PRÁCE S PROUDY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CIT Paměti Díl X.
Advertisements

Standardní knihovní funkce pro práci s textovými řetězci
VISUAL BASIC Práce s řetězci Použitá literatura: Kvoch: Visual Basic 4.
Vstup a výstup Ing. Lumír Návrat  katedra informatiky, A-1018 
Vstup a výstup doc. Dr. Ing. Miroslav Beneš  katedra informatiky, A-1007 
VISUAL BASIC Práce se soubory.
Pole, ukazatele a odkazy
SSC - cvičení 7 Aplikace programového systému Speech Laboratory - SL Postup: 1.Zkopírovat z adresy
Algoritmy I. Cvičení č. 10.
Programování v Pascalu Přednáška 9 RNDr. Hana Havelková.
PHP Práce se soubory v PHP - 13
Práce se soubory. Ukládání dat Textové soubory s jednoduchou strukturou (např..txt a.csv) textové soubory s vnitřní hierarchií (např..xml) Soubory binárního.
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
Programování v Pascalu Přednáška 7
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
KIV/PPA1 cvičení 11 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Souborový vstup a výstup Práce s textovými soubory.
1 Vyhledávání Principy vyhledávání Klasifikace klíče:  Interní klíč – je součástí prohlížených záznamů  Externí klíč – není jeho součástí, je jím např.
MySQL - Vytvoření nové tabulky  create table jméno_tabulky (jméno_položky typ_položky,... ) Přehled nejběžnějších datových typů Přehled nejběžnějších.
Práce se soubory. * soubory patří k základním datovým prvkům v počítači * převážná většina programovacích jazyků má podporu určité formy práce se soubory.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro práci se soubory 13 Verze
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Paměti RAM. 2 jsou určeny pro zápis i pro čtení dat. Jedná se o paměti, které jsou energeticky závislé. Z hlediska stavu informace v paměťové buňce jsou.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček.
Shell Team Jan Kupka Petr Kykal Tomáš Paríšek si Vám dovoluje představit
Práce se soubory Soubory se používají pro ukládání dat pro pozdější použití. Dalším a lepším způsobem jak ukládat data je použití databáze. Soubory se.
PRÁCE S VLÁKNY A APLIKAČNÍ DOMÉNY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.
08/04/20151 Události (1) Členy třídy umožňující objektu nebo třídě rea- govat na zprávy (události) Dovolují třídě nebo objektu informovat jinou třídu nebo.
Alg91 Textové soubory Na rozdíl od jiných typů souborů jsou textové soubory určené pro gramotné lidské oko. Textový soubor je posloupnost znaků členěná.
C# - I/O, streamy, práce se soubory
3. Příkazy  Příkazy dělíme na jednoduché a strukturované.  Jednoduché příkazy - žádnou jejich dílčí částí neni příkaz - přiřazovací, vstupu a výstupu,
OSNOVA: a)Programování se soubory b)Záloha databáze v souboru c) Příklady Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování.
Výpočetní technika a algoritmizace I
11/04/20151 Soubory a proudy (1) Soubor (file) označuje pojmenovanou sadu dat uloženou na externím záznamovém médiu (např. HDD, CD, DVD, BD, tape) Proud.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Algoritmizace a programování Binární soubory - 14 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Příklady v jazyku C – část 4
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
Databázové systémy I Cvičení č. 8 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice 2013.
YOUR LOGO Dátové typy, Stream, StringBuilder,....
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
Gymnázium prof. Jana Patočky Jindřišská Praha 1 „Praha & EU: Investujeme do vaší.
Sedmé cvičení Soubory Vstupně/výstupní proudy. Java cv72 Soubory Třída File Objekt popisující soubor na filesystému Nedá se z něho přímo číst a psát Představuje.
Algoritmizace a programování Textové soubory - 13 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
KIV/PPA1 cvičení 9 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Třída String a její metody –Řetězce a operace s nimi.
1 Počítače a programování 1 13.přednáška. 2 Obsah přednášky Vstupy a výstupy – 1.část.
Textové soubory Vytváření a zpracování textových souborů.
6. Typ záznam Strukturovaný datový typ - znamená spojení několika elementů stejného nebo různých typů do jedné proměnné. Např. pole je strukturovaný datový.
Systém souborů. Množina souborů různých typů – Data – Spustitelné programy – Konfigurační a pomocné informace – I/O zařízení Způsob organizace množiny.
Soubory BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
IB111 Práce se soubory Správa paměti. Práce se soubory v Pythonu Soubor musíme „otevřít“ Poté s ním pracujeme –Čteme a/nebo zapisujeme Nakonec musíme.
Práce se soubory a řetězci Přednáška č. 9. Práce se soubory v C (1)  Knihovna #include  Knihovna #include  Ukazatel FILE *stream;  Otevření souboru.
Kontakty slajdy: ftp://ulita.ms.mff.cuni.cz/predn/POS.
Algoritmizace a programování Soubory. Oč jde? Vytvoření externího souboru Vytvoření externího souboru Tento soubor může být: Tento soubor může být: Textový.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S1_05.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_ICT_04 ORGANIZACE DAT V PC Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo.
Úvod do programování 8. hodina RNDr. Jan Lánský, Ph.D. Katedra informatiky a matematiky Fakulta ekonomických studií Vysoká škola finanční a správní 2015.
OPERAČNÍ SYSTÉMY Část 4 – správa souborů
Programování ENUM, SWITCH,pole jednorozměrná a vícerozměrná, deklarace, inicializace, kopírování, porovnání Erik Král.
Úvod do Pythonu – IO operace se soubory.
Y36PJC Programování v jazyce C/C++
Soubory a proudy (1) Soubor (file) označuje pojmenovanou sadu dat uloženou na externím záznamovém médiu (např. HDD, CD, DVD, BD, tape) Proud (stream) představuje.
Algoritmizace a programování
Jakub Brodský Ondřej Radosta
Programování v jazyce C++
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Správa disků
C# přehled vlastností.
Systém souborů 1.
Transkript prezentace:

PRÁCE S PROUDY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky

File  Statické metody  AppendAllText – připojení specifikovaného řetězce k souboru. Pokud soubor neexistuje, tak je vytvořen  AppendText – Otevře souboru (nebo jeho vytvoření pokud neexistuje) a jeho vrácení jako StreamWriter  Copy – kopírování existujícího souboru do nového souboru  Create – vytvoření souboru na zadané cestě a jako vracení jako FileStream  CreateText – vytvoření nebo otevření souboru pro textový zápis a jeho návrat jako StreamWriter  Move – přesun souboru na nové místo  Open – Otevření souboru a jeho vrácení jako FileStream  OpenRead – Otevření souboru pro čtení a jeho vrácení jako FileStream 2

File  Statické metody  OpenText – otevření existujícího textového souboru pro čtení a jeho vrácení jako StreamReader  OpenWrite – otevření existujícího souboru pro zápis a jeho vrácení jako FileStream  ReadAllBytes – otevře soubor pro binární čtení, jeho obsah zapíše do pole bytů a soubor zavře  ReadAllLines – otevře textový soubor, jeho obsah do pole řetězců a soubor zavře  ReadAllText – otevření textového souboru, jeho obsah se načte do řetězce a soubor se zavře  WriteAllBytes – vytvoří soubor pro binární zápis, zapíše do něj pole bytů a soubor zavře (pokud soubor již existuje bude přepsán)  WriteAllText – vytvoření textového souboru, zapsání do něj pole řetězců a uzavření souboru (pokud soubor již existuje bude přepsán)  WriteAllLines – vytvoření textového souboru, zapsání do něj řetězce a uzavření souboru (pokud soubor již existuje bude přepsán) 3

Directory  Statické metody  CreateDirectory – vytváření adresářů  Delete – smazání adresáře  Exists – test zda adresář existuje na disku  GetCreationTime – získání času vytvoření adresáře  GetCurrentDirectory – získání aktuálního pracovního adresáře  GetDirectories – získání jmen podadresářů ve specifikovaném adresáři  GetDirectoryRoot – získání informací o svazku, kořenové informace, nebo obojí ze specifikované cesty  GetFiles – získání jmen souborů ve specifikovaném adresáři 4

Directory  Statické metody  GetLastAccessTime – vrátí čas kdy bylo ke specifikovanému adresáři naposledy přistupováno  GetLastWriteTime – vrátí čas kdy bylo do specifikovanému adresáři naposledy zapisováno  GetLogicalDrives – získání seznam diskových jednotek na aktuálním systému dle vzoru: „ :\“  GetParent – získání rodičovského adresáře k adresáři specifikovanému  Move – přesun souboru či adresáře na specifikované místo  SetCreationTime – nastavení času vytvoření pro specifikovaný adresář  SetCurrentDirectory – nastavení adresáře, který bude využívat aplikace jako pracovní  SetLastAccessTime – nastavení času posledního přístupu pro specifikovaný adresář  SetLastWriteTime – nastavení času posledního zápisu pro specifikovaný adresář 5

 Proudy jsou základní cestou jak pracovat s daty náhodným i sekvenčním přístupem  Proudy jsou používány v různých částech.NET Frameworku  Základem je abstraktní třída Stream 6

Stream  Vlastnosti  CanRead – indikace, zda proud podporuje čtení  CanSeek – indikace, zda proud podporuje prohledávání  CanTimeout – indikace, zda proud podporuje časový limit  CanWrite – indikace, zda proud podporuje zápis  Length – vrátí délku proudu v bytech  Position – získání či nastavení aktuální pozice v proudu  ReadTimeout – získání či nastavení časového limitu, po který se bude proud pokoušet číst  WriteTimeout – získání či nastavení časového limitu, po který se bude proud pokoušet zapisovat 7

Stream  Metody  Close – uzavření proudu a uvolnění prostředků přiřazených tomuto proudu  Flush – uvolnění vyrovnávací paměti a zápis takto uvolněných dat  Read – přečtení sekvence bytů zadané délky od aktuální pozice a přesun aktuální pozice o přečtenou délku  ReadByte – přečtení bytu z proudu a přesun o jednu pozici nebo pokud vrácení -1 pokud je na konci proudu  Seek – nastavení pozice uvnitř proudu  SetLength – nastavení délky aktuálního proudu  Write - zápis sekvence bytů zadané délky od aktuální pozice a přesun aktuální pozice o přečtenou délku  WriteByte - zápis bytu do proudu a přesun o jednu pozici 8

Stream 9

FileAccess  Enumerátor  Read – přístup ke čtení  Write – přístup pro zápis  ReadWrite – přístup ke čtení i pro zápis 10

FileMode  Enumerátor  Append – otevření souboru pokud existuje a přesun na konec tohoto souboru, nebo vytvoření nového souboru  Create – bude vytvořen nový soubor – pokud soubor již existuje bude přepsán  CreateNew – bude vytvořen nový soubor – pokud soubor existuje dojde k výjimce  Open – otevření souboru – pokud soubor neexistuje dojde k výjimce  OpenOrCreate – otevření souboru – pokud soubor neexistuje bude vytvořen nový  Truncate – otevření existujícího souboru a oříznutí jeho velikosti na 0 bytů 11

FileStream  Odvozený od třídy Stream  Vlastnosti  Handle – získání ukazatele operačního systému na soubor, který FileStream zapouzdřuje  Name – získání jména, které bylo zadáno v konstruktoru FileStream  Metody  Lock – zakázání ostatním procesům měnit FileStream – povolení pouze čtení  Unlock – povolení ostatním procesům měnit FileStream – povolení pouze čtení 12

StreamWriter  Odvozený od třídy TextWriter  Vlastnosti  AutoFlush – získání či nastavení informace o tom zda proud bude zapisovat jeho vyrovnávací paměť po každém volání StreamWriter.Write  BaseStream – získání připojeného proudu  Encoding – získání kódování, ve kterém se bude zapisovat  NewLine – získání nebo nastavení řetězce, kterým budou ukončovány jednotlivé řádky  Metody  Close – uzavření proudu a proudu s ním spojeného  Write – zápis do proudu  WriteLine – zápis dat dle specifikace parametry a ukončení řádku ukončovacím řetězcem 13

