HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Mollové stupnice s béčky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Advertisements

Název Durové stupnice s béčky Předmět, ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Ladění Štěpánka Kubínová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební výrazové prostředky
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
Název Notopis 1 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Posuvky Posuvky posouvají tón o něco výš nebo ho naopak snižují .
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Stupnice Štěpánka Kubínová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název Durové stupnice s křížky Předmět, ročník
Název Mollové stupnice s křížky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Název Klaviatura a enharmonické tóny Předmět, ročník
Hudební kvíz Kristýna Čermáková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Hudební výrazové prostředky
Hudební výrazové prostředky
HudebnÍ KoŘENÍ.
ICT 2 – 3 – HUDEBNÍ VÝCHOVA – hudební rytmus
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Temperované ladění.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Název Kvintakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Název Septakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Název Hudební značky, notace
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výuka informatiky Gymnázium Šlapanice.
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Co je to stupnice a tónina?
malý exkurz do dějin hudební akustiky
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 15. část.
Hudba - intervaly Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Stehlíková Název materiálu: VY_12_INOVACE_EVH.4.Ste.02_Dynamická_označení.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Notová osnova Houslový a basový klíč.
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Hudební výrazové prostředky
TÉMA: Intervaly ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ NAUKA Hudební abeceda.
Stupnice Tematická oblast
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
OPAKOVÁNÍ MINULÉHO UČIVA
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_15
Tóniny Tematická oblast
Rozdelenie intervalov
Rozdelenie stupníc kvintový a kvartový kruh,paralel. dvojice
KVINTAKORDY Rachel Dudová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ VÝCHOVA STUPNICE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010

LIDOVÁ PÍSEŇ Má neznámého autora Šíří se přímo odposlechem Nebyla populární ani vážnou hudbou Je účelová Je variabilní-mění se text,melodie,rytmus

STUPNICE Stupnice je stoupající nebo klesající řada tónů v rozmezí jedné oktávy může být DUROVÁ nebo MOLOVÁ

TYPY KLÍČŮ Houslový Basový Violový-tenorový

ZÁKLADNÍ DIATONICKÁ ŘADA Řada tónů (půltóny+celé tóny) C D E F G A H C TÓNY ZVÝŠENÉ-is-eis,dis,hisis,fisis

TÓNINA Tónina je volné pořadí tónů stupnice,vznikají tak melodie TÓNIKA-je základní tón (1.stupeň)

INTERVALY Vzdálenost mezi dvěma tóny PRIMA SEKUNDA TERCIE KVARTA KVINTA SEXTA SEPTIMA OKTÁVA

DYNAMICKÁ ZNAMÉNKA Udávají sílu zvuku (dynamiku) ppp - piano pianisimo-co nejslaběji pp - pianisimo-středně slabě p - piano-slabě

SYNKOPA Rytmický útvar,který je tvořen 3 notami,prostřední je 2x delší než krajní

KONEC