VY_32_INOVACE_01_CJL_020_Zrn

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01_CJL_014_Zrn
Advertisements

Literatura do doby Karla IV.
 „EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Téma: Středověká literatura
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_05_PVP_262_Kra
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_02_SVP_075_Zrn
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: července 2012
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
PŘEHLED ČESKÉ LITERATURY OD 11. DO 14. STOLETÍ
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_01_CJL_001_Zrn
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
STAROSLOVĚNSKÁ LITERATURA
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.16 Anotace: Prezentace se zaměřuje na období před vznikem česky psané literatury. Vysvětluje jednotlivé pojmy a uvádí hlavní představitele.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Počátky písemnictví u nás (9. století)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Starověká literatura 3000 př.n.l. – 476 n.l.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_12.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_61.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
Soubor testů 1 Mgr. Ludmila Růžičková
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vendulka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Počátky písemnictví na našem území
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Staroslověnská literatura
Starověká literatura.
Česká literatura středověku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČESKÁ LITERATURA 8 -9 VRCHOL ČESKÉ STŘEDOVĚKÉ LITERATURY
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_01_CJL_020_Zrn Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258 Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_01_CJL_020_Zrn Druh učebního materiálu prezentace - soutěž Autor  Mgr. Jarmila Zrnová

Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Ekonomické lyceum, Obchodní akademie, Hotelnictví Předmět Literární výchova Ročník 1. ročník Název tematické oblasti (sady) Základy kultury a vzdělanosti Název vzdělávacího materiálu Soutěž ve znalostech - Základy kultury a vzdělanosti Anotace Soutěž, která má podobu prezentace, je určena pro výuku předmětu LIV v 1. ročníku čtyřletých oborů. Je závěrečnou částí sady „Základy kultury a vzdělanosti“. Jejím cílem je zábavnou formou zopakovat a upevnit základní znalosti v daném tematickém okruhu. Chce podpořit soutěživost, ale i vzájemnou spolupráci žáků. Zhotoveno, (datum/období) leden 2013 Ověřeno 24. ledna 2013

Základy kultury a vzdělanosti Soutěž pro 2 družstva

Pravidla hry Soutěž je určena pro 2 družstva, jejichž vybraní zástupci střídavě odpovídají na zvolené otázky; na výběr je celkem 5 témat, každé téma má 2 varianty - A a B; první tým si zvolí téma a variantu, pak odpovídá na 5 otázek, přičemž vybírá správnou odpověď ze tří možností; pak odpovídá stejným způsobem druhý tým, družstva se v odpovídání střídají, dokud nejsou všechny otázky zodpovězeny; za každou správnou odpověď si družstvo přičte 1 bod, kdo získá větší počet bodů, vítězí. „

Literatura v přemyslovských Čechách Velká Morava A B A B Literární teorie A B Starověké civilizace A Antická literatura B B

1. V kterém roce přišli na Velkou Moravu Cyril a Metoděj? Velká Morava A 1. V kterém roce přišli na Velkou Moravu Cyril a Metoděj? A) 909 B) 863 C) 1125

Velká Morava A 1. V kterém roce přišli na Velkou Moravu Cyril a Metoděj? A) 909  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) 863 další otázka

Velká Morava A 1. V kterém roce přišli na Velkou Moravu Cyril a Metoděj? B) 863  SPRÁVNĚ! další otázka

Velká Morava A 1. V kterém roce přišli na Velkou Moravu Cyril a Metoděj? C) 1125  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) 863 další otázka

2. Jak se nazýval první spisovný jazyk Slovanů? Velká Morava A 2. Jak se nazýval první spisovný jazyk Slovanů? A) Staroslověnština B) Hlaholice C) Cyrilice

 Velká Morava A 2. Jak se nazýval první spisovný jazyk Slovanů? A) Staroslověnština  SPRÁVNĚ! další otázka

 Velká Morava A 2. Jak se nazýval první spisovný jazyk Slovanů? B) Hlaholice  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Staroslověnština další otázka

 Velká Morava A 2. Jak se nazýval první spisovný jazyk Slovanů? C) Cyrilice  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Staroslověnština další otázka

Velká Morava A 3. Urči zdroj ukázky: „Jsem předzpěv k svatému evangeliu. / Jak dříve předpověděli proroci, / Kristus přichází shromáždit národy / neboť jest světlem tohoto světa.“ A) Proglas B) Život Konstantinův C) Život Metodějův

 Velká Morava A 3. Urči zdroj ukázky: SPRÁVNĚ! „Jsem předzpěv k svatému evangeliu. / Jak dříve předpověděli proroci, / Kristus přichází shromáždit národy / neboť jest světlem tohoto světa.“ A) Proglas SPRÁVNĚ!  další otázka

 Velká Morava A 3. Urči zdroj ukázky: „Jsem předzpěv k svatému evangeliu. / Jak dříve předpověděli proroci, / Kristus přichází shromáždit národy / neboť jest světlem tohoto světa.“ B) Život Konstantinův  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Proglas další otázka

 Velká Morava A 3. Urči zdroj ukázky: „Jsem předzpěv k svatému evangeliu. / Jak dříve předpověděli proroci, / Kristus přichází shromáždit národy / neboť jest světlem tohoto světa.“ C) Život Metodějův  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Proglas další otázka

4. Odkud pocházeli Konstantin a Metoděj? Velká Morava A 4. Odkud pocházeli Konstantin a Metoděj? A) z Konstantinopole B) z Velehradu C) ze Soluně

 Velká Morava A 4. Odkud pocházeli Konstantin a Metoděj? ŠPATNĚ! A) z Konstantinopole SPRÁVNĚ: C) ze Soluně ŠPATNĚ!  další otázka

 Velká Morava A 4. Odkud pocházeli Konstantin a Metoděj? ŠPATNĚ! B) z Velehradu SPRÁVNĚ: C) ze Soluně ŠPATNĚ!  další otázka

 Velká Morava A 4. Odkud pocházeli Konstantin a Metoděj? SPRÁVNĚ! C) ze Soluně SPRÁVNĚ!  další otázka

5. Kdo požádal císaře o vyslání věrozvěstů na Velkou Moravu? Velká Morava A 5. Kdo požádal císaře o vyslání věrozvěstů na Velkou Moravu? A) kníže Svatopluk B) kníže Rastislav C) kníže Mojmír

Velká Morava A 5. Kdo požádal císaře o vyslání věrozvěstů na Velkou Moravu? A) kníže Svatopluk  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) kníže Rastislav další otázka

Velká Morava A 5. Kdo požádal císaře o vyslání věrozvěstů na Velkou Moravu? B) kníže Rastislav SPRÁVNĚ!  další otázka

Velká Morava A 5. Kdo požádal císaře o vyslání věrozvěstů na Velkou Moravu? C) kníže Mojmír  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) kníže Rastislav další otázka

1. Jaké písemnictví se rozvíjelo na Velké Moravě? Velká Morava B 1. Jaké písemnictví se rozvíjelo na Velké Moravě? A) staroslověnské B) latinské C) české

 Velká Morava B 1. Jaké písemnictví se rozvíjelo na Velké Moravě? A) staroslověnské SPRÁVNĚ!  další otázka

 Velká Morava B 1. Jaké písemnictví se rozvíjelo na Velké Moravě? B) latinské  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) staroslověnské další otázka

1. Jaké písemnictví se rozvíjelo na Velké Moravě? Velká Morava B 1. Jaké písemnictví se rozvíjelo na Velké Moravě? C) české ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) staroslověnské další otázka

2. Staroslověnské velkomoravské památky byly psány: Velká Morava B 2. Staroslověnské velkomoravské památky byly psány: A) latinkou B) cyrilicí C) hlaholicí

 Velká Morava B 2. Staroslověnské velkomoravské památky byly psány: A) latinkou  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) hlaholicí další otázka

 Velká Morava B 2. Staroslověnské velkomoravské památky byly psány: B) cyrilicí  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) hlaholicí další otázka

 Velká Morava B 2. Staroslověnské velkomoravské památky byly psány: C) hlaholicí SPRÁVNĚ!  další otázka

3. Jak se nazývá první dochovaná slovanská báseň? Velká Morava B 3. Jak se nazývá první dochovaná slovanská báseň? A) Hospodine, pomiluj ny B) Hlaholské zlomky C) Proglas

 Velká Morava B 3. Jak se nazývá první dochovaná slovanská báseň? A) Hospodine, pomiluj ny  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Proglas další otázka

 Velká Morava B 3. Jak se nazývá první dochovaná slovanská báseň? B) Hlaholské zlomky  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Proglas další otázka

 Velká Morava B 3. Jak se nazývá první dochovaná slovanská báseň? C) Proglas SPRÁVNĚ!  další otázka

4. Který text obhajuje právo člověka na mateřský bohoslužebný jazyk? Velká Morava B 4. Který text obhajuje právo člověka na mateřský bohoslužebný jazyk? A) Proglas B) Život Konstantinův C) Život Metodějův

Velká Morava B 4. Který text obhajuje právo člověka na mateřský bohoslužebný jazyk? A) Proglas SPRÁVNĚ!  další otázka

Velká Morava B 4. Který text obhajuje právo člověka na mateřský bohoslužebný jazyk? B) Život Konstantinův  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Proglas další otázka

Velká Morava B 4. Který text obhajuje právo člověka na mateřský bohoslužebný jazyk? C) Život Metodějův  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Proglas další otázka

Velká Morava B 5. Které tvrzení o památkách Život Konstantinův (ŽK) a Život Metodějův (ŽM) je správné? ŽK je stručnější a jednodušší než ŽM B) ŽM je stručnější a jednodušší než ŽK C) ŽK i ŽM mají obdobnou formu

Velká Morava B A) ŽK je stručnější a jednodušší než ŽM 5. Které tvrzení o památkách Život Konstantinův (ŽK) a Život Metodějův (ŽM) je správné?  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) ŽM je stručnější a jednodušší než ŽK další otázka

Velká Morava B 5. Které tvrzení o památkách Život Konstantinův (ŽK) a Život Metodějův (ŽM) je správné? B) ŽM je stručnější a jednodušší než ŽK  SPRÁVNĚ! další otázka

Velká Morava B 5. Které tvrzení o památkách Život Konstantinův (ŽK) a Život Metodějův (ŽM) je správné? C) ŽK i ŽM mají obdobnou formu  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) ŽM je stručnější a jednodušší než ŽK další otázka

Starověké civilizace A 1. Jak se nazývá soubor čínských textů, patřící mezi nejstarší literární památky? A) Kniha písní B) Píseň písní C) Písně lidu

 Starověké civilizace A 1. Jak se nazývá soubor čínských textů, patřící mezi nejstarší literární památky? A) Kniha písní SPRÁVNĚ!  další otázka

 Starověké civilizace A 1. Jak se nazývá soubor čínských textů, patřící mezi nejstarší literární památky? B) Píseň písní  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Kniha písní další otázka

 Starověké civilizace A 1. Jak se nazývá soubor čínských textů, patřící mezi nejstarší literární památky? C) Písně lidu  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Kniha písní další otázka

Starověké civilizace A 2. Jak se nazývá nejstarší epos světové literatury? A) Rámájana B) Epos o Gilgamešovi C) Odyssea

 Starověké civilizace A 2. Jak se nazývá nejstarší epos světové literatury? A) Rámájana  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Epos o Gilgamešovi další otázka

 Starověké civilizace A 2. Jak se nazývá nejstarší epos světové literatury? B) Epos o Gilgamešovi SPRÁVNĚ!  další otázka

 Starověké civilizace A 2. Jak se nazývá nejstarší epos světové literatury? C) Odyssea  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Epos o Gilgamešovi další otázka

Starověké literatury A 3. Jak se jmenuje Gilgamešův protivník a přítel? A) Sinuhet B) Uruk C) Enkidu

 Starověké literatury A 3. Jak se jmenuje Gilgamešův protivník a přítel? A) Sinuhet  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Enkidu další otázka

 Starověké literatury A 3. Jak se jmenuje Gilgamešův protivník a přítel? B) Uruk  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Enkidu další otázka

 Starověké literatury A 3. Jak se jmenuje Gilgamešův protivník a přítel? C) Enkidu SPRÁVNĚ!  další otázka

Starověké literatury A 4. Slavný Chammurapiho zákoník je součástí A) babylonské literatury B) perské literatury C) hebrejské literatury

 Starověká literatura A 4. Slavný Chammurapiho zákoník je součástí A) babylonské literatury SPRÁVNĚ!  další otázka

 Starověká literatura A 4. Slavný Chammurapiho zákoník je součástí B) perské literatury  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) babylonské literatury další otázka

 Starověké literatury A 4. Slavný Chammurapiho zákoník je součástí C) hebrejské literatury  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) babylonské literatury další otázka

Starověké literatury A 5. Novozákonní čtyři evangelia popisují život a učení Ježíše z Nazaretu B) příběh o stvoření světa a o potopě C) výklad křesťanského učení a zásad

 Starověké literatury A 5. Novozákonní čtyři evangelia popisují život a učení Ježíše z Nazaretu SPRÁVNĚ!  další otázka

 Starověké literatury A 5. Novozákonní čtyři evangelia popisují B) příběh o stvoření světa a o potopě SPRÁVNĚ: A) život a učení Ježíše z Nazaretu ŠPATNĚ!  další otázka

 Starověké literatury A 5. Novozákonní čtyři evangelia popisují C) výklad křesťanského učení a zásad SPRÁVNĚ: život a učení Ježíše z Nazaretu ŠPATNĚ!  další otázka

Starověké literatury B 1. Do biblického Starého zákona nepatří A) Skutky apoštolské B) Pět knih Mojžíšových C) Knihy prorocké

 Starověké literatury B 1. Do biblického Starého zákona nepatří A) Skutky apoštolské SPRÁVNĚ!  další otázka

 Starověké literatury B 1. Do biblického Starého zákona nepatří B) Pět knih Mojžíšových  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Skutky apoštolské další otázka

 Starověké literatury B 1. Do biblického Starého zákona nepatří C) Knihy prorocké  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Skutky apoštolské další otázka

Starověké literatury B 2. Jaké je jméno legendárního čínského bohémského básníka? A) Lao-c´ B) Tu Fu C) Li Po

 Starověké literatury B 2. Jaké je jméno legendárního čínského bohémského básníka? A) Lao-c´ ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Li Po  další otázka

 Starověké literatury B 2. Jaké je jméno legendárního čínského bohémského básníka? B) Tu Fu ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Li Po  další otázka

 Starověké literatury B 2. Jaké je jméno legendárního čínského bohémského básníka? C) Li Po SPRÁVNĚ!  další otázka

Starověké literatury B 3. Slavná biblická Píseň písní je připisována židovskému králi A) Šalomounovi B) Davidovi C) Mojžíšovi

 Starověké literatury B 3. Slavná biblická Píseň písní je připisována židovskému králi A) Šalomounovi SPRÁVNĚ!  další otázka

 Starověké literatury B 3. Slavná biblická Píseň písní je připisována židovskému králi B) Davidovi ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Šalomounovi  další otázka

 Starověké literatury B 3. Slavná biblická Píseň písní je připisována židovskému králi C) Mojžíšovi ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Šalomounovi  další otázka

Starověké literatury B 4. Nejstaršími literárními památkami starého Egypta jsou texty pyramid B) knihy mrtvých C) védy

 Starověké literatury B 4. Nejstaršími literárními památkami starého Egypta jsou A) texty pyramid SPRÁVNĚ!  další otázka

 Starověké literatury B 4. Nejstaršími literárními památkami starého Egypta jsou B) knihy mrtvých  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) texty pyramid další otázka

 Starověké literatury B 4. Nejstaršími literárními památkami starého Egypta jsou C) védy  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) texty pyramid další otázka

Starověké literatury B 5. Sumerové, usídlení v Mezopotámii, psali A) znakovým písmem B) klínovým písmem C) hieroglyfy

 Starověké literatury B 5. Sumerové, usídlení v Mezopotámii, psali A) znakovým písmem  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) klínovým písmem další otázka

 Starověké literatury B 5. Sumerové, usídlení v Mezopotámii, psali B) klínovým písmem  SPRÁVNĚ! další otázka

 Starověké literatury B 5. Sumerové, usídlení v Mezopotámii, psali C) hieroglyfy  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) klínovým písmem další otázka

Literární teorie A 1. Jak se nazývá stopa složená z první přízvučné a druhé nepřízvučné slabiky? A) jamb B) daktyl C) trochej

Literární teorie A 1. Jak se nazývá stopa složená z první přízvučné a druhé nepřízvučné slabiky? A) jamb ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: C) trochej další otázka

Literární teorie A 1. Jak se nazývá stopa složená z první přízvučné a druhé nepřízvučné slabiky? B) daktyl ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: C) trochej další otázka

Literární teorie A 1. Jak se nazývá stopa složená z první přízvučné a druhé nepřízvučné slabiky? C) trochej SPRÁVNĚ!  další otázka

2. Který z následujících žánrů nepatří mezi lyrickoepické? Literární teorie A 2. Který z následujících žánrů nepatří mezi lyrickoepické? A) balada B) legenda C) romance

Literární teorie A 2. Který z následujících žánrů nepatří mezi lyrickoepické? A) balada  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) legenda další otázka

Literární teorie A 2. Který z následujících žánrů nepatří mezi lyrickoepické? B) legenda SPRÁVNĚ!  další otázka

Literární teorie A 2. Který z následujících žánrů nepatří mezi lyrickoepické? C) romance  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) legenda další otázka

3. Mezi literární druhy patří: Literární teorie A 3. Mezi literární druhy patří: A) drama, epika B) povídka, legenda C) lyrika, tragédie

 Literární teorie A 3. Mezi literární druhy patří: SPRÁVNĚ! A) drama, epika SPRÁVNĚ!  další otázka

 Literární teorie A 3. Mezi literární druhy patří: ŠPATNĚ! B) povídka, legenda  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) drama, epika další otázka

 Literární teorie A 3. Mezi literární druhy patří: ŠPATNĚ! C) lyrika, tragédie  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) drama, epika další otázka

4. Jaký je český název pro tropy? Literární teorie A 4. Jaký je český název pro tropy? A) přenesení významu B) obrazná pojmenování C) zvláštní kombinace hlásek

 Literární teorie A 4. Jaký je český název pro tropy? ŠPATNĚ! A) přenesení významu SPRÁVNĚ: B) obrazná pojmenování ŠPATNĚ!  další otázka

 Literární teorie A 4. Jaký je český název pro tropy? SPRÁVNĚ! B) obrazná pojmenování SPRÁVNĚ!  další otázka

 Literární teorie A 4. Jaký je český název pro tropy? ŠPATNĚ! C) zvláštní kombinace hlásek SPRÁVNĚ: B) obrazná pojmenování ŠPATNĚ!  další otázka

5. Opakování slov na začátku veršů se nazývá: Literární teorie A 5. Opakování slov na začátku veršů se nazývá: A) anafora B) apostrofa C) aliterace

 Literární teorie A 5. Opakování slov na začátku veršů se nazývá: A) anafora SPRÁVNĚ!  další otázka

 Literární teorie A 5. Opakování slov na začátku veršů se nazývá: B) apostrofa  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) anafora další otázka

 Literární teorie A 5. Opakování slov na začátku veršů se nazývá: C) aliterace  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) anafora další otázka

1. Dílo, které dosahuje komiky napodobováním jiného díla, se nazývá: Literární teorie B 1. Dílo, které dosahuje komiky napodobováním jiného díla, se nazývá: A) groteska B) parodie C) satira

Literární teorie B 1. Dílo, které dosahuje komiky napodobováním jiného díla, se nazývá: A) groteska  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) parodie další otázka

Literární teorie B 1. Dílo, které dosahuje komiky napodobováním jiného díla, se nazývá: B) parodie SPRÁVNĚ!  další otázka

Literární teorie B 1. Dílo, které dosahuje komiky napodobováním jiného díla, se nazývá: C) satira  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) parodie další otázka

Literární teorie B 2. Pokud jsou události v příběhu vyprávěny tak, jak se postupně seběhly, je to kompozice: A) paralelní B) řetězová C) chronologická

Literární teorie B 2. Pokud jsou události v příběhu vyprávěny tak, jak se postupně seběhly, je to kompozice: A) paralelní  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) chronologická další otázka

Literární teorie B 2. Pokud jsou události v příběhu vyprávěny tak, jak se postupně seběhly, je to kompozice: B) řetězová ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) chronologická  další otázka

Literární teorie B 2. Pokud jsou události v příběhu vyprávěny tak, jak se postupně seběhly, je to kompozice: C) chronologická SPRÁVNĚ!  další otázka

3. Když se přisuzují lidské vlastnosti neživým věcem, je to: Literární teorie B 3. Když se přisuzují lidské vlastnosti neživým věcem, je to: A) metonymie B) personifikace C) hyperbola

Literární teorie B 3. Když se přisuzují lidské vlastnosti neživým věcem, je to: A) metonymie ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: B) personifikace další otázka

Literární teorie B 3. Když se přisuzují lidské vlastnosti neživým věcem, je to: B) personifikace SPRÁVNĚ!  další otázka

Literární teorie B 3. Když se přisuzují lidské vlastnosti neživým věcem, je to: C) hyperbola ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: B) personifikace další otázka

4. Kde jsou správně uvedeny pouze epické žánry? Literární teorie B 4. Kde jsou správně uvedeny pouze epické žánry? A) epos, legenda, pověst B) elegie, epos, báje C) epitaf, novela, legenda

 Literární teorie B 4. Kde jsou správně uvedeny pouze epické žánry? A) epos, legenda, pověst SPRÁVNĚ!  další otázka

 Literární teorie B 4. Kde jsou správně uvedeny pouze epické žánry? B) elegie, epos, báje  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) epos, legenda, pověst další otázka

 Literární teorie B 4. Kde jsou správně uvedeny pouze epické žánry? C) epitaf, novela, legenda  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) epos, legenda, pověst další otázka

5. Jaké básnické stopy se nejvíce uplatňují v češtině? Literární teorie B 5. Jaké básnické stopy se nejvíce uplatňují v češtině? A) trochej a daktyl B) daktyl a jamb C) trochej a jamb

Literární teorie B 5. Jaké básnické stopy se nejvíce uplatňují v češtině? A) trochej a daktyl SPRÁVNĚ!  další otázka

Literární teorie B 5. Jaké básnické stopy se nejvíce uplatňují v češtině? B) daktyl a jamb  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) trochej a daktyl další otázka

Literární teorie B 5. Jaké básnické stopy se nejvíce uplatňují v češtině? C) trochej a jamb  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) trochej a daktyl další otázka

1. Kdo je považován za zakladatele bajky? Antická literatura A 1. Kdo je považován za zakladatele bajky? A) Ezop B) Sapfo C) Anakreon

 Antická literatura A 1. Kdo je považován za zakladatele bajky? A) Ezop SPRÁVNĚ!  další otázka

 Antická literatura A 1. Kdo je považován za zakladatele bajky? B) Sapfo  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Ezop další otázka

 Antická literatura A 1. Kdo je považován za zakladatele bajky? C)Anakreon  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Ezop další otázka

Antická literatura A 2. Kdo z dramatiků je autorem hry Král Oidipus? A) Aischylos B) Sofokles C) Euripides

 Antická literatura A 2. Kdo z dramatiků je autorem hry Král Oidipus? A) Aischylos  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Sofokles další otázka

 Antická literatura A 2. Kdo z dramatiků je autorem hry Král Oidipus? B) Sofokles SPRÁVNĚ!  další otázka

 Antická literatura A 2. Kdo z dramatiků je autorem hry Král Oidipus? C) Euripides  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Sofokles další otázka

Antická literatura A 3. Za „otce dějepisu“ je považován: A) Demosthenes B) Aristofanes C) Herodotos

 Antická literatura A 3. Za „otce dějepisu“ je považován: ŠPATNĚ! A) Demosthenes  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Herodotos další otázka

 Antická literatura A 3. Za „otce dějepisu“ je považován: ŠPATNĚ! B) Aristofanes  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Herodotos další otázka

 Antická literatura A 3. Za „otce dějepisu“ je považován: SPRÁVNĚ! C) Herodotos SPRÁVNĚ!  další otázka

Antická literatura A 4. Římskou komedii rozvíjel Plautus, mezi jehož díla patří: A) Žáby B) Komedie o hrnci C) Medea

Antická literatura A 4. Římskou komedii rozvíjel Plautus, mezi jehož díla patří: A) Žáby SPRÁVNĚ: B) Komedie o hrnci ŠPATNĚ!  další otázka

Antická literatura A 4. Římskou komedii rozvíjel Plautus, mezi jehož díla patří: B) Komedie o hrnci SPRÁVNĚ!  další otázka

Antická literatura A 4. Římskou komedii rozvíjel Plautus, mezi jehož díla patří: C) Medea SPRÁVNĚ: B) Komedie o hrnci ŠPATNĚ!  další otázka

Antická literatura A 5. Oidipus se podle báje oženil s vlastní matkou. Jmenovala se: A) Penelopa B) Antigona C) Iokasta

Antická literatura A 5. Oidipus se podle báje oženil s vlastní matkou. Jmenovala se: A) Penelopa  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Iokasta další otázka

Antická literatura A 5. Oidipus se podle báje oženil s vlastní matkou. Jmenovala se: B) Antigona  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Iokasta další otázka

Antická literatura A 5. Oidipus se podle báje oženil s vlastní matkou. Jmenovala se: C) Iokasta SPRÁVNĚ!  další otázka

Antická literatura B 1. Mezi autory zlatého římského období nepatří: A) Ovidius B) Vergilius C) Seneca

 Antická literatura B 1. Mezi autory zlatého římského období nepatří: A) Ovidius  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Seneca další otázka

 Antická literatura B 1. Mezi autory zlatého římského období nepatří: B) Vergilius  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Seneca další otázka

 Antická literatura B 1. Mezi autory zlatého římského období nepatří: C) Seneca SPRÁVNĚ!  další otázka

Antická literatura B 2. Vrcholným dílem básníka Ovidia jsou: A) Proměny B) Zpěvy pastýřské C) Satiry a Ódy

 Antická literatura B 2. Vrcholným dílem básníka Ovidia jsou: A) Proměny SPRÁVNĚ!  další otázka

 Antická literatura B 2. Vrcholným dílem básníka Ovidia jsou: ŠPATNĚ! B) Zpěvy pastýřské  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Proměny další otázka

 Antická literatura B 2. Vrcholným dílem básníka Ovidia jsou: ŠPATNĚ! C) Satiry a Ódy  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Proměny další otázka

Antická literatura B 3. Římský autor Martialis mistrovsky zvládl žánr: A) epigramu B) elegie C) ódy

Antická literatura B 3. Římský autor Martialis mistrovsky zvládl žánr: A) epigramu SPRÁVNĚ!  další otázka

Antická literatura B 3. Římský autor Martialis mistrovsky zvládl žánr: B) elegie  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) epigramu další otázka

Antická literatura B 3. Římský autor Martialis mistrovsky zvládl žánr: C) ódy ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) epigramu  další otázka

Antická literatura B 4. Slavný řecký básník Homér žil pravděpodobně: A) v 8. století př. n. l. B) v 7. století př. n. l. C) v 6. století př. n. l.

 Antická literatura B 4. Slavný řecký básník Homér žil pravděpodobně: A) v 8. století př. n. l. SPRÁVNĚ!  další otázka

 Antická literatura B 4. Slavný řecký básník Homér žil pravděpodobně: B) v 7. století př. n. l.  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) v 8. století př. n. l. další otázka

 Antická literatura B 4. Slavný řecký básník Homér žil pravděpodobně: C) v 6. století př. n. l.  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) v 8. století př. n. l. další otázka

Antická literatura B 5. Král, který zakázal Antigoně pohřbít bratra, se jmenoval: A) Laios B) Kreon C) Priamos

Antická literatura B 5. Král, který zakázal Antigoně pohřbít bratra, se jmenoval: A) Laios  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Kreon další otázka

Antická literatura B 5. Král, který zakázal Antigoně pohřbít bratra, se jmenoval: B) Kreon  SPRÁVNĚ! další otázka

Antická literatura B 5. Král, který zakázal Antigoně pohřbít bratra, se jmenoval: C) Priamos  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Kreon další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 1. Jakým jazykem je psána Kosmova Kronika česká? A) staroslověnsky B) latinsky C) česky

Literatura v přemyslovských Čechách 1. Jakým jazykem je psána Kosmova Kronika česká? A) staroslověnsky  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) latinsky další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 1. Jakým jazykem je psána Kosmova Kronika česká? B) latinsky SPRÁVNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 1. Jakým jazykem je psána Kosmova Kronika česká? C) česky  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) latinsky další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 2. Kristiánova legenda pojednává o životě: A) sv. Vojtěcha a sv. Václava B) sv. Václava a sv. Ludmily C) sv. Václava a sv. Prokopa

Literatura v přemyslovských Čechách 2. Kristiánova legenda pojednává o životě: A) sv. Vojtěcha a sv. Václava  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) sv. Václava a sv. Ludmily další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 2. Kristiánova legenda pojednává o životě: B) sv. Václava a sv. Ludmily SPRÁVNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 2. Kristiánova legenda pojednává o životě: C) sv. Václava a sv. Prokopa  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) sv. Václava a sv. Ludmily další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 3. Nejstarší česká duchovní píseň je: A) Hospodine, pomiluj ny B) Kunhutina modlitba C) Svatý Václave

Literatura v přemyslovských Čechách 3. Nejstarší česká duchovní píseň je: A) Hospodine, pomiluj ny SPRÁVNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 3. Nejstarší česká duchovní píseň je: B) Kunhutina modlitba  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Hospodine, pomiluj ny další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 3. Nejstarší česká duchovní píseň je: C) Svatý Václave  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Hospodine, pomiluj ny další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 4. Který výrok o Alexandreidě je pravdivý? epos psaný osmislabičným veršem B) legenda o Alexandru Makedonském C) kronika zobrazující poměry za vlády Přemyslovců

Literatura v přemyslovských Čechách 4. Který výrok o Alexandreidě je pravdivý? epos psaný osmislabičným veršem SPRÁVNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 4. Který výrok o Alexandreidě je pravdivý? B) legenda o Alexandru Makedonském SPRÁVNĚ: A) epos psaný osmislabičným veršem ŠPATNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 4. Který výrok o Alexandreidě je pravdivý? C) kronika zobrazující poměry za vlády Přemyslovců SPRÁVNĚ: A) epos psaný osmislabičným veršem ŠPATNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 5. Ze kterého díla pochází ukázka: Raději se chcu s českú sedlkú snieti / než královnu němečskú za ženu jmieti. A) Kosmova kronika B) Dalimilova kronika C) Alexandreida