Jak zapisovat do textových souborů string fileName = "MujSoubor.txt"; if (File.Exists(fileName)) { Console.WriteLine("Soubor {0} již existuje.", fileName); return; } using (StreamWriter sw = File.CreateText(fileName)) { sw.WriteLine("Toto je testovací soubor."); sw.WriteLine("Dnes je: {0}", DateTime.Now); } string fileName = "MujSoubor.txt"; if (File.Exists(fileName)) { Console.WriteLine("Soubor {0} již existuje.", fileName); return; } using (StreamWriter sw = File.CreateText(fileName)) { sw.WriteLine("Toto je testovací soubor."); sw.WriteLine("Dnes je: {0}", DateTime.Now); } 14

Jak zapisovat do binárních souborů string fileName = "Test.data"; if (File.Exists(fileName)) { File.Delete(fileName); } using (FileStream fs = new FileStream(fileName, FileMode.CreateNew)) { using (BinaryWriter w = new BinaryWriter(fs)) { for (int i = 0; i < 11; i++) { w.Write(i); } string fileName = "Test.data"; if (File.Exists(fileName)) { File.Delete(fileName); } using (FileStream fs = new FileStream(fileName, FileMode.CreateNew)) { using (BinaryWriter w = new BinaryWriter(fs)) { for (int i = 0; i < 11; i++) { w.Write(i); } 15

StreamReader  Odvozený od TextReader  Vlastnosti  BaseStream – získání připojeného proudu  CurrentEncoding – získání kódování, která aktuální StreamReader používá  EndOfStream – indikace zda je aktuální pozice v proudu na konci proudu  Metody  Close – uzavření proudu a uvolnění prostředků přiřazených tomuto proudu  Peek – vrátí další dostupný znak, ale neposune pozici v proudu  Read – přečte následující znak nebo další množinu znaků ze vstupního proudu  ReadBlock – přečte maximum možných znaků zadaných parametrem count a zapíše je do buffer (char[]) – zápis bude probíhat od pozice index  ReadLine – přečte řádek znaků z aktuálního proudu a vrátí ho jako řetězec  ReadToEnd – přečte proud od aktuální pozice do konce a vrátí jako řetězec 16

Jak číst z textových souborů string fileName = "MujSoubor.txt"; if (!File.Exists(fileName)) { Console.WriteLine("Soubor {0} neexistuje.", fileName); return; } using (StreamReader sr = File.OpenText(fileName)) { String input; while ((input = sr.ReadLine()) != null) { Console.WriteLine(input); } Console.WriteLine("Byl dosažen konec souboru."); } string fileName = "MujSoubor.txt"; if (!File.Exists(fileName)) { Console.WriteLine("Soubor {0} neexistuje.", fileName); return; } using (StreamReader sr = File.OpenText(fileName)) { String input; while ((input = sr.ReadLine()) != null) { Console.WriteLine(input); } Console.WriteLine("Byl dosažen konec souboru."); } 17

Jak číst z binárních souborů string fileName = "Test.data"; if (!File.Exists(fileName)) { Console.WriteLine("Soubor {0} neexistuje.", fileName); } using (FileStream fs = new FileStream(fileName, FileMode.Open, FileAccess.Read)) { using (BinaryReader r = new BinaryReader(fs)) { for (int i = 0; i < 11; i++) { Console.WriteLine(r.ReadInt32()); } string fileName = "Test.data"; if (!File.Exists(fileName)) { Console.WriteLine("Soubor {0} neexistuje.", fileName); } using (FileStream fs = new FileStream(fileName, FileMode.Open, FileAccess.Read)) { using (BinaryReader r = new BinaryReader(fs)) { for (int i = 0; i < 11; i++) { Console.WriteLine(r.ReadInt32()); } 18