Sdružení obcí Střední Moravy Zasedání správního výboru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Spisová služba pro obce a zřizované organizace města Milevska
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Postupy ve zpracování žádosti k projektu ČŘB II v roce 2009  presentace projektu pracovníkům MŽP a SFŽP  vyhlášená 9. kontinuální.
Projektové řízení Modul č.1.
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
Právní rámec Nařízení vlády ze dne (č.304/2001 Sb.) a zákon č.227/2000 Sb. o elektronickém podpisu Standard ISVS pro provoz elektronických podatelen.
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Technologická centra a hostování Jihlava
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Vedení správních řízení ve spisové službě a statistika vyřizování dokumentů.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Řízení přístupových práv uživatelů
Fond Vysočiny Celkový objem finančních prostředků Fondu Vysočiny – 81,4 mil Kč Dílčí cíl Programu rozvoje kraje – 3.2 Podpora rozvoje telekomunikačních.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Geo-informační systémy
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Výzva 08 – Rozvoj eGovernmentu ve Středočeském kraji Část VI. – Technologické centrum kraje Setkání se zástupci ORP KÚ SK.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
1 Informační systém autoservisu Softwarové inženýrství 2003.
DATOVÁ SÍŤ NP A CHKO ŠUMAVA
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
Sítě 2000 Okresní úřad Hodonín geografický informační systém.
1 O programu pro Informační Systém Investičního Controllingu n Dovolujeme si Vám představit základní schémata informačního systému ISIC n Programové řešení.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Dlouhodobé uchovávání a zpřístupňování dokumentů v digitální podobě
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Efektivní vzdělávání pro efektivní úřad Bohumil Havel.
Realizační tým ICZ duben 2005
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Vaše jistota na trhu IT Vybudování a provozování e-spisovny Josef Sedláček ICZ a.s.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Krajský úřad Libereckého kraje
1 Regionální a municipální informační systém RAMIS PVT, a.s., Kovanecká 30/2124, Praha 9 tel.: , fax:
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Spisová a archivní služba (SAS) – pořádek v písemnostech a dokumentech.
E-Government Moravskoslezského kraje (II. – VI. část výzvy) Projekt Vnitřní integrace úřadu Odbory informatiky, kancelář ředitele, investiční a majetkový,
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
MěÚ Tišnov nám. Míru 346, Tišnov Sál Městského kulturního střediska, Tišnov Technologické centrum ORP Tišnov Jiří Dospíšil, vedoucí OSVV Ing. Dušan.
Řízení investičních projektů DSZ DÚR DS ZBV RS DVZ DSP Systém Aspe.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
územního plánování na obcích v roce 2007
Transkript prezentace:

Sdružení obcí Střední Moravy Zasedání správního výboru Městský úřad Zábřeh Sdružení obcí Střední Moravy Zasedání správního výboru Téma prezentace: Informatika Ing. Karel Macek 01/29 29.4.2005

Obsah Model řízení MěÚ Nástroje podpůrného systému Data v podpůrném systému Postup MěÚ Zábřeh Praktická ukázka Informatika a MěÚ Informatika a PO města Informatika a Mikroregion Poučení z chyb Závěr 02/29 29.4.2005

Model řízení MěÚ Zábřeh Projektové řízení nebere ohled na cyklus volebních období prochází napříč celým úřadem Projektové úkoly časový harmonogram ekonomika PÚ Robusní podpůrný systém Funkce plánovací vyhodnocovací kontrolní Základní systémy MS Exchange – poštovní a plánovací systém MS SQL Server Enterprise – data ukládaná v databázích 03/29 29.4.2005

Nástroje podpůrného systému Aplikace pro ekonomické řízení: SPD kontinuální dokument historie – reálný stav – výhled - prognóza Rozpočet rozpočtové kapitoly rozpočtové položky (projektové úkoly, investiční náklady, provozní náklady, platy, dotace) Výhled – sumarizační nástroj založený na analytických kontingenčních tabulkách 04/29 29.4.2005

