Specifické poruchy učení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Advertisements

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _10.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Specifické vývojové poruchy chování a učení
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Šablona: ICT PRV ČAJZ Složky potravy- pracovní listy Anotace: základy zdravého způsobu stravování Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Seberegulační vlastnosti osobnosti
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ 17.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Příčiny SPU.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Specifické vývojové poruchy učení
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Psychické poruchy – DYSGRAFIE Dostupné z Metodického portálu www. rvp
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Riziko dyslexie a školního selhávání
Specifické poruchy učení
Vývojová dysfázie.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Žák se specifickými poruchami učení (SPU) a ADHD
DYSORTOGRAFIE 4. října 2013 VY_52_INOVACE_220119
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Dyslexie jako celoživotní zátěž 2015 Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
DYSGRAFIE – PORUCHA OSVOJOVÁNÍ PSANÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Problematika neprospěchu žáka
DYSKALKULIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Specifické poruchy učení Dyslexie, Dyskalkulie, Dysortografie, Dysgrafie VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17 Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Mgr. Lucie Barillová Název materiálu: Specifické poruchy učení Předmět: Občanská nauka Cílová skupina: 7.,8. ročník VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Datum vytvoření: 25.9. 2011 Téma: Specifické poruchy učení Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se poruch učení Časová dotace: 20 min. Anotace: příčiny, dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie Datum realizace v hodině: 28.2.2013, třída VIII. B VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Úvod Předpona dys- znamená rozpor, deformaci, tj. dysfunkce je pak pojem narušené, neúplně rozvinuté funkce. Vývojová v těchto případech označujeme, e porucha se objeví až na určitém stupni vývoje, kdy na schopnosti pro čtení, psaní a pravopis jsou kladeny nároky na osvojování příslušných dovedností. VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Příčiny Příčina těchto poruch není dosud známa. Na vině jsou zřejmě biologické faktory, které působí s vlivem prostředí Nejčastěji se setkáváme s dyslexií – poruchou čtení, dysortografie – porucha v osvojování psaní pravopisu, dysgrafie – porucha v psaní, dyskalkulie – porucha v matematických dovednostech, dyspinxie – specifická porucha kreslení, dysmúzie – specifická porucha hudebních dovedností, dyspraxie – specifická motorická neobratnost VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Dyslexie Specifická porucha schopnosti naučit se číst Popsána je již téměř 120 let a zprvu byla chápána jako porucha zraková Tradičně vysoký výskyt se uvádí v zemích mluvících anglicky, obecně pak v zemích, kde se jinak píše a jinak vyslovuje Odhaduje se, že dyslexie postihuje 2-8% dětí, chlapci bývají postiženi častěji než dívky Nejčastější chyby vypouštění písmen přidávání písmen absolutně nečitelná slova či písmena zaměňování písmen (klika - kilka) zaměňování akusticky podobných písmen (g - k, v - f) zrcadlové nebo obrácené psaní písmen (d = p, M = W) zaměňování slov za slova úplně jiná nesprávné psaní čísel VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Dysortografie Je porucha psaní postihující zejména oblast gramatiky Důsledky nezvládnutí krátkých časových úseků obtíže u cizího jazyka špatné rozlišování některých grafických symbolů zaměňování slov Osoby trpící dysortografií lze rozdělit na 2 typy: hyperaktivní typ – osoba je se psaním hotova dříve, než si stihne vše promyslet a ujasnit, dochází tak k velkým chybám hypoaktivní typ – osoba píše zdlouhavě, trvá jí dlouho, než určitý výraz v paměti vyhledá VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Dysgrafie Je porucha psaní, postihující úpravu písemného projevu i osvojení si jednotlivých písmen a spojení hláska-písmeno Projevy pomalé tempo časté chyby v opisu, přepisu a diktátu časté přestávky VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Dyskalkulie Je vývojová porucha matematických schopností Projevuje se nejčastěji orientací na číselné ose, záměnami číslic, záměnami čísel, neschopnosti provádět matematické operace či poruchami v prostorové a pravolevé orientace VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Náprava Kromě metodických doporučení je zdůrazňován přístup k žákovi, který je jedním z nejdůležitějších momentů. U žáků se specifickými obtížemi v oblasti matematiky je nutné věnovat pozornost způsobu, jakým jsou zadávány pokyny. VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Opakování - zápis Příčiny Dyslexie Dysortografie Dysgrafie Dyskalkulie Náprava VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení

VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení Použité zdroje TRPIŠOVSKÁ, Dobromila. Psychologická diagnostika pro učitele. Teplice : W- knihařství, 1997. 89 s. Přispěvatelé Wikipedie, Specifické poruchy učení [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize 27. 06. 2012, 20:13 UTC, [citováno 25. 09. 2012]<http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Specifick%C3%A9_poruchy_u%C4%8Den%C3%AD&oldid=8716692> VY_32_INOVACE_17 - Specifické poruchy učení