Projekt Zdravotnické studijní programy v inovaci na FZS Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.2.00/15.0357 PRÁCE S ODBORNOU LITERATUROU Petra Mandysová, MSN 2011/2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Projektové řízení Modul č.1.
Analýza dotazníků projektu National Teams of ECVET Experts
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
1 Projekty 7. RP Petra Martináková, MSc RP – chystané výzvy Představení – Petra Martináková, MSc –Finanční manažerka projektu OP VK „Právo do praxe,
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Akreditační standardy pro primární péči Bohumil Seifert Setkání auditorů
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
RVŠ Výsledky připomínkového řízení - zákon č. 130/2002 Sb. Zpracovala : B. Tremlová.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Monitoring dalšího vzdělávání
Cesta k modernímu vzdělávání
PROBLEMATIKA PÁDŮ NA LŮŽKOVÉM ODDĚLENÍ Z POHLEDU VŠEOBECNÉ SESTRY
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
PRÁCE S ODBORNOU LITERATUROU
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Projekt Zdravotnické studijní programy v inovaci na FZS Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.2.00/ PRÁCE S ODBORNOU LITERATUROU Petra Mandysová, MSN 2011/2012.
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
Management a rozvoj obcí
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
DKV část 31 Design kvantitativního výzkumu 4. část ( ) Jiří Šafr UK FHS Historická sociologie (LS 2010)
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Fakulta zdravotnických studií
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Zpráva ze setkání hlavních sester států EU Lucembursko, Mgr. Veronika Di Cara.
Nová role sestry - sestra kontroly infekcí Bc. Kapounová Gabriela Nemocnice Na Homolce.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Fakulta zdravotnických studií
Právní pohled: marginální skupiny pacientů ve zdravotnictví
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Hierarchie a hodnocení zdrojů pro získání dat Hierarchy of Evidence
Projektový management
Jana Chrásková, Ivana Lamková
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
Transkript prezentace:

Projekt Zdravotnické studijní programy v inovaci na FZS Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.2.00/ PRÁCE S ODBORNOU LITERATUROU Petra Mandysová, MSN 2011/2012

Projekt Zdravotnické studijní programy v inovaci na FZS Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.2.00/ Identifikace problémů v ošetřovatelské praxi, které je možno řešit v rámci projektu aplikace výsledků výzkumu Petra Mandysová, MSN KAPITOLA Č /2012

Aplikace výsledků výzkumu využívání výsledků výzkumu je více než je vyhledání výzkumného článku celá řada modelů pro podporu správné aplikace výzkumu do praxe – pro jednotlivé sestry i organizace tyto modely snižují riziko, že výsledky výzkumu budou použity nevhodně Stetler Model, IOWA Model…

Stetler Model (1994) model pro jednotlivé sestry nebo malé skupiny sester 6 fází, má stimulovat kritické zhodnocení literatury, kritické smýšlení 1.příprava: specifikace účelu, identifikace studie, která by mohla být užitečná 2.Validace: zhodnocení studie, zhodnocení, zda je kvalitní a dá se využít – konečným produktem této fáze je shrnutí, které umožní předefinovat výsledky výzkumu do praktických, dennodenních termínů, identifikovat možné překážky

Stetler Model (2) 3.Komparativní zhodnocení: obsahuje 4 kritéria, která pomohou určit, zda je vhodné výsledky výzkumu identifikované ve fázi 3 aplikovat do praxe a)Prostředí je v souladu: studovaný vzorek je podobný populaci v naší organizaci / studované prostředí je podobné b)Proveditelnost: potenciální rizika implementace pro pacienty, sestry a organizaci / připravenost na změnu mezi těmi, kdo by byli do změny zapojeni / potřebné zdroje a jejich dostupnost c)Současná praxe: je studie v souladu s teoretickým základem, na němž je současná praxe založena? d)Důkaz je podpořen: důkazy z jiných studií / meta- analýzy?

