Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Advertisements

Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Barva těles.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
OPTIKA.
Rozptyl světla Rayleighův rozptyl Miroslav Blabla 9.A.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Digitální učební materiál
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Digitální projektory. LCD (Liquid Crystal Display) DLP (Digital Light Processing)
Když na rozhraní dvou prostředí dopadají dva paprsky různých barev (např. červený a fialový) pod stejnými úhly dopadu, budou úhly lomu obou paprsků různé.
Barva Jak vybrat barvy.
Měření světla Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
FY_085_Světelné jevy_ Měření světla
Vypracoval: Karel Koudela
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
Prosinec 2008Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamakorekce 1 Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamma korekce PGC3 Vypracoval: Martin Matouš obor S.
Míchání barev Máme pět základních barev: Bílou Červenou Modrou Žlutou
Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tato prezentace byla vytvořena
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Barva popředí a pozadí Nastavení barev popředí/pozadí najdeme v Panelu nástrojů. Barvu popředí používáme především při kresleni s nástroji jako Tužka,
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Optické klamy a jevy Test Petr Okrajek.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Vnímáme barvy všichni stejně?
Oko.
Převod na černobílou fotografii VY_32_INOVACE_GR_792.
Grafický editor GIMP (4) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  režimy krytí vrstev Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Možnosti úprav fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/49 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Barvy Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Teplé a studené barvy Název školy
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
KARTOGRAFICKÉ VYJADŘOVACÍ PROSTŘEDKY
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
Digitální učební materiál
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Člověk a barvy Barvy jsou přítomny v nesčetných různých formách a jevech Člověk je schopen prostým okem rozeznat aspoň 2000 různých odstínů Člověk barvy.
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Barva VY_32_INOVACE_45_900 Projekt.
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0891 Číslo materiálu VYS_32_INOVACE_12_Barvy Název školy Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná škola řemesel a služeb, Strakonice, Zvolenská 934 Autor Bc. Ramil Šambazov Tematický celek Digitální fotografie Ročník 1. ročník Datum tvorby 2. 6. 2013 Anotace Metodický pokyn Prezentace rozebírá základní pojmy grafického designu. Jednotlivé snímky je vhodné doplnit konkrétními ukázkami tištěných materiálů.

Jak je vidíme, jak na nás působí a jak je chápeme Barvy Jak je vidíme, jak na nás působí a jak je chápeme

Barevná charakteristika Jednotlivé barvy jsou definovány čtyřmi základními vlastnostmi, a to podle toho, jak vnímáme jejich podstatu Odstín Rozmezí mezi barvami, jež definuje jejich vlnová délka Sytost Relativní tlumenost či intenzita barvy

Barevná charakteristika Jednotlivé barvy jsou definovány čtyřmi základními vlastnostmi, a to podle toho, jak vnímáme jejich podstatu Teplota barvy Emoce, které máme spojeny s různými barvami, vytvářejí dojem barev teplých a studených Jas i světlost barvy Vyjadřuje, jak moc světlá či naopak tmavá se barva jeví

Odstín barvy TATOUTE AND PHROOD. Wikipedia.org [online]. [cit. 4.6.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Spectre.svg Tímto pojmem označujeme základní "identitu" barvy -červená, fialová, oranžová atd. Tato identita je výsledkem našeho vnímání odrazu světla o různých frekvencích, který vyvolává zrakový vjem, barvu světla. Vidíme-li například zelené auro, neuvědomujeme si, že to, co ve skutečnosti vidíme, jsou světelné vlny určité frekvence odražené od auta, zatímco vlny ostatních frekvencí jsou jím pohlceny.

Základní a sekundární barvy Za tři základní barvy (v zásadě barvy nadřazené) jsou označovány červená, modrá a žlutá Posune-li se světelná frekvence mezi dvě základní barvy, vznikne odstín, který vnímáme jako jejich směs Tyto odstíny označujeme jako sekundární barvy: mezi červenou a žlutou vznikne oranžová mezi žlutou a modrou zelená a mezí modrou a červenou ftalová Dalším prolínáním těchto barev pak vznikají barvy terciární: červenooranžová, oranžovožlutá, žlutozelená, modrozelená, modrofialová a červenofialová

Sytost barvy Sytost barvy můžeme popsat také jako její intenzitu či zářivost, tj. syté barvy jsou velmi intenzivní, zářivé. Svedeme-li dohromady barevné odstíny, které se maximálně liší svými frekvencemi (tzn. čím blíže se nachází k jedné ze dvou protilehlých základních barev), vzroste výrazněji jejich intenzita. Malé množství tlumené (neutrální) barvy uvnitř velkého pole jiné barvy bude nabírat na intenzitě a opticky měnit odstín směrem k opačné straně barevného spektra.

Sytost barvy Na bílém podkladě se základní žlutá jeví jako méně intenzivní, protože bílá figuruje až na úplném konci stupnice sytosti. Na podkladě černém však barvy opět zmenšuje, dokud stejná žlutá vypadá velmi nemá světlost okolní barvy intenzivně.

Sytost barvy Oproti středně tmavé šedé se intenzita žluté barvy opět zmenšuje, dokud nemá světlost okolní barvy stejnou hodnotu.

Sytost barvy Oproti podobně sytému, ale mírně odlišnému odstínu fialové, vypadá původní fialová spíše tlumeně. V poli neutrální šedé působí fialová o něco intenzivněji. Na podkladu třetím, který má naprosto odlišnou barvu, ale stejnou světlost (tmavost), pak její intenzita ještě vzrůstá.

Sytost barvy Tím, jak odstín tmavne (doprava) či se zesvětluje (doleva), snižuje se i jeho intenzita

Jas a světlost barvy Jas označuje stupeň tmavosti či světlosti barvy Efekt spolupůsobení různě světlých či tmavých odstínů vidíme zde, kde jsou vedle sebe porovnávány dvě barvy podobného odstínu i intenzity.

Jas a světlost barvy Čím odlišnější je stupeň světlosti či tmavosti obou barev (popřípadě barvy podkladu a barvy objektu na něm umístěném), tím intenzivněji jedna z nich působí. Tmavě okrová vypadá intenzivněji na spodním obrázku, protože ji rozjasňuje světlá žlutooranžová.

Jas a světlost barvy Hranice mezi modrofialovou (vlevo) a modrozelenou (vpravo) je dobře viditelná. Nahradíme-li tmavší barvu odstínem, který má stejnou světlost jako odstín modrozelený, bude však hranice mezi nimi nezřetelná a opticky nestálá.

Teplota barvy To, jak v tomto ohledu vnímáme barvy, závisí na naší osobní zkušenosti. Barvy obecně označované za studené jsou zelená, modrá a fialová. Barvami teplými jsou červená, žlutá a oranžová.

KONEC Zdroj: archiv autora