Budoucí a minulý čas II Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Města ČR – orientace na mapě
Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?
Kolja 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol? RL8 nová slova.
Review Lesson 1: Nová slova Complete the following sentences using the appropriate vocabulary words from Review Lesson 1 of Contemporary Czech by Michael.
Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Vy a ty: Changing Personal Pronouns In each of the following sentences, replace vy with ty, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Pronouns in the Accusative & Dative Insert the appropriate pronouns into the sentences below. Vzor: Prosí ___, abych vyšel z pokoje. Prosí mě, abych vyšel.
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Expressions of Time Write out the following times in two different ways (whenever possible). Vzor: 1:30 am Je jedna hodina třicet minut. Je půl druhé.
Slovosled Unscramble the following sentences. Vzor: nebudu bez ničemu rozumnět slovníku Bez slovníku ničemu nebudu rozumnět. *Taken from Lesson 12, pg.
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Rozkazovací způsob Imperatives Rewrite the following sentences in the imperative. Vzor: Koupíš si dražší šaty? Kup si dražší šaty! *Taken from Review Lesson.
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Polite Commands Soften the commands according to the following pattern (that is, use the perfective future and conditional instead of the imperative forms.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Possessive Adjectives Form sentences based on the following pattern, using possessive adjectives derived alternately from Jan and Jana. Vzor: Naša kniha.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Konverzace: Jsi dnes unaven/a? Proč?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
Technické kreslení.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Budoucí a minulý čas Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense Rewrite the following sentences in the non- past conditional. Vzor: Kdybych to byl věděl, byl.
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Perfective v. Imperfective Choose the appropriate form of the verb (either perfective or imperfective) to complete the following sentences. For some sentences.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Conjugating Verbs Make sentences out of the following word groups. Omit personal pronouns. Use only the present tense. Vzor: /překládat/ vaši hru. (já)
Přítomný čas Rewrite the following sentences in the present tense. Vzor: Bolela mě hlava. Bolí mě hlava. *Taken from Review Lesson 4, pg. 193, ex. 1 of.
Perfectives of Motion Verbs Rewrite each of the following sentences twice. Begin the first revised sentence with včera and use the past perfective of the.
Který or Jaký? Insert the proper form of který (which one?) or jaký (what sort of?), depending on the sense of the sentence. Vzor: V(e) ____ jazycích máte.
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Přeložte zájmena: Translate the Pronouns In each of the following sentences, translate the English pronouns into Czech. Possible variants will be displayed.
Future Perfective Verbs Rewrite the following sentences, changing all verbs to the future perfective. Vzor: Karel volá matce. Karel zavolá matce. *Taken.
Zápor: Negation Negate the following sentences. This will require negating the verb and changing the indefinite pronouns into negative pronouns. Vzor:
Verbal Nouns Construct sentences with verbal nouns based on the following pattern. Vzor: Rád létám. Mám rád létání. *Taken from Lesson 10, pg. 126, ex.
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
Rád by: Softening chtít sentences
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns
Connecting Sentences with který
Prepositions & Cases II
Se a si: Reflexive Pronouns
Possessive Pronouns Vzor: Mám jeho sešity. Mám jejich sešity.
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Future Perfective Verbs
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

Budoucí a minulý čas II Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat román. Začne překládat román. * Taken from Review Lesson 3, pg. 190, ex. 1 (#26-50) of Contemporary Czech by Michael Heim.

Budoucí a minulý čas II 26. Celé dny sedí a mlčí.

Budoucí a minulý čas II 26. Celé dny sedí a mlčí. Celé dny bude/budou sedět a mlčet. Celé dny seděl/seděla/seděli/seděly a mlčel/mlčela/mlčeli/mlčely. 27. Nic tady nenacházím.

Budoucí a minulý čas II 27. Nic tady nenacházím. Nic tady nenajdu. Nic jsem tady nenašel/nenašla. 28. Čtu noviny.

Budoucí a minulý čas II 27. Nic tady nenacházím. Nic tady nenajdu. Nic jsem tady nenašel/nenašla. 28. Čtu noviny. Přečtu noviny. Přečetl/Přečetla jsem noviny. 29. To je tedy legrace.

Budoucí a minulý čas II 29. To je tedy legrace. To bude tedy legrace. To bylo tedy legrace. 30. Vyjadřuju se jasně?

