VZNIK KRÁTKÉHO FILMU. Fáze vzniku krátkého filmu s komentářem 1. Přípravná fáze 2. Natáčení 3. Zpracování 4. Titulkování Je vhodné sledovat reportáže.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seznámení s prostředím programu
Advertisements

* aneb než se vydáme natáčet… * Kontrola baterií a jejich zásob – obecně platí, že bychom měli mít baterie na přibližně dvojnásobnou až trojnásobnou dobu.
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
(biologická technika)
BOJOVNÍCI PROTI TOTALITĚ. Funkce  Režisér  Produkční  Scénárista  Dramaturg  Kameraman  Osvětlovač  Zvukař  Skript  Kostymér  Maskér.
ÚKOL: MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT (VIDEO)
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Organizace kurzu Digitální fotografování 4SA424
P OTŘEBNÁ TECHNIKA Videokamery Doplňky DIY vychytávky.
Animovaný film Jak na to? Ruční animování pohyblivých částí
Počítačová grafika - úvod
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Projekt empirického výzkumu
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Tento projekt je spolufinancován z prostředků ESF EU
COMENIUS FIT FÜR EUROPA ZŠ Mendelova, Karviná, Česká republika ZŠ Hurbanova, Martin, Slovensko Lucas-Cranach-Schule, Gotha, Německo.
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Sociologický výzkum.
NEON TV Televizní studio UTB
Informační a komunikační technologie 8. ročník
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Výuka práce s videem Michal Janský. Cíle výuky 1.Ovládat zvolený program pro editaci videa. 2.Osvojení pracovních postupů. 3.Pochopení pojmů spojených.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základy práce s videokamerou
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Digitální fotografování pro mírně pokročilejší… Struktura a organizace.
Základy práce s počítačem Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
NEON TV Televizní studio UTB Mgr. Jan Čada, tel.:
Videokamera 05 Jak natáčet ?.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
VY_32_INOVACE_FOTF11160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Zátiší odráží lidské bytí, vztah člověka k vnějšímu světu, zrcadlí se v něm výběrem věcí a způsobem jejich podání.
NEON TV Televizní studio UTB Mgr. Jan Čada, tel.:
Západočeská univerzita v Plzni
Naučná stezka okolím naší školy Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu
Psaní právních dokumentů
Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/ Natoč to aneb S kamerou (třeba) na pokusy Předpokladem dobrého.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014.
VY_32_INOVACE_ MOVIE MAKER Příručka pro tvorbu prezentací z obrázků a fotografií.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Obědy ve Školní jídelně 5.A 2016/2017
Inf Prezentace informací
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Organizace kurzu Digitální fotografování 4SA424
JARO U NÁS VY _32 _ INOVACE _01
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: „NEBOJME SE TECHNIKY" výukové programy pro rozvoj technické gramotnosti žáků ostravských.
Jak si připravit prezentaci
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
TECHNIKA ZNAK – rotace, souhra Lekce č. 17
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
HR NÁBOROVÉ SPOTY 1 x měsíčně
Transkript prezentace:

VZNIK KRÁTKÉHO FILMU

Fáze vzniku krátkého filmu s komentářem 1. Přípravná fáze 2. Natáčení 3. Zpracování 4. Titulkování Je vhodné sledovat reportáže v televizi.

Přípravná fáze  téma /zaznamenat místo, datum, cíl,.../  zajímavost místa  návrh respondentů / lidé, kteří mluví na mikrofon/  příprava otázek /zjišťovacích/ a „akce reportéra na místě“  role v týmu/ kameraman, redaktor, pomocník-asistent, fotograf/  příprava a kontrola techniky

Technika pro zaznamenání akce 1. kamera 2. mikrofon 3. Stativ 4. fotoaparát 5. počítač s programem Pinnacle

Natáčení  funkční technika-nabitá baterie, vložená karta, zapnutý mikrofon  velikost záběrů -celek, detail  záběry - na žáky, zajímavá místa, jevy, příroda, pohledy do okolí  natáčet i ruchy, hudbu, ….  natočit rozhovory-odborníci, žáci, …./ najít klidné místo/  zaznamenat jména respondentů  správné postupy s kamerou a mikrofonem

Práce s mikrofonem 1. zapnutý mikrofon 2. držení tak, aby nezakrýval ústa 3. při rozhovoru musí být vidět do obličeje odpovídajícímu / respondentovi/-ten se dívá na redaktora 4. redaktor komentuje dané místo-dívá se do kamery, např. Jsme v Klenčí a jdeme si prohlédnout Baarův dům 5. Redaktor komentuje významnou budovu, rostlinu, zvíře, jev, lokalitu, ….- je vidět redaktor chvíli s mikrofonem a pak následuje záběr na danou věc 6. oslovení dětí a dospělých /dodržovat zásady slušného chování/ 7. jasná, srozumitelná, zřetelná výslovnost

Zpracování  přenos natočeného materiálu do počítače / stručné popsání /  napsání a namluvení komentáře  úprava obrazové složky /kombinace s fotografiemi/  úprava zvukové složky  kontrola pravdivosti a celkového dojmu Titulkování praktická cvičení konkrétní ukázky z webu ZŠ Poběžovice

Děkuji za pozornost…