Digitální správa věcí veřejných

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Advertisements

Praha 9. března Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM, JAK a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
TRANSFORMACE. Transformace mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy nepružná organizace nepružná.
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Management veřejné správy 5RE901 Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu:
Vztah finančního, nákladového a manažerského účetnictví
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Audit IT procesů ve FNOL
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Optimalizace procesů na úřadě ev. č. projektu CZ.1.04/4.1.01/
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Zapojení veřejnosti v praxi územního plánování Želeč, Chýnov, Tábor Ing. arch. Martin Jirovský, Ph. D.
Soustava veřejných rozpočtů II.
PPP projekty v ČR Šance nebo riziko? Ing. Jan Pavel, Ph.D. katedra veřejných financí Vysoká škola ekonomická v Praze Transparency International – Česká.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Ministerstvo vnitra Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel NE!!“  Proto.
Institucionální a věcné aspekty státní podpory exportu
E-PRAHA 2006/Osička1 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001.
Moderní řízení úřadu z pohledu tajemníka Radek Baloun, tajemník Magistrátu města Hradec Králové 31.března 2005.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Marketingové prostředí obce
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Systém organizace finanční správy
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Moderní personalistika Úvod
Moderní personalistika I. BLOK
Moderní personalistika I. BLOK
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
IEEP IREAS Ekologická daňová reforma – mýtus a realita Optimální fiskální politika nebo efektivní environmentální politika: politický oxymorón? Univerzita.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Město Valašské Meziříčí Spolupráce se zahraničím.
Optimalizace organizační struktury MMO Zkušenosti z projektu.
Vztah finančního, nákladového a manažerského účetnictví.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Technologie, lidé, prostředí Portál krizového řízení Ústeckého kraje Venuše Kindlová Bezpečnostní tajemník Ústeckého kaje.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
“Analýza agend a optimalizace výkonu státní správy v resortu životního prostředí” Aleš Vokál Ministerstvo životního prostředí.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Ing. Daniel Trnka, Oddělení kvality regulace Úřad vlády ČR Zvyšování kvality regulace 9. mezinárodní konference o informatické podpoře personálních procesů.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Rozpočtová a fiskální politika 27. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 27.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Rozpočtová a fiskální politika
Obhajoba diplomové práce
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Rozpočtová a fiskální politika
Rozpočtová a fiskální politika
DTM Kraje Vysočina.
Transkript prezentace:

Digitální správa věcí veřejných Zdeněk Havelka A-21 s.r.o. Jan Winkler IBM BCS

21 století - změna podmínek výkonu veřejné správy Jevy: 1. Kapitalizace 2. Globalizace 3. Digitalizace a Internetizace Dopady na veřejnou správu: 1. Daňová optimalizace 2. Rozpočtové schodky 3. Teritoriální konkurence Cesta: transformace byrokratických organizací veřejné správy (monopol) do podoby vzájemně si konkurujících efektivních agentur zajištujících správu věcí veřejných

Situace v ČR – byrokratický socialismus Teze: „Úředník řeší problém“ Dopady byrokratického pojetí veřejné správy Relativní snižování celkového společenského produktu – veřejné dluhy, neefektivní užívání zdrojů Relativní zpomalování rozvoje společnosti – inovační slepota Rozšiřování byrokratismu jako standardu společenského chování „národní mentalita  byrokratická mentalita“ – industriální skanzen & technologická nezaměstnanost Teze: „Úředník je problémem“ Problém veřejné správy v ČR = problém řízení Neexistuje transparentní metodika artikulace, komunikace a implementace politických cílů – nevíme, co chceme Neexistuje přínosově-nákladový model a metodologie strategického rozpočtování – utrácíme za to co nevíme a byrokracie bují Neexistuje „produktový katalog“ – procesní model výkonu správních činností a jemu odpovídající model veřejné organizace – nevíme, co děláme Reforma veřejné správy není možná bez reformy veřejných financí a reformy jejich řízení

Dvě tváře řízení (věcné & hodnotové) BSC Řízení Strategický plán Koaliční smlouva Plán politik Roční plán projektů Mapa procesů Příjmy Náklady Aktiva Dluhy Rozpočtově nákladový model Projektové a procesní rozpočty Roční rozpočet Nástroje řízení Co ? Jak ? V jaké kvalitě? Jak rychle? Věcné Hodnotové

Současné vymezení činností Roční rozpočet Výkony na základě jednotlivých rozhodnutí Rozhodování rady, zastupitelstva Činnost úřadu na základě schváleného rozpočtu – standardní účetní osnova

optimální kalkulace nákladů na proces Hodnotově řízený úřad Procesní model optimální kalkulace nákladů na proces rozpočet na základě předpokládaných činností monitorování skutečných činností vyhodnocení rozdílů mezi skutečnými a plánovanými náklady na proces návrh na zlepšení Rozhodování rady, zastupitelstva Procesní výkony – podrobná účetní osnova – syntetizované náklady na proces Dynamický roční rozpočet Zadání pro tvorbu informační podpory – racionální automatizace procesů Zkvalitňování personální podpory procesů - motivační systém Redefinice procesů – organizační změny Aktiva Pasiva

Organizace úřadu MČ P 1– stav Vlastní odborově členěná struktura úřadu Komise Rada Zastupitelstvo Řízení úřadu –Odbor tajemníka Dvorana Front - End

Organizace úřadu MČ P 1– návrh Řízení úřadu : Rada, Zastupitelstvo & Odbor tajemníka Dvorana Front - End Informační Podpora- Informatika Vlastní odborově členěná struktura úřadu Občané Soukromí dodavatelé Internetově gramotný občan

Děkujeme za Vaši pozornost