LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekologické indikátory
Advertisements

Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
M1: LESNICKÁ BOTANIKA LIŠEJNÍKY
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
LIŠEJNÍKY.
Lišejníky Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P04/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Lišejníky v lese.
VZTAHY ORGANISMŮ.
BOTANIKA LIŠEJNÍKY.
Třídy: Stopkovýtrusé houby Rzi a sněti Vřeckovýtrusé houby
LICHENIZOVANÉ HOUBY LIŠEJNÍKY; LICHENES.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
5.1 Řasy a lišejníky lišejníky řasy
HOUBY ŘÍŠE.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
HOUBY.
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autor: Mgr. Hana Baroušová
LIŠEJNÍKY → LICHENIZOVANÉ HOUBY
skupina: LIŠEJNÍKY (Lichenes)
Lišejníky Digitalizace výuky Příjemce
Rostliny - význam a jejich dělení.
Lyšejníky.
Lišejník – dvě rostliny v jedné
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
LES ŘASY.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lišejníky.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování lišejníky, řasy
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Lišejníky - podvojné organizmy
Lišejníky Složené organismy vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_330_Říše houby Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
Člověk a jeho svět 4. ročník
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
LIŠEJNÍKY – PRŮKOPNÍCI ŽIVOTA
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
Lišejníky.
LIŠEJNÍKY Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rostliny - význam a jejich dělení.
VY_32_INOVACE_27_Lišejníky
LIŠEJNÍKY.
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Transkript prezentace:

LIŠEJNÍKY

Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto soužití obsazují lišejníky místa, kde se jiné rostliny zpravidla nevyskytují, protože lišejníkům stačí k životu světlo, vzduch a voda s minerálními látkami. Lišejníky patří mezi BIOINDIKÁTORY prostředí = ukazatele čistoty prostředí. Tělo lišejníků se nazývá „STÉLKA“. Vyskytují se na skalách, stromech, kamenech…… V polárních oblastech slouží jako potrava sobů.

ZÁSTUPCI: Terčovka bublinatá - vyskytuje se na kůře stromů - snáší i středně znečištěné ovzduší Dutohlávka sobí Provazovka - vyskytují se ve velmi čistém prostředí

OPAKOVÁNÍ: 1. Tělo lišejníků se nazývá? Stélka 2. Ukazatel čistoty prostředí? Biondikátor 3. Lišejník je symbióza…… Houby a řasy 4. Co poskytuje řasa? Organické látky 5. Co poskytuje houba? Vodu