Nástroje podpůrného systému Aplikace pro personální řízení: Personální výběrová řízení testy Personalistika bezkontaktní čipové karty souhrnné informace (osobní data, vzdělávání, …) Docházka plánování docházky - vedoucí webová docházka – informativní (průchody, salda) Outlook plánovací kalendář sdílení kontaktů 05/29 29.4.2005

Nástroje podpůrného systému Aplikace pro sledování výkonu: Spisová a archivní služba sledování oběhu dokumentů vyhodnocování úzkých míst OptimAccess nastavování parametrů činností a přístupů záznam prováděných činností Benchmarking metoda srovnávání výkonu mezi organizacemi podklady pro systémové či organizační změny 06/29 29.4.2005

Nástroje podpůrného systému Aplikace grafické: GIS geografický informační systém provázání popisných a grafických dat správního obvodu DTMM digitální technická mapa města detailní popis města a městských částí Analytické zpracování studií a analýz pro rozhodování 07/29 29.4.2005

Nástroje podpůrného systému Aplikace administrativní: MS Office Word Excel PowerPoint Publikační systém dokumenty pro RM a ZM (příprava, zápisy, usnesení, kontrola, archiv) vnitřní sdílení informací (granty, dotace, apod.) Ostatní helpdesk evidence smluv …… 08/29 29.4.2005

Data v podpůrném systému Organizace využívá data: k řízení vlastní organizace ke sdílení informací uvnitř vlastní organizace k poskytování služeb klientům občané podnikatelská sféra nadřízené i podřízené organizace ve státní správě i samosprávě Organizace potřebuje data: správná správná data směrovat správným směrem 09/29 29.4.2005

Data v podpůrném systému Běžný způsob práce s daty: data existují, ale nejsou dostupná (papír, excel, …) data existují, ale jsou rozdrobena v různých používaných systémech duplicity dat nekonzistence dat v datech neexistuje dostatečná historie dotazy nad daty zatěžují provozní systémy, pokud jsou vůbec možné analýza dat je většinou nedostatečná nebo nemožná 10/29 29.4.2005

Data v podpůrném systému Cílový stav práce s daty: Ucelený přístup k práci s daty organizace má rozhodující vliv na správnost strategických rozhodnutí a přináší schopnost efektivně využívat data nashromážděná v organizaci k tvorbě informací a znalostí. Získaná aktiva sdílená báze znalostí jedna verze informační pravdy trvalá paměť organizace správná data správným uživatelům zmírnění zátěže produkčních systémů zefektivnění práce uživatelů 11/29 29.4.2005

Postup MěÚ Zábřeh Iniciace projektů: Rok 2002 vznik ORP nárůst vykonávaných činností nárůst počtu zaměstnanců Analýza stávajícího stavu zmapování zdrojů (technických i lidských) existence mnoha různých vzájemně nespolupracujících a nekomunikujících aplikací, problematická komunikace s nadřízenými orgány Vyhodnocení a stanovení kritických bodů propojení budov MěÚ – datová a hlasová komunikace výměna kancelářského systému vytvoření PÚ H/2 – Komplexní informační systém Návrh postupu systémového řešení 12/29 29.4.2005

Postup MěÚ Zábřeh Postup systémového řešení: Příprava VŘ na dodavatelskou firmu IS: školení vedoucích zaměstnanců MěÚ – ECDL výuka angličtiny na pracovišti Vlastní průběh výběru IS: oslovení 11 firem poptávkou – zmapování trhu (07/03) tříkolové vnitřní připomínkovací řízení (08–09/03) zaslání podmínek VŘ 6 firmám (09/03) informativní schůzka se zástupci oslovených firem (10/03) odevzdání nabídek bez cen (10/03) 13/29 29.4.2005

