1 Týmová práce TYMP2/ C7 Time management Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Action academy  Problém 1  Nezvládání časových nároků se často projeví nestíháním termínů, jindy pak kvalitou práce. Většinou.
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Time management.
Efektivnost řídící práce
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Proč je důležité studovat Principy
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Time management Lukáš melničák.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
HRAVĚ ŽIJ ZDRAVĚ Metodika kurzů snižování nadváhy adolescenty
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Time management Pavla Kotyzová
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Time management/ 1 Pavla Kotyzová
Timemanagement Pavla Kotyzová
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
PSYCHICKÁ ZÁTĚŽ PŘEHLED REAKCÍ. ŠKÁLY PRO POSUZOVÁNÍ ZPŮSOB: 0 = NENÍ TO MŮJ ZPŮSOB REAGOVÁNÍ 1 = OBČAS TAK REAGUJI 2 = ČASTO REAGUJI TÍMTO ZPŮSOBEM 3.
VY_32_INOVACE_PSYPS15560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Time management.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Time management 1 Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Time management NOE, Vyškov 2014.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Týmová práce TYMP1/ C8 Time management Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
2 Týmová práce TYMP1/ C8 Time management/ 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Time management. Time management Time management řízení času soubor dovedností pro lepší využití svého času k dosažení produktivity.
Typ klienta.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Povšechné zásady: Time managementu:
ORCHIDEJE Z VIET NAMU + RADY K TOMU Hudba : Ernesto Cortazar
Transkript prezentace:

1 Týmová práce TYMP2/ C7 Time management Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2010

Čas…  Čas je nejcennějším zdrojem našeho úspěchu. Představuje v našem životě vysokou hodnotu.  Potřebujeme čas na práci, na přemýšlení, na vzdělávání se, na odpočinek, zábavu i na lásku a přátelství.  Úspěch však nepřijde sám. Kdo o něj chce usilovat, musí se v prvé řadě naučit zacházet efektivně se svým časem. Týmová práce TYMP2/ C7

Obsah a cíle kurzu Se znalostí time managementu dokážete:  Rozpoznat své nedostatky v řízení času.  Zaměřit se na změnu problematických oblastí vašeho pracovního typu.  Využívat technik řízení času.  Stanovit své priority.  Eliminovat své největší konzumenty času. Týmová práce TYMP2/ C7

Hodnota času  Čas nemůžete koupit.  Čas nemůžete uspořit.  Čas nemůžete zastavit. Ztracený čas už nikdy nemůžete nahradit… Týmová práce TYMP2/ C7

Jak jste na tom Vy? Kolik % lidí by chtělo mít víc peněz? 27% lidí Kolik % lidí by chtělo mít víc času? 43% lidí Jestliže nezvládnete udělat, co chcete a cítíte se pracovně přetíženi, nemusí to být proto, že máte hodně práce. Týmová práce TYMP2/ C7

Důvody pocitu nedostatku času  Množství operativních záležitostí  Stále stejné nevyřešené problémy  Čekání na opozdilce  Vytržení z jednání telefonem  Neočekávané návštěvy pak snaha dohnat práci… Analýza časových ztrát Týmová práce TYMP2/ C7

Paradox zaneprázdněné osoby Čím více je člověk zaneprázdněn, tím méně času má na to, naučit se jej lépe využívat. Naučit se efektivně řídit svůj čas vyžaduje  sebedisciplínu  určitý čas. Týmová práce TYMP2/ C7

Řídit svůj čas znamená  Používat techniky, které umožňují získat maximum z minima investovaného času.  Koncentrovat se na věci, které jsou důležité a odkládat všechny ostatní.  Naučit se delegovat pravomoc. V tom je tajemství úspěchu. Týmová práce TYMP2/ C7

Znaky špatného řízení času/ 1  Neustále přetížený program, více než 55 pracovních hodin týdně, častá práce po večerech a víkendech, sotva čas si vzít dovolenou.  Neschopnost splnit termíny, stálé zpoždění, neustálý pocit, že je třeba něco stihnout.  Nedostatečné řešení problémů do hloubky.  Ukvapená rozhodnutí.  Strach delegovat práci nebo akceptovat iniciativu jiných. Týmová práce TYMP2/ C7

Znaky špatného řízení času/ 2  Preference krátkodobého zisku před střednědobým nebo dlouhodobým, neustálé denní řešení krizí.  Neschopnost odmítnout nový úkol.  Pocit, že nemáte situaci pod kontrolou, že ztrácíte přehled o vašich cílech a prioritách.  Perfekcionismus.  Stres.  Málo času nebo žádný čas na rodinu, společenské události a zábavu. Týmová práce TYMP2/ C7

Pracovní typy  Způsob, jakým řídíme čas, je odrazem naší vlastní osobnosti.  Naše osobnost nám pomáhá si vymezit pracovní model.  Ten zase určuje způsob, jakým řídíme čas. Jestliže tedy budeme chtít změnit způsob, jakým řídíme čas, budeme možná muset změnit svůj pracovní styl. Týmová práce TYMP2/ C7

Pracovní typy A a B Typ A  Pocit naléhavosti  Soutěživost  Rychlá chůze i pohyby  Rychle jí  Nenávidí odklady  Cítí se vinen, když odpočívá  Netrpělivý Typ B  Uvolněný  Nechává si čas na rozmyšlenou  Chodí pomalu  Přemýšlivý  Umí naslouchat  Trpělivý  Má hodně koníčků Týmová práce TYMP2/ C7

 Jen málo lidí je typickým typem A nebo B. Většinou jsme směsí obou typů. Obecně se však kloníme k jednomu nebo druhému typu. TEST?  Mnoho charakteristik těchto pracovních typů je dobrých a není důvod je měnit. Některé však zabraňují lepšímu výkonu a na těch bychom měli pracovat. Týmová práce TYMP2/ C7

Dotazník Jste typ A nebo B? 1B 2A 3B 4A 5B 6A 7B 8A 9B 10A 11B 12A 13B 14A 15B 16A 17B 18A 19B 20A 21B 22A 23B 24A 25B 26A 27B 28A Počet A……………….Počet B…………..... Týmová práce TYMP2/ C7

Problematické oblasti typu A  Kontrola práce - nepromýšlí souvislosti (čas, lidé, rozpočet).  Delegování - má tendenci rozmýšlet, zda ano.  Plánování - velice dobré dlouhodobé vize, ale často chybí detailnější plánování, které ho nudí.  Lidé - nemá dost času pro ostatní, může být ostrý a agresivní. Někdy problémy v týmu.  Odpočinek - zřídka odpočívá, cítí se pak vinen. Koníčky rychlé a agresivní, méně týmové sporty.  Priority - všechno se mu zdá být prioritní. Má tendenci proletět dnem se spoustou částečně udělaných úkolů, ale málokterým dokončeným. Týmová práce TYMP2/ C7

Problematické oblasti typu B  Cíle - často chybí jasné cíle v práci, v kariéře, v životě.  Delegování - shledává složitým nebo dává vágní instrukce.  Lidé - dokáže vycházet dobře s lidmi, ale má problémy říci NE! Vyhýbá se konfliktům.  Jakost - Velice důkladný, ale občas to přehání. Tendence k perfekcionismu. Týmová práce TYMP2/ C7

Doporučení pro typ A Pokud se snažíte naložit si více než jste schopni unést, platí pro Vás:  Stanovte si dosažitelné cíle.  Plánujte jak dosáhnout svých cílů.  Delegujte.  Více odpočívejte.  Vyhraďte si čas pro lidi.  Získejte rovnováhu mezi prací, rodinou a svou osobou (koníčky, odpočinek, zdraví).  Naučte se říkat NE. Týmová práce TYMP2/ C7

Doporučení pro typ B Pokud se Vám nedaří dokončovat úkoly, platí pro Vás:  Stanovujte kvantifikované cíle. Začněte měřit svůj výkon.  Vyhýbejte se odkládání věcí, ke kterým se budete muset vrátit později, kdy budete pod větším časovým tlakem.  Buďte více asertivní - neobávejte se vyjadřovat své pocity a názory.  Posuďte přiměřenou úroveň jakosti - mějte se na pozoru před tím, stát se perfekcionistou. Týmová práce TYMP2/ C7

Workoholik  Člověk chorobně závislý na práci.  Má nutkavé pocity pracovat.  Do závislosti na práci se dostává už v dětství.  Mnoho očekává i od ostatních.  Sám si dává stále náročnější úkoly a termíny.  Špatně vnímá své pocity a potřeby, své tělo. Není to nemoc, ale mnoho nemocí se může z workoholismu vyvinout. Týmová práce TYMP2/ C7

Biorytmy a koncentrace  Maximální produktivity dosahujeme kolem desáté hodiny dopoledne.  Každý má individuální křivku výkonnosti.  Po jedné hodině práce je vhodná malá přestávka, výrazně klesá pozornost.  Vyrušováním vzniká efekt pilového listu.  Před plánováním sestavme denní křivku rušení.  Důležité úkoly plánujme na jiný čas. Týmová práce TYMP2/ C7

Techniky řízení času Dobře stanovené cíle Vám umožní efektivně zaměřit Váš postup, poskytnou vám časový rámec pro plánování, pomohou motivovat vás i ostatní. Týmová práce TYMP2/ C7

Výlet na neznámou planetu  Jak čas na planetě využijete?  Podmínky plánu: - využít celých 24 hodin - naplánovat 6 hodin spánku - naplánovat 3x1 hodinu na jídlo  Uvažte svoje priority a najděte shodu v týmu. Týmová práce TYMP2/ C7