Stetler Model (3) 4.Rozhodnutí: konečným produktem fáze 3 je rozhodnutí o použití výsledku výzkumu. Ve fázi 4 jsou 4 možné výsledky: a) požijeme nyní ke změně praxe, bez čekání na další výsledky studií b) zvážíme, ale potřebujeme další informací (např. z diskuzí) c) pozdržíme použití, dokud nebude k dispozici více výsledků studií d) odmítneme použití

Stetler Model (4) 5.Převedení a aplikace: přesné definice detailů, jak budeme postupovat, zvážíme zvláštní situace 6.Hodnoceni: aplikace výsledků výzkumu bude zhodnocena formálně nebo neformálně

Stetler Model (4) 5.Převedení a aplikace: přesné definice detailů, jak budeme postupovat, zvážíme zvláštní situace 6.Hodnoceni: aplikace výsledků výzkumu bude zhodnocena formálně nebo neformálně

Stetler Model - příklad Inovace Mentorského programu pro nově najaté sestry: dotazníkem se zjistilo, že nově najaté sestry nejsou spokojeny se stávajícím Mentorským programem přitom výzkum ukázal, že spokojenost nově najatých sester je důležitá, aby se zamezilo tomu, že sestra z daného zařízení odejde Mnohé mentorky nebyly připraveny, samy Mentorský program v minulosti neabsolvovaly

Stetler Model – příklad (2) místo rychlé a snadné nápravy problému: analýza literatury, aktivní plán za použití Stetlerova modelu Identifikace 5 výzkumných článků – význam lepší přípravy mentorek…nutno zvážit finanční pro a proti Podpořit účast mentorek v kurzu (ceny, plat) Po proškolení mentorek: jednak dotazník spokojenosti nových sester s Mentorským programem, po roce analýza počtu sester, které ze zařízení odcházely Bylo finančně zhodnoceno: výdaje na zapracování sester…vs. výdaje, které byly investovány do edukace mentorek

IOWA Model Pro celou organizaci IOWA Model of Research in Practice (Titler et al., 1994) IOWA Model of Evidence-Based Practice to Promote Quality Care (Titler et al., 2001) Nově: projekt využití výzkumu v praxi / EBP změny: „spouštěč“ – nový poznatek nebo problém Využití výsledku výzkumu EBP

IOWA Model – 2 Obsahuje 3 typy rozhodnutí: Je toto téma pro naše zařízení prioritou? Pokud ano, je vytvořen tým a projekt bude zahájen…pokud ne, je hledán nový spouštěč Existuje dostačující důkaz ve výzkumné literatuře? Pokud ano, inovace je pilotně ozkoušena, pokud ne, hledají se nové zdroje důkazů nebo si zařízení provede vlastní výzkum Je změna v praxi vhodná a budeme ji podporovat? Pokud ano, změna bude provedena a bude monitorována, pokud ne, kvalita péče bude monitorována a bude hledán nový zdroj znalostí

IOWA Model – 2

Model – Polit, Beck, Hungler (2001) Identifikace problému v praxi Vyhledání literatury: existují relevantní výzkumné studie? Je literatura kvalitní? Ne: zvážit vlastní výzkum Rozhodnutí o změně: podporuje výzkum zavedení změny? Posouzení implementace - je proveditelná?

Model – Polit, Beck, Hungler (2001) (2) Design protokolu inovace a plánu hodnocení Implementace inovace Zhodnocení výsledků Učinit rozhodnutí o přijetí změny Šíření poznatků

Ottawa Model of Research Use (OMRU) – Logan, Graham (1998) Systematické posuzování, monitorování a hodnocení nutno identifikovat bariéry

Identifikace problémů v ošetřovatelské praxi Spouštěč –problém: „Jak nejlépe…?“ „Jaký nejlepší způsob existuje….umožní…?“ Spouštěč-znalost „schůzky pro podporu EBP“ („journal clubs“)

Zdroje: POLIT, D.F.; BECK, C.T. Essentials of nursing research: methods, appraisal, and utilization. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, Implementing Evidence-Based Practice: An Overview. Dostupné na (p. 77 – the Iowa Model)

Projekt Zdravotnické studijní programy v inovaci na FZS Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.2.00/ Děkuji Vám za pozornost Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.