Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
+ vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji
Advertisements

MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
NedRailways Nabídková řízení ve veřejné dopravě České republiky Pohled zahraničního uchazeče.
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Martin Rejzl XIX. seminář Integrované dopravní systémy
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Integrace technických parametrů EOC v IDS
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Z ADÁVACÍ ŘÍZENÍ NA VÝBĚR AUTOBUSOVÝCH DOPRAVCŮ V L IBERECKÉM KRAJI S EMINÁŘ I NTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY, Ž ĎÁR NAD S ÁZAVOU 2013 Jiří Hruboň KORID LK,
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
NÁKLADY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK a MOŽNOSTI JEJICH KONTROLY IODA, z.s. ČVUT Fakulta dopravní.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
ODBAVOVACÍ SYSTÉM V MHD JIHLAVA Martin Zachariáš.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Příprava integrovaného dopravního systému ve Zlínském kraji
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Transkript prezentace:

Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje 20. – 22. 5. 2013 Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajského úřadu Ústeckého kraje

Smluvní zajištění dopravy Veřejná doprava ÚK Smluvní zajištění dopravy 12 dopravců 2 železniční 10 autobusových 24 smluv 21 do r. 2014 1 do r. 2019 1 do r. 2020 1 do r. 2021 Rozdělení trhu dopravců zůstává pro tento rok stejné a stabilní. Nejvýznamnějším dopravcem jsou České dráhy, zajišťují asi 27 % výkonů, největší autobusoví dopravci pokrývají 10 – 14 % dopravních výkonů veřejné regionální dopravy. Celkem máme uzavřenu smlouvu s 12 dopravci, z toho je 10 autobusových. Graf: podíl dopravního výkonu dopravců

Dodatky na rok 2013 Veřejná doprava ÚK Autobusová doprava objednáno cca 19,4 mil. km kompenzace dopravcům cca 491 mil. Kč Železniční doprava ČD - sjednáván dodatek na r. 2013, cca 7,1 mil. km předpoklad zvýšení ceny o inflaci i o zvýšený poplatek za dopravní cestu Vogtlandbahn: Rybniště – Liberec cca 0,1 mil. km Také v letošním roce bude kraj objednávat asi 19,4 mil. km v autobusové dopravě a 7,1 mil. km na železnici. U autobusové dopravy je potřeba počítat s kompenzacemi dopravcům ve výši 491 mil. Kč, částku pro železnici nelze zatím určit, není uzavřen dodatek zohledňující inflaci a dále budou ČD požadovat úhradu zvýšených nákladů na platby za dopravní cestu (SŽDC). Řádově však kraj za železnici zaplatíme 741 mil. Kč, y toho 217 pokryje dotace státu. U železničního dopravce Vogtlandbahn provozujícího jednu linku z Rybniště do Liberce k žádným změnám ve financování nedochází.

Nové soutěže na autobusovou dopravu definováno Plánem dopravní obslužnosti Ústeckého kraje 14 zakázek dle zákona 137/2006 – „významná VZ“ zakázky s odhadovanou hodnotou nad 50 mil. Kč (256-702 mil. Kč) rozsah oblastí 800 – 1950 tis. km/rok, odhad ceny 30 – 36 Kč/km pro období plnění 2015 – 2024 z důvodu větší konkurence a prostoru pro zpracování soutěží na straně zadavatele i zájemců rozdělení do 4 etap definovány kvantitativní i kvalitativní požadavky kraje Nové úsporné oběhy vozidel Jízdní řády Odbavovací zařízení

Nové kvantitativní i kvalitativní požadavky Nové soutěže Nové kvantitativní i kvalitativní požadavky Nové autobusy Informační systém pro cestující Nové úsporné oběhy vozidel Snaha o proběh 75 – 95 tis. km/vozidlo za rok Optimalizované jízdní řády s návaznostmi Odbavovací zařízení Principy odbavení Požadavky integrace – tarif, SPP, …

dopravci vybráni do III/2014 Nové soutěže 4 etapy soutěží 14 samostatných zakázek 14 zakázek se soutěží ve čtyřech etapách, z toho ta první je již vyhlášena (zelená), druhá se připravuje na vyhlášení v květnu (modrá). Cílem je vybrat během roku 2013 až do března 2014 všechny dopravce pro plnění smluv v období od roku 2015 po dobu 10 let. Tak budou mít vybraní dopravci dostatek času na přípravu techniky a zahájení provozu. dopravci vybráni do III/2014 provoz od 1.1.2015

stálá prezentace kraje Nové soutěže - nové autobusy stálá prezentace kraje Kraj definoval v soutěžích konkrétní parametry vozidel, velmi vstřícné a pokrokové směrem k pohodlí a výbavě pro cestující. Vozy totiž musí obstát ještě po 10 letech a proto se musíme při jejich definování dívat více do budoucna. Autobusy v nových zakázkách budou mj.: - všechny nízkopodlažní, s plošinou pro kočárek nebo invalidní vozíky - klimatizované s moderním informačním systémem – venku displeje, uvnitř LCD panel a hlášení s dostatečným počtem míst k sezení a odkládací policí nad sedadly jednotný vzhled na celém území kraje identifikuje autobusy s Ústeckým krajem a bude novým znakem krajem definované kvality dopravní obslužnosti v některých autobusech bude v turistické sezóně zajišťována i přeprava kol v přívěsech za autobusem přímo na linkách krajské dopravní obslužnosti. Příklad autobusu nových kvalitativních parametrů pro období 2015 - 2024 snadný přístup

Nové podmínky Definování města informační kanceláře (centrum služeb veřejné dopravy) informace o veškeré veřejné dopravě předprodej dokladů, karty a průkazy, platba kartou… 18 měst

Stanovení požadavků pro zavedení integrovaného tarifu Nové soutěže - příprava IDS Stanovení požadavků pro zavedení integrovaného tarifu Definice bezkontaktní čipové karty (BČK) Mifare DESFire EV-1 8k (MF3 IC D81), Majitelem bezpečnostních prvků je Ústecký kraj Definice tarifu a smluvních přepravních podmínek Jednotný tarif a smluvní přepravní podmínky Jednotný ceník integrovaného jízdného Jednotný vzhled integrovaných jízdních dokladů

Ceník jednotlivého jízdného

Navyšování jízdného Ceník jednotlivého jízdného Výše jízdného = a + b*x a…nástupní sazba (10,-Kč) b…výkonová sazba (1,- Kč) x…vzdálenost v tarifních jednicích (km) v intervalu 2 tarifní jendnice Navyšování „a“ a „b“ o inflaci, příp. o změny DPH Lépe vícekrát méně než jedenkrát hodně! Nutná politická podpora.

Papírové jízdní doklady Chceme cestujícím umožnit přestupovat i s papírovým jízdním dokladem Dostatečné ochranné prvky úměrné hodnotě jízdenek Nutný jednotný vzhled z důvodu snadné kontroly jízdenek vydaných jinými dopravci Jednotnost po obsahové stránce a uspořádání údajů na jízdenkách Jednotný vzhled papíru do tiskáren jízdních dokladů Ústecký kraj zajistí papír do tiskáren jízdních dokladů Náklady ponese kraj, papír předá dopravcům

Vzhled papírových JD Pokladna č.: XXXXXXX ČL: 123456 Řidič: Jan Novák Obchodní název Dopravce, pobočka IČO: 123345678 DIČ: CZ12345678 PONDĚLÍ 7.1.2013 09:31:31 Linka: 123 Spoj:123 ------------------------------------------------------------Příjmový doklad Cena vč. DPH: 179,00 Kč Cena bez DPH: 155,65Kč DPH 15% 23,35 Kč IDS ÚK 7 dnů žák 15-26 ------------------------------------------------------------ Z: 801 Louny Do: 825 Lišťany Od: 07.01.2013 Do: 13.01.2013 Starý zůstatek: 950,00 Kč Nový zůstatek: 771, 00 Kč Číslo karty: 1234 5678 9012 3456 7 Pokladna č.: XXXXXXX ČL: 123456 Řidič: Jan Novák Obchodní název Dopravce, pobočka IČO: 123345678 DIČ: CZ12345678 PONDĚLÍ 7.1.2013 09:31:31 Linka: 123 Spoj:123 ------------------------------------------------------------Jízdní doklad IDS ÚK Cena vč. 15% DPH: 10,00 Kč Cena bez DPH: 8,70 Kč DPH 1,30 Kč žák 6-15 ------------------------------------------------------------ Z: 801 Louny Do: 833 Pnětluky 80,82,83,84 Platí do: 07.01.2013 10:59 Velikost písma Velikost písma 3 mm 4 mm 3 mm, pouze částka 3 mm, pouze částka 4 mm 3 mm 3 mm 2,5 mm 2,5 mm 3 mm 2,5 mm ostatní text 2 mm ostatní text 2 mm Papír pro tisk jízdních dokladů bude předmětem veřejné zakázky Ústeckého kraje.

Clearing Rozúčtování tržeb Předpokládána úhrada za provoz clearingu ze strany kraje Kraj stanoví pravidla clearování u MHD po dohodě s městy u rychlíků po dohodě s MD Soutěž na provozovatele clearingu v letošním roce

Matematický model rozúčtování Rozúčtování tržeb Matematický model rozúčtování Autobusová doprava Od roku 2015 brutto smlouvy – vyšší nároky pro kraj na kontrolu tarifní kázně Není třeba zjišťovat přesný původ tržeb ČD do roku 2019 (2024) Netto smlouva Nelze převézt celou do brutto smlouvy Nedovolená veřejná podpora Nutné ponechat riziko tržeb za jízdní doklady z ÚK mimo ÚK na dopravci

Vyrovnání tržeb MHD v IDS základem je dohoda kraje a města na výši průměrného výnosu na cestujícího na území města v MHD tržba připadající na 1 cestujícího, který použije MHD navrhujeme vypočítat ze současných tržeb v systému MHD a poměrem přes přepravní výkon (oskm) nebo dopravní výkon (km) ujetý v městské zóně a v celém systému MHD (tj. v celém okrese) určit podíl této částky, který připadne městu garancí tržeb náležejících městu, resp. jeho dopravci v případě zdražení tarifu, nutný přepočet částky

Děkuji za pozornost Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajský úřad Ústeckého kraje jerabek.j@kr-ustecky.cz +420 475 657 527