Zuzana Svobodová info@filosofie-vychovy.cz Filosofie výchovy Zuzana Svobodová info@filosofie-vychovy.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
KPG/0296 Sociální práce s mentálně postiženými
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
FUNDAMENTÁLNÍ TEOLOGIE
Úvod.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
Filosofie výchovy a hodnotová etika ak. rok
4IZ 229 – Cvičení 1 Vladimír Laš. 24IZ Cvičení 1 Vladimír Laš mail: konzultační hodiny: dle domluvy Informace o kurzu:
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Anotace: Objasnění etických pojmů se zaměřením na věcný a společenský význam Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Chemie technické lyceum 1. ročník
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
Význam organizace INSEA pro další vzdělávání v oboru výtvarná výchova
ZÁKLADY SOCIOLOGIE Co je sociologie Předmět sociologie
Podíl katedry občanské výchovy a filosofie
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
0PTIKA 05. Odraz a rozptyl světla
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Identifikátor materiálu: EU –
Základní ekonomické pojmy Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Úvod do studia jazyka Informace. Základní literatura ČERNÝ, Jiří. Úvod do studia jazyka. Olomouc: Rubico, ISBN: KRAEMEROVÁ,
FUNDAMENTÁLNÍ TEOLOGIE
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Filosofie náboženské výchovy
Filosofie úvod do problému....
Albert Camus Barbora Vaňková.
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Filozofické otázky výchovy 1
Filosofie křesťanského středověku
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Přednášející: PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
Přednáška K čemu je právní filosofie
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
Téma č. 3.: Moderní obecná pedagogika Doporučená literatura: Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, 2003.
ÚVOD DO EKONOMIE, POŽADAVKY NA STUDENTY Cíle: Vysvětlit poslání ekonomie jako vědy. Anotace: Ekonomie je společenská věda, která studuje ekonomické chování.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rekreologie 1 (sylabus)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FUNDAMENTÁLNÍ TEOLOGIE
Pedagogika jako vědecká disciplína
FUNDAMENTÁLNÍ TEOLOGIE
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Úvodní přednáška – základní informace
POLITOLOGIE ÚVOD POLITIKA X POLITOLOGIE STÁT A JEHO FUNKCE FORMY STÁTU.
Transkript prezentace:

Zuzana Svobodová info@filosofie-vychovy.cz Filosofie výchovy Zuzana Svobodová info@filosofie-vychovy.cz

Cíle předmětu Porozumění vychovatelskému povolání z filosofického náhledu Rozlišení různých výchovných směrů Analyzování významu a směřování různých výchovných systémů Kompetentní rozhodování pro nejvhodnější výchovné postupy

Požadavky na studenta test na konci kurzu Úvod do filosofie výchovy na stránkách: http://filosofie-vychovy.cz a dále: buď Referát – prezentace anebo Esej 4-6 normostran Pro obojí platí: téma je třeba nechat schválit vyučující, literatura v sylabu

Přehled probírané látky Filosofie a výchova FILIA, SOFIA, PAIDEIA, THEORIA, POLIS Aktuálnost výchovy AGOGÉ, AGOGIKA Ontologická východiska výchovy Epistemologická východiska výchovy Metodologická východiska výchovy Dějinné proměny SCHÓLÉ POLIS - politická východiska výchovy Filosofie a teologie ve výuce

Literatura (výběr) Základní: Prameny: Bible, Klement Alexandrijský, Augustin, Komenský AUGUSTIN O pořádku, o učiteli. Praha, Česká akademie věd a umění, 1942. PALOUŠ, R. Čas výchovy. Křesť. ak. Řím, 1987 PALOUŠ, R. K filosofii výchovy. Východiska fundamentální agogiky. Praha, SPN, 1991. ISBN 80-04-25390-3. PALOUŠ, R. Heretická škola: O filosofii výchovy ve světověku a Patočkově pedagogice čili filipika proti upadlé škole. Praha, OIKOYMENH, 2008. ISBN 978-80-7298-302-5. Rozšiřující: KRATOCHVÍL, Z.: Výchova, zřejmost, vědomí. Praha, 1995. MICHÁLEK, J. Topologie výchovy: Místo výchovy v životě člověka. Praha: OIKOYMENH, 1996 PEŠKOVÁ, J.; SCHÜCKOVÁ, L.: Já, člověk.... Praha. SPN., 1991. ISBN 80-04-21766-4. PIŤHA, P. Výchova, naděje společnosti.. Praha. Poustevník., 2006. ISBN 80-86610-18-7. Další dle doporučení v hodinách

K ontologii výchovy Problematičnost „definice“ výchovy Být určitý, v charakteru, tvaru (mít tvář), smyslu, zacílení x být bez/charakteru, tvaru (amorfní), smyslu, zacílení Nezastupitelnost ve výchově Identita Existence Disciplína