Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v Olomouci Celostátní seminář k výuce českého jazyka pro cizince na lékařských fakultách Praha, 7. února 2008
Rozsah výuky nezměněn intenzivní kurz v úvodu 1. a 2. ročníku zrušen 1. ročník2. ročník3. ročník zimní sem letní sem pozn.: semestr trvá 15 týdnů
Způsob zakončení podmínkou udělení zápočtu je aktivní účast na semináři a úspěšné absolvování písemného testu (min. 65%). podmínkou vykonání ústní zkoušky je získání zápočtu. Součástí ústní zkoušky je čtení a překlad textu (v případě 3. ročníku jednoduchý odborný text), vysvětlení základních gramatických a lexikálních jevů a rozhovor na předem dané téma. 1. ročník2. ročník3. ročník zimní sem.zápočet letní sem. zápočet zkouška
Studijní materiály Rešková – Pintarová: Communicative Czech (Elementary Czech), Praha 1995 (1. a 2. ročník) Hrubantová – Weberová – Hořká: Jenom kostra (Just a Skeleton) Praha 1998 (3. ročník) vlastní materiály „medical Czech“ od 3. semestru (2. ročník)
Počty výukových skupin průměrný počet studentů ve skupině: 13-15
Počty studentů přibližně trojnásobek přijímaných do 1. ročníku oproti 2001/2002
Studenti přibližně trojnásobek přijímaných do 1. ročníku oproti 2002 Malajsie19 Tchaj-wan9 Velká Británie6 Portugalsko4 USA2 Indie2 Kanada1 Nigérie1 Irsko1 pozn.: nastupující 1. ročník v ak. roce 2007/2008 země EU: 24% změna ve spektru domovských zemí studentů (dříve Velká Británie, Indie, Pákistán…)
Zajištění výuky po 10 letech provizorního umístění vlastní prostory v areálu LF UP / Fakultní nemocnice (2006 – změna názvu pracoviště) změna vyučujících Mgr. Dagmar Hrabalová 1., 2. a 3. ročník Mgr. Lenka Podhorná 2. ročník
Evaluace výuky od akad. roku 2000/2001 vlastní dotazníky „šité na míru“ pracovišti a jednotlivým předmětům od 2005/2006 nepříliš vhodný jednotný fakultní dotazník pečlivé vyhodnocení, reakce na komentáře, trvalé zveřejnění výsledků na webových stránkách centra
Problémy změna vedení fakulty v r nedůslednost v dodržování studijních předpisů benevolence v poskytování výjimek (opakovaně, více předmětů) absence jasných pravidel bagatelizace problémů nepříliš funkční systém tutorů nelze využít elektronický zápis na zkoušky nedostatky v komunikaci neřešení „kulturních odlišností“ nezájem klinických pracovišť o specifikaci požadavků na náplň výuky češtiny čeština (latina) má pouze formálně rovnoprávné postavení s dalšími předměty
Neplnění povinností průměrný počet studentů ve skupině: 13-15
Komunikace webové stránky pracoviště pravidelná aktualizace (informace o nepřítomnosti vyučujících, termíny zkoušek apod. výsledky evaluací sylaby, literatura, požadavky ke zkouškám nepříliš využívané studenty i vyučujícími (materiály ke stažení apod.) osobní a ový kontakt
cja.upol.cz