Edukace pacienta před a po totální endoprotéze kyčelního kloubu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Průzkum v azylových domech
Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Městská poliklinika Praha Městská nemocnice následné péče Název projektu Celoživotní.
DOBROVOLNICTVÍ V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
Smrt a eutanazie očima všeobecné sestry
Koncepce zdravotní péče o bezdomovce
V MSK je celkově 18 zdravotnických zařízení
Organizace ošetřovatelské péče u neurochirurgických pacientů
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Porovnání hodnotících škál bolesti v závislosti na kognitivní funkci
HYPOGLYKÉMIE V PŘEDNEMOCNIČNÍ NEODKLADNÉ PÉČI
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Odborný pracovní seminář
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Bc. Hana Bořilová Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA VY_32_INOVACE_01-16.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Domácí ošetřovatelská péče
- její předmět, význam, metody a úkoly v léčebně preventivní péči
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
PROBLEMATIKA PÁDŮ NA LŮŽKOVÉM ODDĚLENÍ Z POHLEDU VŠEOBECNÉ SESTRY
Role nelékařů v českém zdravotnictví
PRVNÍ POMOC postup u akutní příhody 07
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zdravotně sociální práce v nemocnici
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Kurz Všeobecný sanitář
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Rok vydání Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Aktuální krize zdravotnictví
PRVNÍ POMOC ZÁKLADNÍ POJMY 01
Konference prezidia ČAS Karlovy Vary
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ORTOPEDICKÉ ODDĚLENÍ přednosta MUDr. Zdeněk Košťál.
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
Ortopedické oddělení NsP Karviná –Ráj pracoviště Orlová
S TŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ ŠKOLA A V YŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ,P ŘÍBRAM I, J IRÁSKOVY SADY 113 Role sestry v prevenci cévní mozkové příhody Příbram 2013Monika.
Odpovědnost při zveřejňování výsledků měření kvality ve zdravotnictví Konference Českého zdravotnického fóra Darová dubna 2009 RNDr. Tomáš Raiter.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_14.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Bakalářské studium 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 912Základy řízení 912Základy řízení 4. ročník – ošetřovatelství.
Rehabilitace po totální endoprotéze
PÉČE O NEMOCNÉ OŠETŘOVATELSTVÍ V INTERNÍCH OBORECH 04
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Mgr. Jana Heřmanová Mgr. Blanka Kadeřávková Spolupráce VOŠ,
Jan Vacek. Program cerebrovaskulárních center  Věstník MZ …………………………………………………………… …………………………………………………………… …………………………………………………………… ……………………………………………………………
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
Akční plán podpory zdraví Nemocnice Pelhřimov, p.o. Pavlína Fridrichovská, DiS. Podzimní škola WHO – HPH, 12. – , MZČR Praha.
Pracoviště ošetřovatelské péče s.r.o. Hana Pekárková Pracoviště pečovatelské péče, o.p.s. Andrea Turková Komparace domácí zdravotní péče a pečovatelské.
VI. Podzimní adiktologická konference Brno
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
PÁR SLOV O SENEGALU A MÍSTNÍ ZDRAVOTNÍ PÉČI
Domov pro seniory U Pramene Louny Organizační schéma
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Edukace pacienta před a po totální endoprotéze kyčelního kloubu Vypracovala: Jana Novotná Vedoucí práce: Mgr. Marie Holubová

Cíle práce 1. Popsat anatomii kyčelního kloubu, totální endoprotézu. Popsat indikace k totální endoprotéze kyčelního kloubu, diagnostiku, rehabilitaci, ošetřovatelskou péči, edukaci. 2. Zjistit kvalitu a množství poskytnutých informací o léčebném režimu od lékaře, sestry, RHB pracovníka. 3. Zjistit konkrétní znalosti a dovednosti pacientů po 5. pooperačním dnu o léčebném režimu. 4. Vytvořit pracovní sešit pro edukaci těchto pacientů před a po totální endoprotéze kyčelního kloubu.

Teoretická část Anatomie kyčelního kloubu Totální endoprotéza Indikace TEP Obr. 1 Totální endoprotéza Diagnostika Komplikace TEP Rehabilitace Ošetřovatelská péče před a po TEP Edukace

Výzkumné otázky 1. Bude většina respondentů seznámená s chůzí o berlích a zásadami RHB již před operací? 2. Z jakého zdroje budou mít respondenti nejvíce informací a bude pro ně větším zdrojem informací všeobecná sestra než lékař? 3. Bude většina respondentů vědět, co je totální endoprotéza kyčelního kloubu? 4. Budou znát rizikové pohyby, v kterých mají po operaci omezení v rámci prevence luxace?

Metodika výzkumu Nemocnice okresního typu, ortopedické oddělení. Dotazníkové šetření – 21 otázek (uzavřených, polootevřených, identifikačních, filtračních) Pilotní výzkum – květen 2011 (10 respondentů) Výzkum – červen 2011 – listopad 2011, 34 respondentů. Z toho 19 žen – 56%, 15 mužů – 44%. Osobní odběr dotazníků, anonymita, 100% návratnost.

Obr. 2. Graf zdroj informací pro pacienta.

Obr. 3 Graf informovanosti respondentů od lékaře, sestry, RHB pracovníka.

Obr. 4. Graf informace poskytnuté od zdravotní sestry.

Obr. 5. Graf seznámení s chůzí o berlích před operací.

Závěr Výsledky: Z respondentů 41% nepřesně definuje, co to je totální endoprotéza. Jen 26% respondentů bylo seznámeno s chůzí o berlích před operací, 47% neznalo správný styl chůze o berlích. Jako hlavní zdroj informací uvedlo 50% respondentů sestru. Nedostatečná edukace pacientů od všech zdravotnických pracovníků Vytvořený edukační pracovní sešit – pacienti obdrží již v ambulanci, vhodný i pro sestry jako vodítko v edukaci – rozdělen do edukačních kapitol.

Použitá literatura 1. FALVO, D. R. Effective Patient Education 4. vyd. London : Jones  Barlett Publishers International, 2010. ISBN 978-0-7637-6625-2. 2. JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Havlíčkův Brod : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2. 3. KRŠKA, Z. a kol. Techniky a technologie v chirurgických oborech 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3815-4. 4. LANGMEIER, M. a kol. Základy lékařské fyziologie. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2526-0. 5. MALÍKOVÁ, E. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3148-3. 6. MAREK, J. a kol. Farmakoterapie vnitřních nemocí 4. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2639-7. Obr. 1 - 7. VASTL, O. Ortopedická ambulance online. Ostrov c2010 cit. 2012- 03-08. Ortopedická ambulance. Dostupný z WWW: http://www.ortopedieambulance.cz/?p=clanky&text=kycel Obr. 6. - 8. Brigády Plzeň. Brigády Plzeň online. Plzeň c2010 cit. 2012-03-08 . Brigády Plzeň Dostupný z WWW: http://www.facebook.com/notes/brig%C3%A1dy-plze%C5%88/sestra- zdravotn%C3%AD-sestra-st%C5%99edn%C3%AD-zdravotnick%C3%BD- person%C3%A1l/118588844867829

Děkuji za pozornost. Obr. 6. Zdravotní sestra