Etnická antropologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lidské rasy Obr.1. Lidské rasy Obr.1 Na Zemi dnes žije již přes 7 mld. lidí. Podle barvy pleti a některých dalších dědičných vlastností rozlišujeme.
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín LIDSKÉ RASY 1 1.
LIDSKÁ PLEMENA Mgr. Helena Tlapáková.
LIDSKÉ RASY.
Europoidní rasa Bílá rasa (také běloši, europoidní rasa) je jedna z lidských ras, která se vyznačuje světlým zbarvením kůže. Často se tak označují lidé.
POVRCH LIDSKÉHO TĚLA KŮŽE Kůže kryje povrch lidského těla. Odděluje vnitřní prostředí organismu od vnějšího prostředí, které na kůži působí chemickými.
Kristýna Mašková Ragdoll.
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
Σ Vznik sociologie. zakladatelem je Auguste Comte ( ) francouzský pozitivista řídí se třemi zásadami: POZNAT, PŘEDVÍDAT a JEDNAT Sociologie se.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Lidské rasy VY_52_INOVACE_05 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
vytvořený v projektu OP VK
Rasismus.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
Lidské rasy Název školy
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Rozdíly mezi osobnostmi
Problémy menšinových skupin I
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Europoidní Negroidní Mongoloidní
Lidské rasy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lidské rasy.
Společenské a hospodářské prostředí
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_05_Lidské rasy
Kůže.
Povrch lidského těla Filip Bordovský.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
LIDSKÉ RASY (PLEMENA) 8. ročník.
PŮVOD A VÝVOJ ČLOVĚKA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PORTRÉT EN FACE (ánfas)
VY_32_INOVACE_Čp z 1 Hlava - oči Mgr. Pavlína Šantrochová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková.
PROFIL (pohled na hlavu ze strany)
Lidské rasy 2 Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Lidské rasy 1 Název školy
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Rasy a národy, rasismus.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_24_Přírodopis 9. ročník TÉMA: lidská plemena ČÍSLO PROJEKTU:
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
LIDSKÉ RASY.
LIDSKÉ RASY.
POVRCH LIDSKÉHO TĚLA Veronika straková.
Povrch lidského těla Autor: Mgr. Jana Bieliková Datum:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Lidské rasy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Tolerance k národnostním menšinám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
Rasismus Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
VY_28_INOVACE_01 _LIDSKÁ PLEMENA
Základní škola, Hradec Králové
TECHNIKA ZNAK – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 15
Konstrukty motoriky, fylogeneze motoriky
TECHNIKA KRAUL – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 5
Rasy, národy a náboženství
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Etnická antropologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Etnická antropologie „Věda o vnitrodruhové variabilitě tělesných znaků a vlastností člověka – Homo Sapience – v prostoru a čase“ Etnická antropologie

Lidská plemena Lidská plemena(rasy): velká skupina lidí se souborem podobných tělesných a genetických determinovaných znaků, kterými se liší od ostatních plemen biologický pojem vznik během historického vývoje lidstva přizpůsobení na životní podmínky: utvoření tělesných vlastností – staly se dědičné Etnická antropologie

Lidská plemena lidská plemena: barva pokožky rozdíly: barva pokožky vlasy – barva, tvar kořínků oční duhovka tělesná výška, proporce těla tvar nosu, rtů , tvar hlavy Etnická antropologie

Lidská plemena „Všechna dnešní žijící plemena mají jednotný původ a neexistuje žádný vývojový doklad pro větší nebo menší pokročilost jednoho plemena před druhým“ Etnická antropologie

Rasismus rasismus: není vědec nevědecká teorie popírá rovnocennost lidských plemen ( čistý rasa, vyšší rasa…) GOBINEAU – 1819-1882 není vědec nadvláda lidí s předurčenými genetickými znaky psychické , fyzické nečistota vzniká křížením ras nejnadanější je rasa bílá, nejméně nadaná rasa černá mnohokrát zneužito v historii lidstva Etnická antropologie

Důkazy o rovnocennosti lidských plemen: Důkaz o rovnosti ras úkol antropologů odhalovat nedůvěryhodnost a nesmyslnost rasistických teorií Důkazy o rovnocennosti lidských plemen: současné lidstvo patří k jednomu druhu H.Sapience, jednotný původ důkaz: možnost křížení a mít plodné potomstvo určité znaky mají význam pro přežití druhu genetika, vliv prostředí ve stejných ekonomických, sociálních, kulturních a společenských podmínkách by dosáhli stejné úrovně zástupci talentů, geniů ve všech plemenech Etnická antropologie

Klasifikace plemen 3 základní lidská plemena: Negroidní (ekvatoriální, negroaustralské) Europoidní (evropsko – asijské, indoevropské, kavkazské) Mongoloidní (asijsko – americké) Etnická antropologie

Plemeno negroidní Plemeno negroidní: kadeřavý až kudrnatý vlas tmavé barvy: zahnutý koneček, ledvinovitý vlas vysoké čelo, široký obličej, nepříliš vystupující nos, velké rty, malá brada tělesné ochlupení je slabé, končetiny štíhlé a dlouhé asi 10% lidstva Etnická antropologie

Plemeno europoidní Plemeno europoidní: vlnitý až kadeřavý vlas, tmavé až světlé barvy, velká délka vlasová pochva šikmá, průřez vlasu oválný úzký až široký obličej, středně široký až úzký nos vystupující dopředu, úzké rty dobře vyvinuté tělesné ochlupení a vous asi 40% lidstva Etnická antropologie

Plemeno mongoloidní Plemeno mongoloidní: zcela rovný nebo vlnitý vlas tmavé barvy: vlasová pochva kolmá, průřez kulovitý ploché čelo, široký obličej s vysedlými lícními kostmi, středně široký nos úzká oční štěrbina – horní víčko překrývající vnitřní koutek řídké tělesné ochlupení, dlouhý trup, krátké končetiny Asi 50% lidstva Etnická antropologie

použité zdroje viz. prezentace: Zdroje a literatura Etnická antropologie