Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
 Vláda =  Hospodářství =  Společnost =  Náboženství = absolutismus, oslabení Habsburků úpadek zemědělství, úbytek poddaných úbytek obyvatel, význam.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_03 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Evropa po třicetileté válce
Základní typy monarchií
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
1625 KAREL I – utužení absolutismu KAREL I. přestal se ohlížet na parlament – další problém náboženská otázka PURITÁNI PURITÁNI = kritizují absolutistické.
HOSPODÁŘSTVÍ A SPOLEČNOST VE DRUHÉ POLOVINĚ 17. A NA POČÁTKU 18
Transkript prezentace:

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Přehled dějin literatury Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_12 Název DUMu: Evropa v 17. a 18. století Pro obor vzdělávání: L/41 Předmět: Dějepis Ročník: druhý Autor: Mgr. Pavla Brunová Datum:

Střední škola Oselce Evropa ve 2. pol. 17 st. a na počátku st. 18.

Střední škola Oselce Vývoj obyvatelstva zastavil se růst počtu obyvatel, někde poklesl ← válečné konflikty, hladomory, vystěhovalectví ( Amerika), emigrace, epidemie ( mor, poslední morová epidemie 1720), následek války (třicetileté)

Střední škola Oselce Situace na venkově během 17. st. probíhá pozvolný přechod od trojpolního ke střídavému systému (střídají se plodiny, hnojení – přírodní) pěstování pícnin – jetel → vyšší produkce masa a mléka lepší obdělávání půdy → vyšší výnos obilí nové plodiny – brambory, kukuřice → zlepšení výživy obyvatel

Střední škola Oselce změny probíhaly nerovnoměrně → různé postavení rolníků Anglie, Skandinávie a Nizozemí – silná vrstva svobodných sedláků, farmářský systém, založený na pronajímání půdy ( produktivnější) střední Evropa – robotní práce, základem šlechtický velkostatek, závislý na práci robotníků a nevolníků růst roboty vedl k selským bouřím, největší v r – byla nemilosrdně potlačena, následně vydal Leopold I robotní patent – potvrdil zákonnost roboty, stanovil její maximální výši na 3 dny v týdnu ( produktivita 10 %)

Střední škola Oselce Manufaktury a řemesla sice stále převládala rukodělná výroba, ale cechovní systém se rozpadal a řemeslnou výrobu nahrazovaly manufaktury 2 typy – soustředěná manufaktura (pracovalo více profesí na 1 místě) - rozptýlená manufaktura (domácká práce odváděná velkým firmám prostřednictvím faktorů)

Střední škola Oselce v 17. st. se rozvíjí hlavně těžba a zpracování železa, textilní a sklářská výroba zdroje energie – voda, vítr, palivové dřevo ( v Anglii se postupně přecházelo na černé uhlí), vodní kola, větrné mlýny

Střední škola Oselce Obchod nerovnoměrný vývoj nejvýznamnější střediska – Amsterodam, Londýn, Liverpool, Lisabon, Paříž, Lyon, Hamburk, Štětín, Stockholm – stávaly se centry dálkového obchodu

Střední škola Oselce Náboženské poměry náboženské rozdělení Evropy se prohlubovalo římští katolíci, evangelíci různých vyznání, Rusko – pravoslaví, Balkán – islám i nadále pronásledováni Židů – nuceni nadále žít v ghettech

Střední škola Oselce Státní systémy v polovině 17. století existovaly 2 základní typy států 1) Anglie, Nizozemí – odstraněn absolutismus, nahrazen parlamentarismem ( parlament – zákonodárné shromáždění, ústavy – konstituce) = konstituční monarchie 2) Francie, Španělsko, Habsburská monarchie Rusko – absolutistické monarchie (zákonodárná moc – panovník, úzký okruh rádců, sněmy nemají faktickou moc ani vliv)

Střední škola Oselce Zdroj materiálů: SOCHROVÁ, Marie; HLADÍK, Jaroslav. Testy z humanitních věd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1999, ISBN ČORNEJ, Petr. Dějepis pro střední odborné školy. Praha: SPN, 2002, ISBN X. ČAPEK, Vratislav; PÁTEK, Jaroslav. Dějepis pro střední odborné školy. Praha: Scientia, 2001, ISBN AUBRECHT, Radek; KADERKA, Michal. Maturitní otázky - dějepis. Praha: Fragment, 2007, ISBN Není –li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.