Postup MěÚ Zábřeh Postup systémového řešení: Vlastní průběh výběru IS: prezentace firem – ekonomika (10/03) prezentace firem – GIS (10/03) konfrontační prezentace všech firem (10/03) odevzdání cenové nabídky (10/03) zrušení VŘ – překročení finančního limitu (10/03) vypsání nového VŘ (11/03) odevzdání nabídek (12/03) rozsah nabídek od 2,9 do 8,5 miliónů Kč vyhodnocení VŘ – výběr dodavatele (01/04), cena dodávky cca 4,5 mil. Kč, platby/rok cca 650.000 Kč podpis smluv, zahájení projektu (02/04) 14/29 29.4.2005

Postup MěÚ Zábřeh Postup systémového řešení: Požadavky IS x technické vybavení MěÚ roztříštěná HW platforma (věk, typy) ukončení systémové podpory OS Windows NT nutnost nových SW produktů (OS serverů, SQL, Exchange, OS pracovních stanic) legalizace počtu licencí VŘ na dodavatele SW produktů fy. Microsoft rozložení plateb na období 36 měsíců VŘ na dodavatele jednotné HW platformy 15/29 29.4.2005

Postup MěÚ Zábřeh Postup systémového řešení: VŘ na dodavatele jednotné HW platformy shromažďování informací a kontaktů (12/03) návrh a schéma řešení platformy (01/04) upřesnění specifikací serverů a PC s dodavatelem IS (02-03/04) schválení návrhu na vypsání VŘ RM (04/04) zaslání podmínek VŘ 8 firmám (04/04) informativní schůzka s uchazeči (04/04) vyhodnocení VŘ – výběr dodavatele (05/04) podpis smluv, zahájení projektu (06/04) 16/29 29.4.2005

Postup MěÚ Zábřeh HW platforma: Složení: 13 serverů + UPS ve dvou rackových skříních 8 switchů (6 síť, 2 zálohování) 24 PC + LCD monitory (vedoucí odborů, oddělení) 106 PC + CRT monitory (referenti) 1x grafické pracoviště 6 notebooků (vedení města, informatika, rozvoj) 4 notebooky (radní) 3 notebooky (cestovní) 35 tiskáren (2x barva, 3x duplex, 30x kancelářské) operační systém PC – Windows XP Professional zálohovací software 17/29 29.4.2005

Postup MěÚ Zábřeh HW platforma: pořízení formou nájmu (36 – 48 měsíční cyklus obměny) plné servisní zabezpečení ze strany pronajímatele úspora jednoho pracovního místa konfigurace odsouhlasená dodavatelem IS (eliminace výmluv na problematický HW) odprodej stávajícího vybavení protihodnotou převod zánovního hardwaru na organizace města doba instalace – 4 dny (vyložení, rozmístění, úklid nahrazovaného HW, zapojení, instalace OS, instalace aplikací) - akce KULOVÝ BLESK cena nájmu za rok cca 2,25 až 3 mil. Kč (včetně DPH) 18/29 29.4.2005

Praktická ukázka Příklady využití nástrojů IS (Ing. arch. Petr Fabián – starosta) 19/29 29.4.2005

Informatika a MěÚ Pojetí: vedoucí informatiky se přímo nepodílí na správě a údržbě systémů – není údržbářem, ale vedoucím odboru informatika je servisní služba pro celý MěÚ úroveň poskytované služby závisí na úrovni vybavení, stavu systémů a zařazení v organizaci kvalita informací závisí na úrovni poskytované služby rozhodování vedení města závisí na kvalitě informací – zvážení co největšího počtu dostupných zdrojů míra transparentnosti rozhodování přímo závisí na možnosti rychlého dohledání použitých informačních zdrojů 20/29 29.4.2005

Informatika a MěÚ Hardware: platforma reprografická zařízení x multifunkční tisková centra (registrovaný tisk) komunikační zařízení (připojení k internetu, datové a hlasové propoje, telefonní ústředny, GSM brány) projekční technika (MěÚ, Kino) digitální fotoaparáty hardwarová zabezpečovací zařízení (tokeny) čtečky čárových kódů, terminály zálohovací média (systém zálohování GFS, ukládání v bance) klimatizace elektrocentrála 21/29 29.4.2005

