Výzkumy realizované v roce 2008 1. Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži 2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
V ÝROČNÍ ZPRÁVA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ ABC Rok 2012.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Základní škola, Brno, Štolcova 16
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením.
Didaktické prostředky
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Mentoring, co a jak? Mgr. Václav Šneberger.
Spojuje tři generace a pomáhá. Celý projekt je postaven na principech lidskosti a vzájemné pomoci a nejdůležitějším předpokladem pro jeho fungování je.
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Komunitní a otevřená škola
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
Životní úroveň obyvatel v České republice
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Personální plán pro podnikatelský plán
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Flexibilní formy práce Aktivní politika zaměstnanosti – modul Ia.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Co je program Mládež v akci? Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
9. Tvorba individuálního plánu
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Didaktické prostředky
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Plán vzdělávacích aktivit
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
9. Tvorba individuálního plánu
Komplexní systém hodnocení
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Ing. Stanislava Správková
„Cesta k městu“ STRATEGIE PRO MLÁDEŽ PO KARVINSKU
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

Výzkumy realizované v roce Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži 2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových aktivit 3. Výchova k dobrovolnictví – „mentoring“

1. Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži Cílem právní analýzy bylo provést: Rešerši dokumentů souvisejících s problematikou dětí a mládeže. Specifikaci eventuálních legislativních problémů. Upozornit na případnou neaplikovatelnost zákona v praxi. Navrhnout doplnění zákonů - návrh systémových a legislativních změn.

1. Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži Tématické zaměření Dobrovolnictví Multikulturalita Faktory ovlivňující integraci osob se zdravotním postižením do zájmového a neformálního vzdělávání Informovanost a participace Volnočasové aktivity Podpora talentovaných dětí a mládeže Další vzdělávání pedagogických a nepedagogických pracovníků s dětmi a mládeží

1. Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži Příklady problematických oblastí 1. Dobrovolnictví způsob podpory dobrovolných pracovníků s dětmi a mládeží ze strany státu a zaměstnavatele zákon o dobrovolnické službě ve vztahu k Zákoníku práce problematika sociální práce s mládeží ve vztahu k Zákonu o sociálních službách dva typy dobrovolnictví: 1.ve smyslu zákona o dobrovolné službě v akreditovaném režimu poskytující sociální výhody 2. „nezvýhodněné“ (většina dobrovolných pracovníků s dětmi a mládeží)

1. Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži Příklady problematických oblastí 2. Podpora talentovaných dětí a mládeže vzájemné propojení Školského zákona a požadavků státu na podporu talentů problematika daňových odpisů právnických osob na vědu a výzkum problematika legislativy v oblasti zaměstnávání absolventů ve vztahu k Zákonu o zaměstnanosti absence koncepce podpory talentů na celostátní úrovni

1. Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži Příklady problematických oblastí 3. Další vzdělávání pedagogických a nepedagogických pracovníků s dětmi a mládeží problematika akreditací vzdělávacích akcí problematika uvolňování pracovníků ze zaměstnání na tyto akreditované vzdělávací kurzy, školení apod. problematika právního nároku na výše uvedené vzdělávání nerovné podmínky v možnostech účastnit se a absolvovat další vzdělání pro nepedagogické pracovníky, zejména dobrovolníky

2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových aktivit Hlavní cíl šetření: Jakým způsobem jsou vybírány volnočasové aktivity pro děti ve věku 6 – 15 let. Další cíle: jakou roli při výběru volnočasových aktivit hrají charakteristiky rodiny, podle jakých kriterií se rodiče rozhodují o volnočasových aktivitách dětí, jaké informace jsou pro ně relevantní, hodnocení marketingových strategií organizací provozujících tyto aktivity a jejich efektivitu.

2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových aktivit Použitá technika sběru dat řízené standardizované osobní rozhovory (face-to-face) řízené standardizované osobní rozhovory (face-to-face) výběrový soubor 611 respondentů - rodiče dětí ve věku 6-15 let výběrový soubor 611 respondentů - rodiče dětí ve věku 6-15 let respondenti byli vybráni kvótním způsobem na základě znaků: respondenti byli vybráni kvótním způsobem na základě znaků: pohlaví a věk dítěte, pohlaví a vzdělání rodiče, velikost místa bydliště a region

2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových aktivit Hlavní zjištění 82 % dětí tráví čas každý týden v různých zájmových kroužcích a kurzech Nejdůležitějším kritériem pro výběr volnočasových aktivit pro děti je zájem a přání dítěte. Jako velmi důležité to označuje osm z deseti rodičů (79%)

2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových aktivit V kolika letech začalo Vaše dítě pravidelně navštěvovat zájmové kroužky nebo kurzy? (N = 523, v %) a méně a více Neví, neodpověděl/a

2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových aktivit

Nejmenší spokojenost s nabídkou je v obcích do obyvatel. Největší spokojenost s nabídkou je v obcích s až obyvateli!!!

3. Výchova k dobrovolnictví – mentoring Cíle výzkumného šetření: Formulovat typologii mentoringových vztahů a vyhodnotit charakteristiky těchto typů Vytvořit metodiku vedení kvalitních mentoringových vztahů v profesionálních souvislostech Identifikace charakteristiky a znaky potenciálně rizikových vztahů v mentoringovém programu

3. Výchova k dobrovolnictví – mentoring Co je to mentoring Mentoring Metoda sociální intervence – využívá profesionálně vedené dobrovolníky. Mentor Osoba,která má větší zkušenosti i znalosti než jeho svěřenec – mentee, kterého provází a instruuje za účelem jeho individuálního rozvoje,nabízí modely chování, rozvíjí schopnosti,talent. Mentee Termín užívaný pro označení mentorova chráněnce.

3. Výchova k dobrovolnictví – mentoring Co je to mentoringový vztah Je „individuální vztah mezi mladým dospívajícím člověkem a pečujícím dospělým, který dospívajícímu asistuje při dosahování akademických, sociálních, profesních či osobních cílů“. Ve vztahu mezi mentorem a menteem se vytváří emocionální pouto, které odlišuje mentora od podobných rolí pracovníka s dětmi.

3. Výchova k dobrovolnictví – mentoring Fáze mentoringového vztahu Očekávání Očekávání dítěte První kontakt Způsob navazování prvního kontaktu Poznávání Přístup mentora k dítěti Ustálení vztahu Spokojenost mentora Další průběh vztahu Vývoj po 8 měsících vztahu

3. Výchova k dobrovolnictví – mentoring Fáze mentoringového vztahu Očekávání – negativní, pozitivní, konkrétní. První kontakt - negativní, pozitivní, konkrétní. Poznávání - 1. rovnocenně - přátelský přístup 2. přístup zaměřený na dítě 3. autoritativně - Intencionální přístup 4.Ustálení vztahu – spokojenost mentora a dítěte 5.Vývoj po osmém měsíci vztahu – 1. vývoj v kvalitu 2. zhoršení a ukončení 3. závislost na mentorovi

3. Výchova k dobrovolnictví – mentoring Dosažení efektivity mentoringového vztahu Pečlivé vymezení role mentora ve vztahu (programu) Rovnocenný přístup Kvalitní supervize, koordinace

Děkuji za pozornost Miroslav Bocan