Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

Lineární funkce - příklady
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Základy infinitezimálního počtu
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_94.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B01 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují funkce. Speciální vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A2 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_95.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B09 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníProsinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A17 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B20 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A15 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A1 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Lineární funkce Mo no tón nost. Rozhodujeme o monotónnosti funkce, to znamená, zda je lineární funkce rostoucí, klesající nebo konstantní… 1)z hodnot.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A6 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_92.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_91.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B07 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Elektronická učebnice - II
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A16 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B15 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníDuben.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A3 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava - Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09B1 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B05 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09A14 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníProsinec.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B11 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníDuben.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A16 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A12 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A10 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A8 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A7 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B02 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A11 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B04 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Lineární funkce a její vlastnosti
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Příklady s lineární funkcí
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen 2012 Ročník/věková kategorie2. ročník Vyučovací předmět/klíčová slova Matematika Lineární funkce Anotace Prezentace je určena pro 2. ročník. Slouží k procvičení zápisů lineárních funkcí, jejich vlastností, sestavení funkčního předpisu pro lineární funkci a použití lineárních funkcí k řešení soustav lineárních rovnic.

LINEÁRNÍ FUNKCE Příklady

Příklad Načrtněte graf lineární funkce y=ax+b, pro kterou platí a = 0,5 b = -1

Příklad Pro lineární funkci platí: h(2)=-4, h(-1)=4. Vyjádřete ji předpisem y =ax+b a sestrojte její graf.

Příklad Graf lineární funkce prochází body A=[1,3],B=[-1,1]. Napište funkční předpis.

Příklad Graf lineární funkce prochází body A=[2,3],B=[-2,5]. Napište funkční předpis.

Příklad Jsou dány funkce y = 3x – 3; y = -2x + 4; y = 3x +1; y = 0,5 x + 4; y = 3x + 0,5; y = -x +4; y = 4. Určete: které z daných funkcí jsou rostoucí, klesající, které jsou navzájem rovnoběžné přímky, které tvoří svazek přímek se středem na ose y.

Příklad Pro funkci f : y = -2x + 3 a) Určete f(1), f(-3) b) Pro která x f(x) = 5, f(x) = -1 c) Určete průsečíky grafu funkce s osami

Příklad Pro lineární funkci y=ax+b platí: b=-3, funkční hodnota v bodě 2 je rovna 5. Vypočítejte a. Je funkce rostoucí nebo klesající?

Příklad Sestrojte graf funkce y = 2x -1 a) je-li D(f) =, určete H(f) b) je-li H(f) =, určete D(f)

Příklad Sestrojte graf a najděte předpis pro lineární funkci f jestliže D(f) =, H(f) = a funkce je a)rostoucí v D(f) b)klesající v D(f)

Příklad Sestrojte graf funkce y = -x + 4 Z grafu vyčtěte, pro která x platí f(x) = 0, f(x) > 3, f(x) ≤ 2

Příklad Pro funkci f: y = -2x-3 určete f(2), f(4) určete, pro která x je f(x) = -1, f(x) = -6 určete průsečíky grafu funkce s osami x, y sestrojte graf

Příklad Napište funkční předpis

FUNKCE Grafické řešení soustavy rovnic

Příklad 1 Řešte soustavu rovnic 2x + y = 7 3x – y = 3

Řešení y = – 2x +7 y = 3x – 3 Sestrojíme grafy těchto funkcí

Řešení Průsečík P = [2,3] x = 2 y = 3

Příklad 2 Řešte soustavu rovnic 2x + y = 0 3x – y = -5

Řešení y = – 2x y = 3x + 5 Sestrojíme grafy těchto funkcí

Řešení Průsečík P = [-1,2] x = -1 y = 2

Příklad 3 Řešte soustavu rovnic 2x -3y = -1 -2x – y = 5

Řešení y = (2x + 1)/3 y = -2x - 5 Sestrojíme grafy těchto funkcí

Řešení Průsečík P = [-2,-1] x = -2 y = -1

Zdroje Function Graph. (accessed Jan 01, 2013). Příklady z vlastní databáze