Vzájemná poloha dvou kružnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
GPG Příklad 2.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Vzájemná poloha dvou kružnic
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Obecně můžeme řešit takto:
IV/ Množiny bodů dané vlastnosti
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
* Obsah kruhu Matematika – 8. ročník *
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Porovnávání přímek v rovině
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
Bodová konstrukce kuželosečky - elipsy
Vzájemné polohy 8. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Vzájemná poloha dvou kružnic
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Kruh, kružnice Základní pojmy
VY_42_INOVACE_118_KRUŽNICE A PŘÍMKA Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha dvou kružnic Kružnice Vzájemná poloha dvou kružnic

Základní označení a pojmy k2(S2; r2 = 2,5 cm) k2 - kružnice S2 - střed kružnice k2 r2 - poloměr kružnice k2 k1(S1; r1 = 4 cm) k1 - kružnice S1 - střed kružnice k1 r1 - poloměr kružnice k1 Vzdálenost středů kružnic - úsečka S1S2 se nazývá středná.

1. r1 k1 r2 S1=S2 k2 S1=S2  r1 > r2  k1 ∩ k2 =  |S1S2| = 0 cm Kružnice, které mají společný střed, se nazývají soustředné kružnice. S1=S2 k2 Kružnice nemají žádný společný bod. S1=S2  r1 > r2  k1 ∩ k2 = 

Kružnice nemají žádný společný bod. 2. |S1S2| = 1 cm |S1S2| < r1 - r2 r1 k1 r2 S1 S2 k2 Kružnice nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = 

Kružnice mají vnitřní dotyk. 3. |S1S2| = 1,5 cm |S1S2| = r1 - r2 r1 r2 k1 T S1 S2 Kružnice mají vnitřní dotyk. k2 t Kružnice mají jeden společný bod T; T je bod dotyku kružnic se společnou tečnou t. k1 ∩ k2 = T

Úsečka MN je společná tětiva kružnic. 4. |S1S2| = 3 cm N r1 - r2 < |S1S2| < r1 + r2 r1 r2 k1 S1 S2 k2 Úsečka MN je společná tětiva kružnic. M Kružnice mají dva společné body M, N; body M, N jsou průsečíky kružnic. k1 ∩ k2 = M, N

Kružnice mají vnější dotyk. |S1S2| = 6,5 cm 5. r1 - r2 < r1 + r2 = |S1S2| k2 r1 r2 k1 T S1 S2 t Kružnice mají vnější dotyk. Kružnice mají jeden společný bod T; T je bod dotyku kružnic se společnou tečnou t. k1 ∩ k2 = T

Kružnice nemají žádný společný bod. |S1S2| = 8 cm 6. r1 - r2 < r1 + r2 < |S1S2| r1 r2 S1 S2 k2 k1 Kružnice nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = 