Model dopravní mikrooblasti pro popis a řízení délek kolon v křižovatkách pomocí světelné signalizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PID regulátory Ideální paralelní tvar (také nazýván standardní či ISA tvar) ro proportional gain popř. proportional band pb=100%/ ro, Td derivative action,
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Elektrické obvody – základní analýza
Cvičení 9 – Ekonomická funkce nelineární v parametrech :
MCNP výpočty pro neutronovou a rentgenovou diagnostiku na aparaturách GIT-12 a PALS Ondřej Šíla.
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Fotogrammetrie 1 Průseková metoda přednášející Jindřich Hodač JH_13.10.
8 Průseková metoda - nejstarší fotogrammetrická metoda
Mechanika s Inventorem
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
PA081 Programování numerických výpočtů
Plošná interpolace (aproximace)
Kalmanuv filtr pro zpracování signálů a navigaci
Optimalizace v simulačním modelování. Obecně o optimalizaci  Optimalizovat znamená maximalizovat nebo minimalizovat parametrech (např. počet obslužných.
Morfologická křivka kmene
Základní verze HRD a co dál ? Jitka Homolová, Pavla Němcová, Petr Gebouský, Ivan Nagy, podpora studentů: FD, FJFI a odborný poradce: Miroslav Kárný.
Návrh linearizovaného zesilovače při popisu rozptylovými parametry
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 9/14.
Řízení dopravy Model pro odhad stavu a optimalizaci Jitka Kratochvílová, Ivan Nagy.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Základy ekonometrie Cvičení září 2010.
Hierarchické řízení dopravy pomocí sítě světelných signalizačních zařízení Jitka Homolová, Ivan Nagy, Miroslav Kárný, Pavla Němcová, Ludvík Tesař, Ferdinand.
Ing. Lukáš OTTE kancelář: A909 telefon: 3840
Laboratorní model „Kulička na ploše“ 1. Analytická identifikace modelu „Kulička na ploše“ 2. Program „Flash MX 2004“ Výhody/Nevýhody Program „kulnapl.swf“
Regulační obvod a pochod
Teorie chování spotřebitele
Charakteristiky výstupního procesu systémů hromadné obsluhy Martin Meca ČVUT, Fakulta strojní.
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB Katedra elektroenergetiky, Fakulta elektrotechniky ČVUT, Technická 2, Praha 6 Ing. Zbyněk Brettschneider.
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Vlny Přenos informace? HRW kap. 17, 18.
Optimalizace logistického systému a řetězců
Fuzzy logika pro řízení světelné signalizace křižovatky
Odhad metodou maximální věrohodnost
Dvojčinné výkonové zesilovače
Gradientní metody Metoda největšího spádu (volný extrém)
Nelinearity s hysterezí Přerušení platnosti relace vytváří dvě různé charakteristiky, jejichž platnost je podmíněna směrem pohybu Hystereze přepínače x.
SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS
TZB21- Regulace otopných soustav
Tato prezentace byla vytvořena
Sylabus V rámci PNV budeme řešit konkrétní úlohy a to z následujících oblastí: Nelineární úlohy Řešení nelineárních rovnic Numerická integrace Lineární.
Optimalizace versus simulace 8.přednáška. Obecně o optimalizaci  Maximalizovat nebo minimalizovat omezujících podmínkách.  Maximalizovat nebo minimalizovat.
Podobnost trajektorií Jiří Jakl Úvod - využití Rozpoznáváni ručně psaných textů GPS navigace Analýza pohybu pracovníku v budovách Predikce.
ROZDÍLOVÁ OCHRANA KABELŮ
Diference a diferenciál Způsoby vyčíslování termodynamických dat.
Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN - P14 Hopfieldovy sítě Asociativní paměti rekonstrukce původních nezkreslených vzorů předkládají se neúplné nebo.
Dita Matesová, David Lehký, Zbyněk Keršner
© Institut biostatistiky a analýz INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ANALÝZA A KLASIFIKACE DAT prof. Ing. Jiří Holčík, CSc.
Přenos nejistoty Náhodná veličina y, která je funkcí náhodných proměnných xi: xi se řídí rozděleními pi(xi) → můžeme najít jejich střední hodnoty mi a.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Algoritmizace a programování Algoritmy 4 – Vývojové diagramy (cykly)
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Simulační modely dopravního proudu Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Obhajoba maturitní práce Automatizované řízení MSP Filip Došlov DPE4.
Dopravní plánování s mikrosimulačním softwarem S-Paramics Jiří Paukrt SIAS Limited.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM kolorimetrie.
Katedra řídicí techniky FEL ČVUT1 5. Přednáška. Katedra řídicí techniky FEL ČVUT2 Regulační obvod S … regulovaná soustava R … regulátor (řídicí systém)
Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
Korelace. Určuje míru lineární vazby mezi proměnnými. r < 0
Interpolace funkčních závislostí
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Lineární programování
Měření povrchového napětí
Číslicové měřící přístroje
Vlny Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
Interpolace funkčních závislostí
Měření povrchového napětí
Transkript prezentace:

Model dopravní mikrooblasti pro popis a řízení délek kolon v křižovatkách pomocí světelné signalizace

Městské dopravní mikrooblasti křižovatky + spojovací komunikace měření dat pomocí detektorů SSZ v některých křižovatkách

Měřená data, řízení intenzity dopravního proudu (počet aut za periodu vzorkování) obsazenosti (poměr doby, kdy byl detektor obsazen, lomený délkou sledování) poměr zelené (doba zelené v určité fázi lomená dobou cyklu)

Vztah kolona - intenzita jedno rameno křižovatky

Stav ramene křižovatky Kolona je (na konci zelené) I t z t + q t > K t....  = 1 Kolona není (na konci zelené) I t z t + q t < K t....  = 0

Průjezd z ramene do křižovatky závisí na stavu křižovatky kolona je P t = K t = S t z t kolona není P t = I t z t + q t lze zapsat pomocí  P t =  S t z t + (1-  )(I t z t + q t )

Vztah kolona - intenzita Princip: kolona je, jaká byla, plus to, co přijelo, minus to, co odjelo. q t+1 = q t + I t - P t nová stará příjezdová průjezd do kolona kolona intenzita křižovatky

Vztah kolona - obsazenost Princip: „v blízkosti“ detektoru je obsazenost přímo úměrná délce kolony. O t+1 = a 1 O t + a 2 q t + a 3 nová slabá lineární závislost obsazenost autoregrese na koloně

Výstup z křižovatky pro dva vstupy a jeden výstup y t = P 1;t + P 2;t

Stavový model stavová rovnice (jedno rameno) výstupní rovnice (jedno rameno)

Odhadování známé parametry modelu => lineární odhad stavu (q t a O t ) nebude-li vztah q-O lineární lze využít jiný, pevný, vztah lze tento vztah odděleně odhadovat lze se vrátit k nelineárnímu KF pro řízení použijeme bodové odhady délek kolon

pomocí lineárního programování na odhadech z modelu. definujeme a dostaneme Řízení omezení ve tvaru rovnosti - - vyjadřují podmínky průjezdu křižovatkou.

Řízení Lineární programování kritérium: cX t -> min; c=[ ] omezení rovnosti MX t =N t, z 1;t +z 2;t =1 omezení nerovnosti X t >0; u t  (u d, u h ) !!! kolona, obsazenost, zelené - omezení přírůstků - omezení z nadřazeného regulátoru

Shrnutí k modelu mikrooblasti Pozorovatelnost: nový model je plně pozorovatelný. Korekce poruch: kolona se počítá z měřených intenzit, koriguje se z odhadované a měřené obsazenosti. Jednoduchost: model může fungovat čistě jako počítadlo aut v koloně, ale lze jej rozšířit na odhadovač. Nic nebrání vrátit se k původnímu nelineárnímu odhadování.

Nadřazený regulátor Stejný jako lokální, ale v analogii křižovatka - mikrooblast saturovaný tok = (vážený) součet minimálních saturovaných toků směrem do sousední oblasti podíl zelené = (průměrný) podíl zelených ve směru mezi oblastmi, nebo „kolmo“ směrové vztahy = podíly odbočení mezi oblastmi (z  ij jako podm. pr. ve stromu)

...pokračování délka kolony = součet délek kolon ve směru k sousední oblasti (množství aut, směřující k sousední oblasti) vstupní intenzity = měřené intenzity ve všech oblastech výstupní intenzity = měřené výstupy ve všech oblastech, nebo měřené vstupy v sousedství

Druhy řízení v hierarchii základem je podíl zelených podle dopravního návrhu - základní nastavení lokální řízení dává optimální odchylky kolem základního nastavení (přidává nebo ubírá zelené v jedné křižovatce) nadřazené řízení mění (pomalu a v určitém rozsahu) základní nastavení

Řízení nadřazeným regulátorem lokální řízení je optimální, nadřazené koordinační => výsledek optimalizace dá určité hodnoty podílů zelené; my v tomto směru budeme realizovat jen malý přírůstek => změna intenzity přesunu aut mezi oblastmi

Experiment 1 mikrooblast (supina mikrooblastí) Zborovská, Svornosti

Experiment 2 dvě mikrooblasti (fikce)

Závěr nový model mikrooblasti bez odhadování parametrů (lze zahrnout) lokální řízení i více oblastí pracuje se na koordinaci všechny experimenty v digitální simulaci