Literatura v přemyslovských Čechách 5. Ze kterého díla pochází ukázka: Raději se chcu s českú sedlkú snieti / než královnu němečskú za ženu jmieti. A) Kosmova kronika  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Dalimilova kronika další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 5. Ze kterého díla pochází ukázka: Raději se chcu s českú sedlkú snieti / než královnu němečskú za ženu jmieti. B) Dalimilova kronika SPRÁVNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách 5. Ze kterého díla pochází ukázka: Raději se chcu s českú sedlkú snieti / než královnu němečskú za ženu jmieti. C) Alexandreida  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Dalimilova kronika další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 1. Pro srovnání Dalimilovy kroniky a Alexandreidy platí, že: A) Dalimilova kronika je mnohem prostší než Alexandreida B) Dalimilova kronika je veršovaná, Alexandreida prozaická C) obě díla vyjadřují názory vysoké šlechty

Literatura v přemyslovských Čechách B 1. Pro srovnání Dalimilovy kroniky a Alexandreidy platí, že: A) Dalimilova kronika je mnohem prostší než Alexandreida SPRÁVNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 1. Pro srovnání Dalimilovy kroniky a Alexandreidy platí, že: B) Dalimilova kronika je veršovaná, Alexandreida prozaická  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Dalimilova kronika je mnohem prostší než Alexandreida další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 1. Pro srovnání Dalimilovy kroniky a Alexandreidy platí, že: C) obě díla vyjadřují názory vysoké šlechty  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Dalimilova kronika je mnohem prostší než Alexandreida další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 2. Píseň Svatý Václave, vévodo české země vznikla: A) na začátku 12. století B) na konci 13. století C) na přelomu 12.a 13. století

Literatura v přemyslovských Čechách B 2. Píseň Svatý Václave, vévodo české země vznikla: A) na začátku 12. století ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) na přelomu 12.a 13. století  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 2. Píseň Svatý Václave, vévodo české země vznikla: B) na konci 13. století ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) na přelomu 12. a 13. století  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 2. Píseň Svatý Václave, vévodo české země vznikla: C) na přelomu 12.a 13. století SPRÁVNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 3. Střediskem staroslověnské vzdělanosti v Čechách byl: A) Sázavský klášter B) Zbraslavský klášter C) Břevnovský klášter

Literatura v přemyslovských Čechách B 3. Střediskem staroslověnské vzdělanosti v Čechách byl: A) Sázavský klášter SPRÁVNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 3. Střediskem staroslověnské vzdělanosti v Čechách byl: B) Zbraslavský klášter ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Sázavský klášter  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 3. Střediskem staroslověnské vzdělanosti v Čechách byl: C) Břevnovský klášter ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Sázavský klášter  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 4. Duchovní lyriku 13. století představuje: A) Alexandreida B) legenda o Jidášovi C) Kunhutina modlitba

Literatura v přemyslovských Čechách B 4. Duchovní lyriku 13. století představuje: A) Alexandreida  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Kunhutina modlitba další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 4. Duchovní lyriku 13. století představuje: B) legenda o Jidášovi  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Kunhutina modlitba další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 4. Duchovní lyriku 13. století představuje: C) Kunhutina modlitba SPRÁVNĚ!  další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 5. Píseň Hospodine, pomiluj ny je modlitba, která prosí o: A) smilování a odpuštění B) úrodu a mír C) pomoc a ochranu před vším zlým

Literatura v přemyslovských Čechách B 5. Píseň Hospodine, pomiluj ny je modlitba, která prosí o: A) smilování a odpuštění  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) úrodu a mír další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 5. Píseň Hospodine, pomiluj ny je modlitba, která prosí o: B) úrodu a mír  SPRÁVNĚ! další otázka

Literatura v přemyslovských Čechách B 5. Píseň Hospodine, pomiluj ny je modlitba, která prosí o: C) pomoc a ochranu před vším zlým  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) úrodu a mír další otázka

Použitá literatura a zdroje: SOUKAL, Josef. Přehled dějin literatury: pro střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2006, 120 s. ISBN 80-7235-316-0. BLÁHOVÁ, Renata. Literatura pro 1. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2008, 151 s. ISBN 978-807-3581-152. POLÁŠKOVÁ, Taťána, Dagmar MILOTOVÁ a Zuzana DVOŘÁKOVÁ. Literatura: přehled středoškolského učiva : [včetně současné literatury. 2. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2006, 207 s. Maturita. ISBN 80-902-5716-X BLÁHOVÁ, Renata. Literatura pro 1. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2008, 156 s. ISBN 978-807-3581-169. http://dum.rvp.cz/materialy/soutez-staroveky-rim.html Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.