postup výroby dřevěných schodů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
postup výroby dřevěných schodů
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název operačního programu:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Schodiště – návrh a konstrukční řešení
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
schodišťový stupeň schodišťové rameno
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Bc. Jiří Čihák. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Technologie hodina číslo SŠ Oselce Projekt SŠ Oselce: Modernizace výuky odborných předmětů s využitím ICT Obor vzdělávání: H/01 Truhlář Předmět:
postup výroby dřevěných schodů
postup výroby dřevěných schodů
Název operačního programu:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
Názvosloví Schodišťový prostor – prostor v němž bude umístěno schodiště. Schodišťové rameno – konstrukce, která má min. 3 stupně a spojuje různé výškové.
Schodiště v RD.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Pozemní stavitelství Typologie Bytové domy Autor: Ing. Šoupal Kamil
postup výroby dřevěných schodů
postup výroby dřevěných schodů
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
postup výroby dřevěných schodů
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
postup výroby dřevěných schodů
Dřevěná schodiště Umožňují spojení různých výškových úrovní. Jsou lehké, teplé a z hlediska stavebních nákladů levné, mají pěkný vzhled a často zabírají.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Pozemní stavitelství II
Pozemní stavitelství II
SCHODIŠTĚ. Kce sloužící ke spojení různých výškových úrovní Za schodiště lze považovat min.3 výškové stupně Od 3 stupňů by mělo být zábradlí Schodišťové.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Transkript prezentace:

postup výroby dřevěných schodů Projekt SŠ Oselce: Modernizace výuky odborných předmětů s využitím ICT Obor vzdělávání: 33-56-H/01 Truhlář Předmět: Technologie – 3. ročník Téma: Stavebně truhlářské výrobky postup výroby dřevěných schodů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Funkce schodišť Schodiště jsou konstrukce k překonávání výškových rozdílů určené pro chůzi. V budovách spojují jednotlivá podlaží a zajišťují tak komunikaci ve svislém směru. V rodinných domcích mohou být vyrobena ze dřeva. Schodiště se skládá z minimálně tří po sobě následujících stupňů, tzn. ze tří stoupání a dvou nášlapů.

Účel schodišť Schodiště má při chůzi umožnit pohodlný a bezpečný výstup a sestup osob, přemísťování předmětů a zařízení. Proto musí bezpečně přenášet zatížení osobami, předměty a zařízení, musí splňovat bezpečnostní požadavky a požadavky na osvětlení a větrání. Jeho poloha v budově musí odpovídat účelnému využívání budovy.

Působení schodiště Schodiště musí působit esteticky a musí být zkonstruováno odborně. Zatímco výsledná podoba předpokládá dostatečné zkušenosti získané při výrobě dřevěných schodišť, požadavky na bezpečnost a pohodlí lze splnit relativně snadno, dle fyzikálních a geometrických zákonitostí. Ty si lze také snadno osvojit.

Nároky a požadavky na schodiště Konstrukce včetně druhu dřeva a rozměrů, spojení a napojení musí být přizpůsobena namáhaní schodiště. Konstrukce musí brát v úvahu bezpečnost při chůzi po schodišti, protipožární ochranu a protihlukovou ochranu. Průchodná šířka schodišťového ramene, šířka stupně a vzhled stupňů a podest musí být přiměřené účelu a významu schodiště.

Nároky a požadavky na schodiště Z hlediska pohodlí a bezpečné chůze je důležitý druh,počet a délka jednotlivých ramen. Schodišťová zábradlí musejí odpovídat předpisům, musejí být dostatečná a bezpečně upevněná. Schodiště má být dostatečně osvětleno přirozeným, popř. umělým osvětlením.

Schodiště podle tvaru ramen Přímočará ramena Smíšenočará ramena Křivočará ramena Schodiště zatočená o 180° Schodiště zatočená o 90° Podle výstupní čáry na pravotočivá nebo levotočivá

Pojem označující část schodišť Prostor schodiště Podlažní schodiště Vyrovnávací schodiště Schodišťové rameno Délka ramene Šířka ramene Výstupní čára Podesta Zrcadlo Zábradlí

Prostor schodiště Nazývaný také schodišťový prostor, je určený pro schodiště, musí být větrán a osvětlen.

Podlažní schodiště Vyrovnávací schodiště Spojují dvě podlaží, například přízemí s 1. patrem Vyrovnávací schodiště Spojující zpravidla úroveň vstupu s prvním plnohodnotným podlažím.

Schodišťové rameno Spojuje dvě úrovně a skládá se z minimálně tří stupňů, maximálně 18 stupňů. Je tvořeno stupni a podpěrnými konstrukcemi.

Délka ramene Šířka ramene Je délka schodišťového ramene v půdorysu. Šířka ramene Je šířka schodišťového ramene v půdorysu.

Děkuji za pozornost

Projekt SŠ Oselce: Modernizace výuky odborných předmětů s využitím ICT Seznam použité literatury: Nutsch, W. a kolektiv: Příručka pro truhláře, Sobotáles, 1999 Křupalová: Technologie pro 1. ročník SOU učebních oborů zpracování dřeva, Sobotáles, 2000 Křupalová: Technologie pro 2. ročník SOU oboru truhlář pro výrobu nábytku, Sobotáles, 2002 Křupalová: Technologie pro 3. ročník SOU učebních oboru truhlář, Sobotáles, 2003 Panáčková, Pánáček: Technologie obrábění dřeva, Sobotáles, 1998 Blanc, G.: Dřevo od A do Z, Rebo, 2006 Ing. Wolfgang Nutsch, Prof.Dr.Ing. Walter Ehrmann: Dřevěná schodiště, Sobotáles, 2002 Odborné časopisy: Truhlářské listy Stolařský magazín Propagační materiály: Letáky a prospekty Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Projekt SŠ Oselce: Modernizace výuky odborných předmětů s využitím ICT Na prezentaci spolupracovali: žáci oborů vzdělávání 82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva – práce truhlářské 33-56-H/01 Truhlář učitelé odborných předmětů a odborného výcviku (tým projektu) Milan Sluka Bc. Václav Pihera Bc. Václav Jakubčík Luboš Makrlík Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky