VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
První představitelé impresionismu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Románský sloh.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
ROMANTISMUS.
Kubismus I. Polovina 20. století.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Abstraktní expresionismus
Romantismus.
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Umělecké směry 20. století
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
Bohuslav Martinů
William Turner William Turner ( ) o jeho životě je známo jen málo, názory se různí a biografická pojednání si odporují jeho charakter.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
JAN ZRZAVÝ český malíř, grafik, ilustrátor a scénograf, významný představitel české výtvarné avantgardy nastupující začátkem 20. stol ,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Impresionisté figurativního malířství
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Eduard Manet Název školy
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
Umělecké směry 20. století
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Dadaismus Předmět: výtvarná výchova. Jak vzniknul a co to je Avantgardní umělecký směr Avantgardní umělecký směr Vznikl v roce 1916 ve Švýcarsku, v roce.
OP-ART Jana Bobčíková.
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
INFORMEL Jana Bobčíková.
FRANCIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Meziválečná doba Malíři.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Romain Rolland Aneta Kozlová Septima
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
polykleitos SOCHAŘSké osobnosti KLASICKÉ OBDOBÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Novoplatonismus.
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA

PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA VY_52_INOVACE_DEK_50 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová Datum vytvoření: 01. 08. 2013 „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová slova: Pařížská škola, Amadeo Modigliani, Marc Chagall Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Pařížská škola, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu

ÉCOLE DE PARIS - tak se nazývá početná skupina malířů z celé Evropy, kteří v Paříži nacházeli umělecké útočiště a domov, zejména po 1. světové válce - soustřeďovali se ve dvou čtvrtích: na Montmartru v ateliérech Bateau-lavoir (Prádelní loď) a na Montparnassu

- Paříž tradičně již od konce 19. stol - Paříž tradičně již od konce 19. stol. přitahovala cizí umělce (Španělé, Italové, Holanďané, Poláci, Rusové i Češi) - řada umělců jsou židovského vyznání, v Paříži nacházejí svobodu

Amadeo Modigliani - romantický typ umělce, Ital - mladý bohém, později alkoholik - proslul hlavně obrazy štíhlých žen s dlouhým krkem, oči bez zřítelnic - např. Žena s náhrdelníkem, Ležící akt... - do doby expresionismu vnesl elegantní styl

MARC CHAGALL - ruský malíř židovského původu, lyrik s velkou fantazií - ve své tvorbě se neřídí rozumem, nerespektuje proporce, zákon gravitace, zobrazuje lidské postavy i zvířata tak, že se vznášejí volně v prostoru

- mnohdy neodpovídá reálnému zobrazení, spíše snu (jiné hlavy na tělech různých živočichů)

Známá díla: Samota – rabín tiskne k sobě tóru, vedle bílá kráva symbolizuje mír na světě před dramatem Já a vesnice – dvoumetrové plátno, dílo smutné i radostné, má snovou a nereálnou atmosféru, přesto nám dílo nepřipadá odcizené Hudebníci – motiv houslí v dětství

- Chagall se pouštěl do nejrůznějších námětů, pracoval s různými technikami, ilustroval knihy – např. Gogolovy Mrtvé duše, vlastní životopis, La Fontaina, bibli, vymaloval strop pařížské Opery a Metropolitní opery v New Yorku - velmi úspěšný umělec - obohatil soudobé malířství o poezii ruské duše

Test: 1. Vysvětlete pojem Pařížská škola a uveďte hlavní představitele. 2. Čím byl ojedinělý malířský styl Amadea Modiglianiho? Uveďte příklady děl. 3. V čem bylo dílo Marca Chagalla lyrické? Vysvětlete.

Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN 80-7204-211-4 Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN 978-80-7209-971-9