I jízda na motocyklu může být bezpečná…. Změna počtu usmrcených v EU v letech 2001 – 2010 (v procentech) zdroj: ETSC Počet těžce zraněných snížen o 31.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Projekt „2009 – Rok smíření“ Martin Špryňar generální tajemník Sdružení Kampaň Jedeme v tom spolu II.
Alkohol a dopravní nehody
Alkohol a drogy Roman Budský Vedoucí BESIP.
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Nový školní rok začíná.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Prázdninový provoz Ing. Martin Farář
Statistika dopravních nehod
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
DOPRAVNÍ VÝCHOVA konkrétní změny v RVP
Procenta Výpočet počtu procent
Praha, Postavit dobré základy je klíčové Kampaň Nemyslíš, zaplatíš v létě 2009.
Motocyklisté. Řidiči ostatních motorových vozidel by si měli uvědomit že:  motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí.  často předjíždějí.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
7. Bezpečnost cyklistické dopravy Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert seminar.
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR za 11 měsíců 2010
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Bezpečnost seniorů v dopravě. Za seniory osoby považujeme osoby, jejichž věk je vyšší než 65 let Po šedesátce právě vlivem věku lze zaznamenat změny organizmu,
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE.
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Velikonoce začátek motoristické sezóny aktivity BESIP - zranitelní účastníci provozu Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prázdniny bezpečnější
4. celosvětový týden bezpečnosti OSN rychlost – aktivity BESIP
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

I jízda na motocyklu může být bezpečná…

Změna počtu usmrcených v EU v letech 2001 – 2010 (v procentech) zdroj: ETSC Počet těžce zraněných snížen o 31 % EU27 - usmrceno o 43 % osob méně EU15 – usmrceno o 47 % osob méně EU10 – usmrceno o 38 % osob méně

Snížení počtu usmrcených 1971 – 2010 (zdroj: CARE) Grafické vyjádření

Počet usmrcených na 1 milión obyvatel v letech 2001 a 2010 (zdroj: ETSC) Tradičními premianty jsou Švédsko, Velká Británie a Nizozemsko

Počet usmrcených na 1 milión obyvatel EU27 – 62Austrálie-61USA-107 Japonsko-45 Evropské silnice patří k nejbezpečnějším na světě:

Počet usmrcených na 1 mld vozokilometrů v r (zdroj: ETSC)

Počet usmrcených na 1 mld vozokm v Evropě (zdroj: ETSC)

V r usmrceno ve srovnání s rokem 2001 o 34 % méně chodců a cyklistů, ovšem jen o 18 % méně motocyklistů (zatímco cestujících v automobilech o 41 % méně – zdroj: ETSC).

Průměrná roční změna v počtu usmrcených motocyklistů v letech 2001 – 2009 (v procentech – zdroj: ETSC ) Ve 13 státech z 26 došlo ke zvýšení počtu usmrcených motocyklistů !

Podíl zranitelných účastníků siln. provozu na všech usmrcených (průměr let – zdroj: ETSC ) V EU podíl motocyklistů na celkovém počtu usmrcených účastníků silničního provozu cca 17 % v ČR činil v roce 2009 přibl. 10 % (zdroj: IRTAD)

V roce 2009 bylo v rámci celé EU těžce zraněno cca motocyklistů 1 usmrcený motocyklista = 4 další se závažným zraněním mozku, míchy či končetin. Jedná se především o mladé muže, socioekonomické náklady jsou tak značné.

Počet motocyklistů usmrcených na ujetou 1 mld vozokm v r (zdroj: ETSC) ČR – údaj je za rok 2006 Za rok 2010 je údaj za ČR příznivější – činí 253 usmrcených I tak se ovšem jedná o enormní počet.

V EU umírá 18x více motocyklistů než cestujících v automobilech (na ujetou 1 mld vozokm).

Na registrovaných motocyklů umírá téměř 4x více motocyklistů vlastnících superbike než cestovní moto. dle Insurance Institute for Highway Safety

V ČR je v rámci EU nejmenší podíl usmrcených motocyklistů na strojích do 50 ccm Podíl usmrcených jezdců na motocyklech do 50 ccm (průměr let , zdroj: ETSC)

EU – počty mužů a žen usmrcených na motocyklech v letech 1991, 2001 a 2008 (zdroj: CARE) Věk, kdy motocyklisté získávají své oprávnění řídit moto, resp. kdy si kupují svůj motocykl, se celoevropsky zvyšuje. Nedostatek jezdeckých zkušeností starších motocyklistů = zvýšený počet jejich fatálních nehod:

Příslušná opatření mířit nejen na mladé jezdce (rychlá a agresivní jízda), ale i na jezdce ve středním věku (ovládání velkoobjemových motocyklů, osvěžení si jezdeckých schopností po letech strávených za volantem osobního automobilu). Vyšší výskyt motocyklů na silnicích vyžaduje též cílit příslušná sdělení na řidiče automobilů.

BESIP do konce roku uskuteční několik akcí určených motocyklistům.

Důvod: i v podzimních měsících registrujeme tragické nehody motocyklistů (v r zemřelo v měsících září až prosinec 21 cestujících na motocyklech, tj. 27 % z celkového počtu), jejich nehody jsou nejtragičtější:

Druh vozidla, resp. účastník siln. provozuZávažnost nehod Motocykl28,1 Malý motocykl (do 50 ccm)25,6 Chodci21,7 Osobní automobil11,7 Autobus11,2 Nákladní vozidlo s návěsem10,1 Cyklisté9,8 Nákladní vozidlo sólo9,4 Nákladní vozidlo s přívěsem5,5 Závažnost nehod (tj. počet usmrcených osob připadajících na nehod) dle druhu vozidel, resp. účastníka siln. provozu Rok 2011: na nehod 9,41 usmrcených osob (zdroj: PČR).

3 spoty v rámci nového seriálu Besipky (spolupráce s ČT) Adrenalinová jízda motocyklisty a možná nebezpečí Nutnost předvídat chyby ostatních Skútry do 125 ccm

3 spoty vyrobené a určené k odvysílání ve spolupráci s TV Prima Předvýjezdová příprava motocyklisty a motocyklu Agresivní jízda Defenzivní jízda Viditelnost Zvládání krizových situací

Série článků určených motocyklistům umístěných na webových stránkách zacílených na následující témata: Motocykl – druhy motocyklů, jejich technika Oblečení na motocykl Zásady bezpečné jízdy na motocyklu Jízda ve městě Jízda na silnici Jízda za ztížených podmínek Cestování na motocyklu

Kurz motoškoly pro 70 osob určený motocyklistům z celé ČR pořádaný dne 2. září t. r. na autodromu v Sosnové Teoretická a praktická část

75 besed na středních školách zaměřených na bezpečnost mládeže v silniční dopravě, s akcentem na správné chování motocyklistů Pořádáno ve spolupráci s občanským sdružením Doly Bikers, k realizaci programu přizvána i PČR

Děkuji za pozornost. Roman Budský vedoucí samostatného oddělení BESIP