20. června 2012 Modernizace dálnice D1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Oprava vozovky silnice II/468 (ulice 1. máje, Jablunkovská) termín: 24
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Rekonstrukce severních mostů
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Dopravní stavby na střední Moravě
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
KANALIZACE A VODOVOD V OBCI SIBŘINA KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
Aktuální problematika AutoSAP a SDA Aktuální problematika AutoSAP a SDA ve vazbě na MD ČR Ing. Pavel Juříček, viceprezident Sdružení automobilového průmyslu.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Modernizace dálnice D1.
Letní údržba silnic Pardubického kraje. 2 LETNÍ ÚDRŽBA SILNIC BĚŽNÁ ÚDRŽBA SILNIC (OPRAVY POVRCHŮ) DOPRAVNÍ ZNAČENÍ BEZPEČNOSTNÍ ZAŘÍZENÍ MOSTY SILNIČNÍ.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Dopravní a liniové stavby
R1 510 Satalice – Běchovice, oprava vozovky
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Malá Chuchle – Lahovice
Pravidla provozu vozidel na pozemních komunikacích platná od
Řešení dopravy v oblasti Spořilova 7 / 2014
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
Mimoúrovňové křižovatky
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Úvod do pozemních komunikací
Služba RDS-TMC Jednotný systém dopravních informací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
PREZENTACE ŘSD Moravské dopravní fórum 2016 Ing. Jan Kroupa
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Tisková konference - stavby ROP Mgr. Daniel.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Kompresní stanice Jirkov
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
Zkušenosti s efektivním řízením provozu v úsecích s dočasným omezením
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Vážení vozidel za jízdy WIM
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
BEZPEČNOST NA KŘÍDLECH TECHNIKY
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

20. června 2012 Modernizace dálnice D1

Pavel Dobeš 20. června 2012 Základní informace

Technický popis modernizace David Čermák, Jiří Švorc 20. června 2012 Technický popis modernizace

O co jde v modernizaci D1 Modernizace úseku spočívá v úpravě šířky ze stávajících 26,5 metrů na 28 metrů Modernizací dojde k rozšíření zpevněné krajnice (odstavného pruhu) dálnice na každé straně o 0,75 metrů a tím ke zvýšení bezpečnosti v případě odstavení vozidla Možnost vedení provozu v režimu 2+2 jízdní pruhy v jednom směru v době uzavírky jednoho jízdního pásu V tuto chvíli není režim 2+2 možný, proto vznikají při jakékoliv uzavírce či nehodě kongesce, způsobené zúžením jízdního proudu do jednoho jízdního pruhu (režim 2+1)

O co jde v modernizaci D1 Modernizace je rozdělena na 21 dílčích úseků Součástí stavebního úseku je vždy s ohledem na omezení provozu jedna mimoúrovňová křižovatka Z těchto podmínek vyplývají začátky a konce staveb jednotlivých úseků, které jsou dlouhé od tří do 14,7 kilometrů

Rozdělení na stavební úseky Základním kritériem bylo rozdělení modernizované části dálnice D1 na mezikřižovatkové úseky, tj. MÚK – MÚK (EXIT – EXIT) Nejvhodnější z hlediska provizorního vedení dopravy během stavby Celkem je navrženo 21 úseků, z nichž na 5 je zpracována projektová dokumentace: most Šmejkalka EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice EXIT 29 Hvězdonice – EXIT 34 Ostředek EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov EXIT 41 Šternov – EXIT 49 Psáře EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice EXIT 56 Soutice – EXIT 66 Loket EXIT 66 Loket – EXIT 75 Hořice

Rozdělení na stavební úseky EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov EXIT 104 Větrný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava EXIT 112 Jihlava – EXIT 119 Velký Beranov EXIT 119 Velký Beranov – EXIT 134 Měřín EXIT 134 Měřín – EXIT 141 V. Meziříčí západ EXIT 141 V. Meziříčí západ – EXIT 146 V. Meziříčí východ EXIT 146 V. Meziříčí východ – EXIT 153 Lhotka EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš EXIT 162 Velká Bíteš – EXIT 168 Devět křížů EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice EXIT 178 Ostrovačice – EXIT 182 Kývalka

Dopravní opatření při modernizaci D1 Postup prací vychází z požadavku zachování 2 jízdních pruhů v každém směru po celou dobu modernizace Levý jízdní pruh bude určen pouze pro vozidla šířky do 2,0 metrů Dalším určujícím prvkem je zahájení stavby 10/2012 Při tomto postupu výstavby se předpokládá trvání dopravních omezení v délce cca 11 měsíců (+ zimní přestávka) po tuto dobu bude snížena rychlost a zvyšuje se riziko závažných nehod při obousměrném provozu Uzavírky silnic I., II. a III. tříd, které jsou vedeny přes dálniční nadjezdy

Telematické systémy v rámci uzavírek V rámci dopravních opatření budou mimo běžná zařízení instalovány též telematické systémy umožňující operativní řízení a sledování dopravní situace v uzavírkách. Jedná se o kamerový dohled poskytující obrazové informace a detekující tvorbu kolon v uzávěře a před ní: hustota kamerových bodů v uzávěře cca po 2 km, další tři kamery budou před uzavírkou v každém směru až do vzdálenosti cca 5 km Údaje z kamer budou přenášeny na NDIC a na příslušné SSÚD. Mobilní informační plnomaticové LED vozíky pro zobrazování aktuálních dopravních informací.

Další opatření Zvýšená přítomnost odtahové služby a Policie ČR u každého úseku před omezeními, aby drobné excesy snižující plynulost provozu mohly být co nejdříve odstraněny Řidiči také při spatření vozidla Policie zvyšují pozornost a více dodržují pravidla provozu Detekce vozidel pro okamžité zjišťování stavu provozu a doby průjezdu úsekem s výstupem na mobilní informační tabule LED informující o blízké nehodě nebo narůstající koloně Webové rozhraní umožní též prognózu doby průjezdu na základě dat z předchozích období Informační mediální systém – rozhlas, televize, internet. Sklopné proměnné značky na vozidlech SSÚD pro možnost předání informací řidičům před uzavírkou

Aktuální stav a další postup Jiří Švorc 20. června 2012 Aktuální stav a další postup

Postup prací 3 – 4 měsíce – I. a II. etapa - realizace provizorní rozšíření vozovky v jednom směru a další s tím související práce (rozšíření mostů…). Dále budou realizovány inženýrské sítě v SDP (kanalizace, kabely) cca 4 měsíce – III. etapa - modernizace jednoho jízdního pásu cca 4 měsíce – IV. etapa - modernizace druhého jízdního pásu Období prosinec – březen - práce musí být přerušeny z důvodu období zimní údržby (pouze práce bez omezení provozu)

Aktuální stav a další kroky Dokončování přípravných prací na prvních 5ti úsecích provádění průzkumů (například diagnostika vozovky) geodetická zaměření ověření majetkoprávních vztahů zpracování dokumentace pro stavební povolení zpracování dokumentace pro výběr zhotovitele Aktuálně získané stavební povolení na úseky: 05 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 41 Šternov – exit 49 Psáře) 21 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 153 Lhotka – exit 162 Velká Bíteš) 09 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 66 Loket – exit 75 Hořice) - nepravomocné Očekávaná stavební povolení na úseky: 14 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 104 Větrný Jeníkov – exit 112 Jihlava) 22 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 162 Velká Bíteš – exit 168 Devět křížů)

Shrnutí Modernizace dálnice bude probíhat za plného provozu: je nutné zvolit optimální počet současně modernizovaných úseků Zvažovaná celková doba modernizace se pohybuje od pěti do deseti let na úseku o délce 160ti kilometrů Celková modernizace se vztahuje na 160 km dálnice, tj. 320 km vozovky, které je třeba mezi jednotlivé roky stavebních prací rozpočítat Při průměrné opravě jednoho kilometru dálnice zahrnujícího obě poloviny dálnice jsou předpokládané náklady 150 milionů korun na kilometr

www.novaD1.cz © 2012

Video