Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, 13.3.2009 Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Advertisements

Ženy, gender a věda Adéla Souralová CZ.1.04/3.4.04/
„Slaďování rodinného a pracovního života v ICT průmyslu“ - představení projektu Barbora Slavíčková.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
Konference Analýza venkova: nové otazníky a výzvy Olomoucké vysoké školství partnerem moravského venkova reg. č.: CZ.1.07/2.4.00/ ,
Zastupitelé v obcích Moravskoslezského kraje. Analýza postojů, názorů a cílů zastupitelů v obcích do tří tisíc obyvatel Michal Kuděla Radomír Sztwiertnia.
Genderový audit Mgr. Tomáš Bitrich Společenská odpovědnost firem v Ústeckém kraji CZ.1.07/3.2.06/
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Výzkumný záměr VÚBP, prosinec 2006 Výzkumný záměr 2004 – 2010 BOZP – zdroj zvyšování kvality života, práce a podnikatelské kultury.
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Josef Keder Hana Škáchová
Multikulturní vzdělávání v rámci NNO
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Genderové rozpočtování v právním řádu ČR a EU JUDr.Kristýna Outlá Tomáš Křivka Liberec.
Vnímání a mínění Eliška Jungová, IKŽ, FSV UK LS 2007/8.
OMC Pracovní expertní skupina
Analýza KSČM– Prezentace KSČM ve zpravodajství a politických diskuzních pořadech rok 2004.
Ochrana osobních údajů při poskytování informací
Česká ženská lobby duben leden 2008 Lenka Bennerová, Fórum 50 %
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Potřeby lidí bez domova v procesu participace Eliška.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
O. s. Fórum 50 % Usiluje o společnost s vyrovnaným zastoupením mužů a žen ve veřejném životě.
Ženy ve vědě aneb kdy to vlastně začalo a jaké to je…
Pojmy a interpretace.
Standard Eurobarometer 72 / Podzim 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 72 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Podzim 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
Standard Eurobarometer 71 / Spring 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 71 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Evropská charta za rovnost žen a mužů na úrovni života ve městech a obcích Eva M. Hejzlarová, Fórum 50 %, o. s.
Strategie značky a komunikace
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Jaké budou dětské zprávy na ČT :D?
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Národní tématická síť E Rovné příležitosti žen a mužů TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Standard Eurobarometer 67 / Spring 2007 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 67.2 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2007 ZVEŘEJNĚNÍ.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Průřezová témata.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Gender problematika Nejprve zmíním motivaci tohoto výzkumu,
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. schůze P RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha.
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Kampaň pro rovnost šancí CZ / /0216 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. realizátor:
Masmédia.
Důležitost digitalizace Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Kupní chování a EU.
Gender ve škole.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
VLÁDNÍ STRATEGIE PRO ROVNOST ŽEN A MUŽŮ V ČR NA LÉTA Radan Šafařík Oddělení rovnosti žen a mužů, Sekce pro lidská práva Úřad vlády ČR.
Výměna mezinárodních zkušeností a dobré praxe v sociální oblasti Oblast rovných příležitostí žen a mužů PhDr. Ivana Štrossová Havlíčkův Brod, 23. dubna.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
Nástroje na podporu vyrovnaného zastoupení žen a mužů v politice: zkušenost České republiky Radan Šafařík Odd. rovnosti žen a mužů Sekce pro lidská práva.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Je nízká plodnost opravdu problémem?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Transkript prezentace:

Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %

Portraying politics: a toolkit on gender and television manuál věnovaný způsobu prezentace politiky v televizním zpravodajství financovala Evropská komise na vzniku se podílely přední veřejnoprávní televizní stanice: např. BBC, ARD, ZDF a další organizace

Výchozí výzkumy pro manuál: Global Media Monitoring Project 2005: rozsáhlý mediální výzkum, který probíhal v 75 zemích rešerše a zpracování výzkumů zaměřených na genderové aspekty prezentace politiky v médiích analýza vysílání ZDF

1. Neviditelné ženy (1) Průměrné zastoupení žen ve zpravodajství ve světě: 21 %, evropský průměr: 21 % Průměrné zastoupení žen ve světových parlamentech: 16,9 %, evropský průměr: 19,5 % Průměrné zastoupení žen v politickém zpravodajství ve světě: 12 %, evropský průměr: 10 %

1. Neviditelné ženy (2)‏ Političky jsou v médiích výrazně podreprezentovány Muži dominují i v roli expertů: 83 % dotazovaných expertů Nejčastější role žen ve zpravodajství: očité svědkyně, reprezentují veřejné mínění, reprezentují osobní subjektivní názor

2. Vhodná témata 66 % zpráv: tzv. tvrdá/silová témata měkká, sociální témata mají málo prostoru; tradičně spojována se ženami (např. zdraví 3 %, vzdělání 2 %, lidská práva 1%)‏

3. Vdaná s dětmi? zásadní téma u političek: slaďování politické práce a rodiny. Upřednostňování jedné ze dvou oblastí vnímáno kriticky. političky nejsou prezentovány na základě politických témat, která prosazují, důraz na rodinnou situaci.

4. Emoce a politika Převládající způsob prezentace: emocionální žena versus racionální muž Velký vliv genderových stereotypů, které média nadále udržují Odlišný způsob hodnocení projevu emocí u političek a u politiků

5. Způsob prezentování Převládá zobrazení politiky konstruované typicky maskulinním způsobem: konfliktně, konkurenčně Naopak ženy vnímány jako citlivé, spolupracující: nehodí se do světa politiky Prezentace politiky velmi stereotypní

Děkujeme za pozornost!