Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně ocenit současné i budoucí přínosy zákazníků (v souladu s požadavky zákazníka a cíli podniku)
Zákazník, je pro podnik aktivem, do kterého se musí investovat, při respektovaní : rovnováhy výnosnosti likvidnosti rizikovosti. CLV - Costumer Lifetime Value zohledňuje: náklady podniku riziko zákazníka předpokládanou dobu spolupráce v závislosti na fázi životního cyklu zákazníka efekty, které by mel vztah se zákazníkem přinést
Analýza zákazníku Výzkum a vývoj Výroba Komunikace se zákazníky Poskytování služeb před a po prodeji Balení produktu Označovaní produktu Poskytování prodejních služeb Poskytování po prodejních službách Distribuce Druh placení
VLIV DOBRÉHO VZATHU SE ZÁKAZNÍKEM: Hodnota jednoho zákazníka se může projevit: Schopností přilákat další zákazníky ; dobré PR Přínosy ze vzájemné spolupráce ve výzkumu a vývoji Hodnota informací, které je zákazník ochoten o sobě poskytnout Platební morálka zákazníka Loajalita zákazníka Velikost ztráty; v případě narušení vztahu se zákazníkem
Koncept hodnoty zákazníka je mostem mezi marketingovým a finančním pohledem na podnikání. Hodnota zákazníků představuje velkou část hodnoty podniku a poskytuje tak užitečný základ pro její odhad. Finanční stabilita podniku Cíle: maximalizace zisku a optimalizace vztahu se zákazníkem