Informatika a MěÚ Software: operační systémy serverů a pracovních stanic antivirové a antispamové aplikace kancelářské aplikace právní informační systém uživatelské aplikace (desítky druhů) informačního systému ostatních dodavatelů správcovské aplikace vzdálená distribuce a správa softwaru šifrování dat přenosných zařízení geografický informační systém (intranet, internet) publikační systém (17 informačních serverů) rezervační systém 22/29 29.4.2005

Informatika a MěÚ Rizika: Stupeň významnosti střední a vysoký: neexistence havarijního plánu vnitřní napadení – nevědomý útok vedení města – nesprávné nastavení priorit (stagnace – budoucí vyšší náklady na dosažení aktuálního stavu) správci systému – podcenění problému nesystémová rozhodnutí nadřízených orgánů (KÚ, Ministerstva) vnitřní napadení – vědomý útok vedení města – nesystémové zásahy do pracovních postupů zaměstnanci – neznalost, lenost, odmítání změn, generování důvodů proč něco nejde 23/29 29.4.2005

Informatika a MěÚ Vnitřní dokumenty a směrnice: Strategie informační strategie – nedílná součást celkové strategie města Bezpečnostní politika hodnocení rizik – katalog hrozeb - protiopatření definice a určení odpovědnosti (vedoucí pracovníci) provozní směrnice a postupy – bezpečnostní rada (doplňování a aktualizace provozní dokumentace) zákon č. 101, 240, 365/2000 Sb. – trestně právní odpovědnost Organizační řád pravidla užívání prostředků zapůjčených úřadem pro výkon práce Kodex zaměstnance 24/29 29.4.2005

Informatika a PO města Stávající stav Cílový stav připojení k internetu správa firewalů, mailboxů, poštovního klienta popis hardwaru, softwaru a infrastruktury Cílový stav sladit technologický stav PO a MěÚ HW vybavení lokální (PC, monitory, tiskárny, skenery, dig. fotoap.) centrální (exchange, zálohované datové úložiště) SW vybavení lokální (OS, antivir, MS Office, OA, ASPI) centrální (ekonomický, docházkový systém) servisní zajištění 25/29 29.4.2005

Informatika a Mikroregion Stávající stav popis hardwaru, softwaru a infrastruktury všech obcí projekt řešení Mikroregionu Zábřežsko poskytnutí E-podatelny, mail-serveru Cílový stav – realizace projektu vybudování infrastruktury připojení k internetu kruhová topologie, kapacita 1Mb/s, pásmo 3,5 GHz HW vybavení lokální (PC, monitory, tiskárny, skenery, dig. fotoap.) centrální (zálohované datové úložiště web aplikací) SW vybavení lokální (OS, antivir, MS Office, OA, ASPI) centrální (GIS, publikační systém) servisní zajištění 26/29 29.4.2005

Poučení z chyb bývá tou nejlepší zkušeností Chyby při řešení projektů: při návrhu se nepočítá s budoucími potřebami. podceňuje se čas nutný pro návrh řešení. vybírají se data z lehce dostupných zdrojů místo ze správných. chybně se odhadují přínosy dat špatné kvality. nerozlišuje se mezi jednorázovým a průběžným plněním daty. používají se nevhodné a neadekvátní technologie. 27/29 29.4.2005

Motto Úspěch jakéhokoliv projektu závisí především na správných rozhodnutích, která mohou příslušní lidé učinit jen na základě informací a znalostí, které mají k dispozici. 28/29 29.4.2005

Děkuji Vám za Vaši pozornost. Závěr Děkuji Vám za Vaši pozornost. Diskuze, otázky? Kontakt: Ing. Karel Macek macek@muzabreh.cz GSM: 731 109 406 29/29 29.4.2005