„Z retailu do e-commerce a zpět“ … více otázek než odpovědí… Jitka Dvořáková
1. doba Amazonu a co všechno jsme nechtěli … -značky /výrobci -maloobchodní řetězce -začínající e-shopy -zákazníci
2. internet tedy nezmizí …… -značky tvoří online strategii -vznikají přímé obchodní vztahy -začíná cenová kontrola ale také lobbying a protekcionismus -musíte nás chránit…. -selektivní distribuce a vystavení produktů -oddělené modely -paralelní dovozy a strašení spotřebitelů
3. z kamenného obchodu na internet… 1.vlastní web - kanibalizace - problematická strategie a cenotvorba 2. akvizice - oddělené obchodování - většinou bez synergií
4. z internetu do poboček… -nedůvěra (existence, platba, vratky a reklamace) -(ne)služby dopravců -marketing a růst -služby a poradenství ?!?
5. co podporuje konsolidaci a integraci ?!? E-SHOPY -touha po expanzi -chuť dělat to jinak -lepší ekonomický model -protiváha konkurenci ŘETĚZCE -udržení obratu a pozice -tržní trend -konkurenti
weekend 6. co chce spotřebitel?!?
7. cenotvorba – velké téma !!! GEOGRAFIE & INFRASTRUKTURA -USA -Čína a Kazachstán -Čechy a Rakousko CÍLOVÁ SKUPINA -cena vers. pohodlí ÚČASTNÍCI procesu -výrobce /značka -retail online vers. offline -zákazník
8. a jaký bude konec příběhu ?!?
-AMAZON -MALL -KASA -CZC -nekonečný počet poboček ?!? -integrované pobočky ?!? -„almary“ ?!? -probudí se Česká Pošta ?!? -necháme to dopravcům ?!?
Díky za pozornost