1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ
1.Ročník ŽÁK - Zvládá správné sezení u nástroje, je schopen uvolnění při hře -Orientuje se na klaviatuře (v oktávách) -Dle svých individuálních schopností zvládá elementární prvky kl. Hry (legato, staccato, portamento) -Sluchově rozezná základní prvky dynamické hry (dynamická označení) -Zvládá hru oběma rukama v protipohybu -Umí doprovodit jednoduchou melodii dudáckou kvintou - Rozlišuje hodnoty not a pomlk
2. Ročník ŽÁK - zvládá elementární využití pedálu - vnímá rozdíly mezi durovou a mollovou tóninou - Je schopen zahrát jednoduchou skladbičku zpaměti - dokáže zahrát durové stupnice přes 2 oktávy v protipohybu - umí přečíst a přenést na klaviaturu noty v houslovém a basovém klíči dle jeho individuálních vědomostí a schopností
3. Ročník ŽÁK - se orientuje v jednoduchém notovém zápisu - je schopen dynamického odstínění hry (forte, piano, crescendo, decrescendo) - zvládá jednoduchá technická cvičení na základní úrovni - vnímá náladu jednoduchých přednesových skladeb, je schopen ji vyjádřit dle svých schopností a představivosti - žák doprovází jednoduchou píseň harmonickými funkcemi TSD
4. Ročník Žák - Zvládá základy synkopického pedálu - zahraje durové stupnice v protipohybu přes 2 oktávy, tříhlasé akordy - dokáže hru nejjednodušších melodických ozdob - zahraje složitější skladbu zpaměti - je schopen souhry jednoduchých čtyřručních skladeb
5. Ročník Žák - zahraje durové i mollové stupnice v protipohybu - interpretuje skladby různých stylových období - uplatňuje základní agogické změny, výrazové prostředky, klade důraz na kvalitu klavírního tónu - umí posoudit vlastní výkon sluchovou sebekontrolou
6. ročník Žák - umí zahrát durové i mollové stupnice kombinovaným způsobem a čtyřhlasé akordy - využívá k interpretaci znalostí více stylových období - zvládá transpozici jednoduchých lidových písní
7. Ročník ŽÁK - žák dokáže zahrát stupnice kombinovaným způsobem a velký rozklad k daným stupnicím - technická cvičení zvládá v rychlejších tempech - je schopen samostatně nastudovat přiměřeně obtížnou skladbu po technické, výrazové a obsahové stránce - zvládá hru z listu přiměřeně náročných skladeb - se dokáže uplatnit v komorní hře nebo souboru