Budoucí a minulý čas II 29. To je tedy legrace. To bude tedy legrace. To bylo tedy legrace. 30. Vyjadřuju se jasně? Vyjadřím se jasně? Vyjadřil/Vyjadřila jsem se jasně? 31. Kolik to stojí?

Budoucí a minulý čas II 31. Kolik to stojí? Kolik to bude stát? Kolik to stálo? 32. Vždyť vám to říkají.

Budoucí a minulý čas II 31. Kolik to stojí? Kolik to bude stát? Kolik to stálo? 32. Vždyť vám to říkají. Vždyť vám to řeknou. Vždyť vám to řekli/řekly. 33. Nic se nedozvídáme.

Budoucí a minulý čas II 33. Nic se nedozvídáme. Nic se nedozvíme. Nic jsme se nedozvěděli/nedozvěděly. 34. Přijímám všechny tvoje návrhy.

Budoucí a minulý čas II 33. Nic se nedozvídáme. Nic se nedozvíme. Nic jsme se nedozvěděli/nedozvěděly. 34. Přijímám všechny tvoje návrhy. Přijmu všechny tvoje návrhy. Přijal/Přijala jsem všechny tvoje návrhy. 35. Ukazujeme vám všechno.

Budoucí a minulý čas II 35. Ukazujeme vám všechno. Ukážeme vám všechno. Ukázali/Ukázaly jsme vám všechno. 36. Lehám si na chvíli.

Budoucí a minulý čas II 35. Ukazujeme vám všechno. Ukážeme vám všechno. Ukázali/Ukázaly jsme vám všechno. 36. Lehám si na chvíli. Lehnu si na chvíli. Lehl/Lehla jsem si na chvíli. 37. Přijíždí o hodinu pozdě.

Budoucí a minulý čas II 37. Přijíždí o hodinu pozdě. Přijede o hodinu pozdě. Přijel/Přijela o hodinu pozdě. 38. Pořád prší. Pořád bude pršet. Pořád pršelo. 39. Posíláš už ten časopis?

Budoucí a minulý čas II 39. Posíláš už ten časopis? Pošleš už ten časopis? Poslal/Poslala jsi už ten časopis? 40. Bavíme se dobře.

Budoucí a minulý čas II 39. Posíláš už ten časopis? Pošleš už ten časopis? Poslal/Poslala jsi už ten časopis? 40. Bavíme se dobře. Pobavíme se dobře. Pobavili/Pobavily jsme se dobře. 41. Všichni dostáváme něco zpátky.

Budoucí a minulý čas II 41. Všichni dostáváme něco zpátky. Všichni dostaneme něco zpátky. Všichni jsme dostali něco zpátky. 42. Proč nehrajete?

Budoucí a minulý čas II 41. Všichni dostáváme něco zpátky. Všichni dostaneme něco zpátky. Všichni jsme dostali něco zpátky. 42. Proč nehrajete? Proč nebudete hrát? Proč jste nehráli/nehrály? 43. Bereš to s sebou?

Budoucí a minulý čas II 43. Bereš to s sebou? Vezmeš to s sebou? Vzal/Vzala jsi to s sebou? 44. Spíš nahoře?

Budoucí a minulý čas II 43. Bereš to s sebou? Vezmeš to s sebou? Vzal/Vzala jsi to s sebou? 44. Spíš nahoře? Budeš spát nahoře? Spal/Spala jsi nahoře? 45. Kdy večeříte?

Budoucí a minulý čas II 45. Kdy večeříte? Kdy budete večeřet? Kdy jste večeřel/večeřela/večeřeli/ večeřely? 46. Smějeme se.

Budoucí a minulý čas II 46. Smějeme se. Zasmějeme se. Zasmáli/Zasmály jsme se. 47. Už přestává být smutná.

Budoucí a minulý čas II 46. Smějeme se. Zasmějeme se. Zasmáli/Zasmály jsme se. 47. Už přestává být smutná. Už přestane být smutná. Už přestala být smutná. 48. Vstáváš včas?

Budoucí a minulý čas II 48. Vstáváš včas? Vstaneš včas? Vstala/Vstal jsi včas? 49. Naše skupina se jde projít.

Budoucí a minulý čas II 48. Vstáváš včas? Vstaneš včas? Vstala/Vstal jsi včas? 49. Naše skupina se jde projít. Naše skupina se půjde projít. Naše skupina se šla projít. 50. Tomu se nedivím.

Budoucí a minulý čas II 50. Tomu se nedivím. Tomu se podivím. Tomu jsem se podivil/podivila.