Fashion Group 3.C Móda za totality
Obsah 1) Bony a Tuzex 2) 60. léta 3) 70. léta 4) 80. léta 5) Kosmetika 02
Bony – oficiální výměna pouze za valuty – „veksláci“ - 1bon – 5Kčs – Tuzex = síť obchodů s dostupností zahraničního zboží 03 1
léta 2 –hlavním cílem – šokovat (Anglie) –Mary Quantová: mini-sukně kalhotový kostým –idol – Twiggy –„unisex“
léta 2 – Typické prvky: čelenky, džíny do zvonu, květinové výšivky, odhalené části těla a průsvitné materiály
léta 3 = „období bez vkusu“ –změna módy džínů (potrhané, oprané, bokovky, nášivky) –nové styly: glamrock disco b-boys funky punk
léta 3
léta 3
léta – bavlněná trička, svetry a džínové bundy – „párky“ = bundy polovojenského střihu s kapucí – džínsovina, manšestr, bavlna, krimplen či tesil – BURDA, OTTO 4
léta 4 – Konec 80. let - sportovní móda: „mrkváče“, špičaté boty, kožené bundy, čelenky, legíny, vycpávky ramen.
Kosmetika 11 – krémy: Nivea, ABlaky na vlasy: Taft, Lybar – vůně: Charlie (Amerika), Old Spice, BAC – make-up: „maskara“, výrazné rtěnky (Regina) – univerzum: tužidlo=pivo, lesk=ocet, šampóny: březový, žloutkový, kopřivový 5
Fashion Group 3.C Děkujeme za pozornost 12 Zdroje:fashion-design.blog.cz moda.cz images.google.cz karollina.signaly.cz Móda za totality