela Ryšánková.
MUDr.Kateřina Kapounková
VY_32_INOVACE_04_Povolání. Jméno: Vendula Báčová Ročník: 3. Období vytvoření: září 2011 Téma: Povolání Anotace: Učivo je podáno formou prezentace doplňující.
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
OBEZITA U DĚTÍ prim. MUDr. Martin Zítek Dětské oddělení Krajská nemocnice Liberec,a.s.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
VÝŽIVA „Patrně jediný způsob, jak si zachovat zdraví, je jíst, co ti nechutná, pít, co se ti oškliví, a dělat, co se ti nechce.“ Mark Twain.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Režim dne. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Režim.
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Jak překonat únavu VY_32_INOVACE_16_36.  Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ 
Příjem a výdej energie. V čem měříme množství energie? Množství energie (ať již obsažené v potravinách či potřebné pro správnou funkci našeho těla) měříme.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
PÉČE O ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
Předmět: Občanská výchova Ročník: 6. Tematický okruh: Péče o občana
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Režim dne I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Rekreace a věk Miroslav Kyselý.
Transkript prezentace:

Režim dne

Režim dne Jde o časové rozvržení všech činností a odpočinku v průběhu dne, tj. 24 hodin. Ze zdravotního hlediska je doporučováno: Rozložit a střídat různé činnosti a odpočinek tak, aby nedocházelo k nadměrné únavě a přetěžování organismu. Opakovat určité činnosti v téže době a ve stejném sledu. To vede k vytváření návyků, které usnadňují usínání i probouzení, zlepšují chuť k jídlu a vedou k lepší pracovní výkonnosti. Pravidelné stravování, dodržování přestávek mezi prací a zejména ukládání ke spánku je velmi důležité. Zařazovat různé druhy činností a odpočinku v době, která odpovídá biologickým rytmům (např. spát v noci, necvičit po jídle apod.).

AKTIVNÍ ODPOČINEK JE VHODNÝ PRO KAŽDÉHO. VE VĚTŠÍ MÍŘE BY SI HO MĚLI DOPŘÁT LIDÉ DUŠEVNĚ PRACUJÍCÍ např. vědečtí pracovníci, úředníci, učitelé,… SPORT PROCHÁZKA PRÁCE NA ZAHRÁDCE KONÍČKY (ZÁLIBY) PASIVNÍ ODPOČINEK   SPÁNEK POSLECH HUDBY TELEVIZE DÉLKA NOVOROZENEC   DÍTĚ 9-12 LET DÍTĚ 13-14 LET DOSPĚLÝ ČLOVĚK až 23 hodin 10 hodin 9 hodin podle potřeby Spánek je důležitá součást našeho života. Ve spánku obnovujeme síly, uvolňujeme se. Potřeba spánku je jiná u dětí a jiná u dospělých.

Biologické rytmy člověka

Člověk myslí a pracuje efektivněji, řídí-li se biorytmy Ignorování přirozeného biorytmu může u člověka vyústit v depresi, neurózu, trávicí problémy či srdeční nebo cévní příhodu. Vnitřní hodiny člověka vycházejí ze čtyřiadvacetihodinového rytmu. Řídí se jimi veškeré pochody v těle, ovlivňují soustředění a vnímání, stejně jako fyzickou a duševní kondici. Časně ráno mezi 04:00 a 06:00 se tělo probouzí. Klesá tvorba melatoninu a posiluje se tvorba hormonů. Tou dobou jede naplno krátkodobá paměť, a tak je dobré si po ránu zopakovat informace, které bude člověk potřebovat přes den například u zkoušky. Časně ráno je tělo nejcitlivější k bolesti. V 08:00 je podle chronologů vhodná doba pro snídani, tělo je připraveno zásobit se energií na celý den. Mezi 09:00 až 12:00 je člověk nejvýkonnější a zvládne bez problémů každou práci, snadno se také učí. Rozlet by mohlo zbrzdit jen těžké jídlo, které v této fázi dne tělo spíše unaví, než aby ho posílilo. Mezi 13:00 a 14:00 je člověk podle chronologů nejodolnější vůči bolesti. Je však i celkově otupělý, a tak by neměl řešit vážné problémy. Výkonnost klesá o pětinu, proto je lépe věnovat se jednoduchým činnostem. Odpoledne aktivita zvolna stoupá, po 17:00 je člověk na vrcholu ve schopnostech reagovat a pamatovat si, proto je prý dobré věnovat se studiu a záležitostem, které souvisejí s koordinací a manuální zručností. Užitečný je i sport. Večer se tělo uvolňuje a udělá mu dobře lehká večeře. Ve večerních hodinách jsou smysly a cit pro vůně a chutě nejvýraznější, což vysvětluje to, že právě z večerního mlsání má člověk největší požitek. Do 23:00 by se člověk měl uložit na lože, aby přes noc načerpal novou sílu a energii na další den.

Shrnutí Čím aktivněji budeme v dětství a v mládí prožívat svůj volný čas, čím více se budeme věnovat pohybu a sportování, tím více oddálíme čas nemoci, tělesného stárnutí a nemohoucnosti.

2. DENNÍ RYTMUS Denní rytmus je rozložení činností a odpočinku během dne. Vhodné rozložení je: - 8 hodin denně práce (škola, domácí příprava, pomoc rodičům) 8 hodin volného času – aktivity (sport, hra na nástroje, čtení,…) 8 hodin spánku - je nepostradatelný, zabírá 1/3 života. Denní rytmus našich předků byl odlišný, volný čas a více odpočinku nám umožnil technický pokrok.

ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Pro zajímavost 