VY_42_INOVACE_396_MĚŘÍTKA MAP A PLÁNKŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Advertisements

Měření na mapách.
Výpočty s mapou Autor : Pavel Janečka.
Nonverbální úlohy - - pohyb Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař.
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Tato prezentace byla vytvořena
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
Měřítka výkresů Výkresy kreslíme v určitém poměru ke skutečné velikosti. Měřítko je poměr délky na výkrese ke skutečné délce. Měřítko volíme dle účelu.
11_Podobná zobrazení II Užití podobnosti
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Matematika a její využití v geografii
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Poměr Výpočet vzdáleností
Měřítko plánu a mapy Mgr. Petra Jelínková.
VY_42_INOVACE_398_DRUHY TROJÚHELNÍKŮ DLE VNITŘNÍCH ÚHLŮ
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Mapy podle měřítka mapy velkých měřítek - 1: nebo 1:
MAPY A PLÁNY, MĚŘÍTKO MAPY
Rychlost rovnoměrného pohybu
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
VY_42_INOVACE_368_DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_420_STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_425_ROVNOBĚŽNÍKY
VY_42_INOVACE_386_NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK, NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL
Matematika a její aplikace
VY_42_INOVACE_370_ARITMETICKÝ PRŮMĚR Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Za předpokladu použití psacích potřeb
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_269.
Kartografie – měřítko mapy
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
Měřítko plánu a mapy.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
VY_42_INOVACE_405_VĚTA SUS Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
AnotacePrezentace, která se zabývá celkovým opakováním poměru. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují poměr. Speciální vzdělávací.
Poměr Výpočet vzdáleností
VY_42_INOVACE_400_TĚŽNICE
VY_42_INOVACE_401_STŘEDNÍ PŘÍČKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_384_PRVOČÍSLA Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_409_ROVNOBĚŽNÍKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM květen 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_171_dráha-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
18.
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Podobnost co už dovedeme
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

VY_42_INOVACE_396_MĚŘÍTKA MAP A PLÁNKŮ Jméno autora VM Mgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM březen 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obor matematika Anotace VM Měřítka map a plánků – výklad a procvičení

Měřítka map a plánků

Pojem měřítko Mapy a plánky obvykle bývají zmenšeninou skutečnosti (terénu, domů, …) Existují ale i výjimky, jako jsou třeba výkresy počítačových součástek. Výkres je pak naopak větší, než vyrobený procesor, … To, jak je daná mapa zvětšená, nám obvykle určuje poměr. Tomuto poměru říkáme měřítko mapy.

Pojem měřítko - poměr Měřítko musí být uvedeno na každé mapě, ověř v atlase! Příklad: Na mapě je vyznačeno měřítko 1 : 100 000. Jakou informaci nám to dává? První člen poměru představuje vzdálenosti na mapě, druhý člen vzdálenosti skutečné V našem případě tedy 1 cm na mapě představuje 100000 cm ve skutečném terénu

Měřítko – příklad (1 : 100 000) => 1 cm na mapě = 100 000 cm ve skutečnosti Představit si 100 000 cm nemusí být pro každého jednoduché, bude tedy rozumné zvolit jinou jednotku 1 cm na mapě = 100 000 cm ve skutečnosti = 1 000 m ve skutečnosti = 1 km ve skutečnosti Kolik skutečných km bude představovat 2,5 cm na této mapě?

Příklad – mapa má měřítko 1 : 50 000 Jakou informaci o mapě jsme získali? Kolik skutečných kilometrů bude představovat 6 cm na takové mapě? Jakou vzdálenost na této mapě budou představovat skutečné 4 kilometry?

Příklad – mapa má měřítko 1 : 25 000 Martin si vzal do hor turistickou mapu s měřítkem 1 : 25 000. Naměřil na ní provázkovou metodou, že vzdálenost od chaty k lanovce je 18 cm. Jak daleko je lanovka? Za jak dlouho se k ní dostane, když za 1 hodinu ujde 3 kilometry? Lanovka jede k rozhledně 20 minut. V kolik hodin musí Martin vyrazit z chaty, aby stihl na rozhledně oběd ve 12:00?

Příklad – školní atlas Naměř ve školním atlasu vzdálenost z Prahy do New Yorku Jak daleko to je vzdušnou čarou ve skutečnosti? Jak dlouho tam poletí letadlo, které každou hodinu urazí 700 km?

Příklad – plán domu Architekt dostal za úkol nakreslit plán budovy v měřítku 1 : 50. Jaké rozměry bude plán mít, jestliže budova bude 17,5 metru dlouhá a 7,4 metry široká? Obývací pokoj na architektově plánku má rozměry 16 cm a 12 cm. Jaké jsou skutečné rozměry obývacího pokoje? Jakou plochu tato místnost zabírá?