VY_32_INOVACE_21-13 Pravděpodobnost 12

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nonverbální úlohy - - elektřina Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař.
Advertisements

CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrický obvod III..
zpracovaný v rámci projektu EU
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
VY_32_INOVACE_09-15 Střídavý proud Test.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Elektrická práce. Elektrická energie
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Pravděpodobnost 11  Zásobník úloh  Opakování, procvičení VY_32_INOVACE_21-12.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz, Kamenný Přívoz 53, Kamenný Přívoz Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:
Tato prezentace byla vytvořena
ELEKTRICKÝ PROUD – CO UŽ VÍME
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
VY_32_INOVACE_21-14 Test č.2 Podmíněná pravděpodobnost Nezávislé jevy.
Geometrická posloupnost (3.část)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Náhoda, generátory náhodných čísel
VY_32_INOVACE_21-06 Pravděpodobnost 6 Zásobník úloh Opakovací lekce.
VY_32_INOVACE_08-11 OHMŮV ZÁKON.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Prof. Ing. Karel Pokorný, CSc.
Název materiálu: ŘAZENÍ SPOTŘEBIČŮ – výklad učiva.
FY_097_ Rozvětvený elektrický obvod_Výsledný odpor rezistorů za sebou
název šablony: zaměření VM: autor VM: období vytvoření VM: anotace:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A2 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
XIII. Průsečík přímky s rovinou
VY_32_INOVACE_21-08 Pravděpodobnost 8 Podmíněná pravděpodobnost – II.
VY_32_INOVACE_21-10 TEST č. 1.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_21-03 PRAVDĚPODOBNOST 3 Zásobník úloh.
Složené RLC obvody střídavého proudu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_105.
Test č.3  Binomické rozdělení pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_21-17.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
POČET PRAVDĚPODOBNOSTI
Pravděpodobnost. Náhodný pokus.
VY_32_INOVACE_21-04 Pravděpodobnost 4 Geometrická pravděpodobnost.
Fyzika Elektrický obvod.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Statistika 4  Korelace VY_32_INOVACE_ Korelace - teorie.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Pravděpodobnost 7  Podmíněná pravděpodobnost. Definice  Podmíněná pravděpodobnost náhodného jevu A je pravděpodobnost jevu A, ale v závislosti na dalším.
VY_32_INOVACE_08-12 Spojování rezistorů.
Kirchhoffovy zákony Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Motivace žáků ZŠ a SŠ pro vzdělávání v technických oborech.
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Elektronické součástky a obvody
Paralelní zapojení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrické obvody.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_21-13 Pravděpodobnost 12 Zásobník úloh – nezávislé jevy – systémy zadané graficky

Příklad 1 Elektrického obvod tvořený prvky A, B1, B2 zapojenými podle schématu na obr.1 představuje nezávislé jevy s pravděpodobností poruchy prvků P(A) = 0,03 , P(B1) = 0,2 , P(B2) = 0,2. Určete pravděpodobnost přerušení obvodu.

Příklad 1 Obrázek 1

Příklad 1 Řešení: Prvky B1 a B2 jsou zapojeny paralelně, pravděpodobnost poruchy je P(B1). P(B2) = 0,2 . 0,2 = 0,04 P(B) = 1 - P(B1). P(B2) = 0,96 znamená, že proud poteče aspoň jedním B1, B2

Příklad 1 Pravděpodobnost, že proud poteče prvkem A je P(A) = 0,97 Pravděpodobnost, že proud poteče celkem je P(C) = P(A).P(B) = 0,96. 0,97 = 0,93 Pravděpodobnost, že nepoteče vůbec, ( obvod bude přerušen) pak je P = 1 – P(C) = 1 – 0,93 = 0,07

Příklad 2 Systém na obr. 2 je složen z bloků A1, A2, A3, které jsou nezávisle na sobě funkční s pravděpodobností 0,95 , 0,90 a 0,85. S jakou pravděpodobností systém funguje ?

Příklad 2 Obrázek 2

Příklad 2 Řešení: Pravděpodobnost, že proud projde spodní větví je P(B) = 0,90. 0,85 = 0,765 Pravděpodobnost, že neprojde je P(B´) = 1 – 0,765 = 0,235

Příklad 2 Pravděpodobnost, že proud projde horní větví je P(A) = 0,95 , že neprojde horní větví P(A´) = 1 – 0,95 = 0,05

Příklad 2 Pravděpodobnost, že proud projde je pak P = 1 – P(A´) . P(B´) = = 1 – 0,05 . 0,235 = 0,988

Příklad 3 Elektrické spotřebiče jsou zapojeny podle schématu na obr.3. Pravděpodobnost poruchy spotřebičů je P(A1) = 0,4, P(B1)= 0,6, P(B2)= 0,3 P(B3) = 0,1 , P(A2) = 0,5. Jaká je pravděpodobnost, že vedení nebude mezi body K a L přerušeno?

Příklad 3 Obrázek 3

Příklad 3 Řešení: Pravděp. Poruchy Pravděp. Projde P(A1) = 0,4 P(A´1) = 0,6 P(A2) = 0,5 P(A´2) = 0,5 P(B1) = 0,6 P(B´1) = 0,4 P(B2) = 0,3 P(B´2) = 0,7 P(B3) = 0,1 P(B´3) = 0,9

Příklad 3 Pravděpodobnost, že proud projde soustavou B: P(B´) = 1 – P(B1). P(B2). P(B3) = P(B´) = 1 – 0,6 .0,3. 0,1 = 0,982 P = P(A1´) . P(A2´). P(B´) = 0,6 . 0,5 . 0,982 = 0,2946

Příklad 4 Na obr. 4 je schema elektrického zapojení se šesti vypínači, z nichž každý může být zapnutý nebo vypnutý nezávisle na ostatních. Jaká je pravděpodobnost, že soustavou prochází proud ?

Příklad 4 Obrázek 4

Příklad 4 Řešení: Jev A znamená, že proud prochází. Jev Ai ( i = 1,2…,6) znamená, že i-tý vypínač je zapnutý. Pak A = ( A1∩𝑨𝟐∩𝑨𝟑)∪(𝑨𝟒∩𝑨𝟓∩𝑨𝟔) Protože jde o sjednocení jevů, které se navzájem nevylučují, platí:

Příklad 4 𝑷 𝑨 = 𝟏 𝟖 + 𝟏 𝟖 − 𝟏 𝟔𝟒 = 𝟏𝟓 𝟔𝟒 =𝟎,𝟐𝟑𝟒

Příklad 5 Na ČVUT v Praze je v prvním ročníku 1000 studentů, z nichž 50% neumí MA, 60% neumí FY. Jaká je pravděpodobnost, že náhodně vybereme studenta, který a) neumí ani jeden z předmětů MA,FY ? b) neumí pouze matematiku ?

Příklad 5 Řešení: Na základě Vennova diagramu (nakresli obrázek) Vidíme, že:

Příklad 5

Příklad 5 Studentů, kteří neumí fyziku je 600, Studentů, kteří neumí matematiku je 500, Těch, kteří neumí MA + FY je tedy 100. 𝑷 𝑨 = 𝒎 𝒏 = 𝟏𝟎𝟎 𝟏𝟎𝟎𝟎 =𝟎,𝟏 𝑷 𝑩 = 𝒎 𝒏 = 𝟒𝟎𝟎 𝟏𝟎𝟎𝟎 =𝟎,𝟒

Děkuji za pozornost Autor DUM : Mgr. Jan Bajnar