Gymnázium, Broumov, Hradební 218

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Mnohočleny a algebraické výrazy
Rozdíl druhých mocnin.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Lineární nerovnice Autor: Mgr. Ludmila.
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Vznik křesťanství Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Znaky dělitelnosti Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Dante Alighieri – Božská komedie Autor: Mgr. Šárka Rambousková.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Třída:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – operační paměť Autor:
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Baruch Spinoza, Gottfried Wilhelm Leibniz Autor: Mgr. Šárka.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: René Descartes Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Sofisté Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Voltaire, J. J. Rousseau Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Racionalismus Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými -sčítací.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice diskriminant Autor: Mgr.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny-násobení Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Číselné soustavy Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Druhá odmocnina reálných čísel Autor:
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými Autor: Mgr.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Rozklad mnohočlenů na součin
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rozklad mnohočlenů na součin
Transkript prezentace:

Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU090131 Název: Mnohočleny-rozklad Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Datum ověření: 10.9. 2012 Třída: 5. V Doporučený čas: 35 minut Stručná anotace Prezentace je určena k osvojení a procvičení druhá odmocniny reálných čísel. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Gymnázium Broumov“ v OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, reg. č. CZ.1.07/1.5.00/34.0219.

ROZKLAD MNOHOČLENU NA SOUČIN 1. rozklad na součin vytýkáním jednočlenu před závorku koeficienty rozložíme na součiny provočísel mocniny rozepíšeme jako součiny základů   18ab2 + 6a2b - 9a2b2 = 2.3.3.a.b.b + 2.3.a.a.b - 3.3.a.a.b.b najdeme společné činitele všech členů          2.3.3.a.b.b + 2.3.a.a.b - 3.3.a.a.b.b vytkneme všechny společné činitele před závorku          3.a.b.(2.3.b + 2.a - 3.a.b) výsledný výraz napíšeme co nejstručněji                        3ab.(6b + 2a - 3ab)

Rozlož na součin: 1. 4a + 2b = 2. 5xy – 10x² = 3. 6a² + 12ax³ = 4 Rozlož na součin: 1. 4a + 2b = 2. 5xy – 10x² = 3. 6a² + 12ax³ = 4. 9a³ - 6a²b = 5. 15x³y² +10x²y – 20x²y³ = 6. 4ax – 8ax² + 12ax³ = 7. 3ab³ + 6ab² - 18ab = 8. -4x³y + 6x²y² - 8x⁴y³ =

Výsledky: 1. 4a + 2b = 2(2a + b) 2. 5xy – 10x² = 5x(y – 2x) 3 Výsledky: 1. 4a + 2b = 2(2a + b) 2. 5xy – 10x² = 5x(y – 2x) 3. 6a² + 12ax³ = 6ax(a + 2x²) 4. 9a³ - 6a²b = 3a² (3a – 2b) 5. 15x³y² +10x²y – 20x²y³ = 5x²y(3xy + 2 – 4y²) 6. 4ax – 8ax² + 12ax³ = 4ax(1 – 2x + 3x²) 7. 3ab³ + 6ab² - 18ab = 3ab(b² + 2b – 6) 8. -4x³y + 6x²y² - 8x⁴y³ = -2x²y(2x – 3y + 4x²y²)

ROZKLAD MNOHOČLENU NA SOUČIN 2. rozklad na součin vytýkáním mnohočlenu před závorku upravíme vytknutím jednočlenu 3ax +bx + 3ay + by = 3x(a + b) + 3y(a + b) vytkneme mnohočlen 3x(a + b) + 3y(a + b) = (a + b) (3x + 3y)

Rozlož na součin: 1. 15ru – 6us – 5rv + 2sv = 2. 5cm – cn – 15dm + 3dn = 3. x⁵ + x³ - x² - 1 = 4. 2ab – bx 4ay – 2xy =

Rozlož na součin: 1. 15ru – 6us – 5rv + 2sv = (5r – 2s)(3u – v) 2. 5cm – cn – 15dm + 3dn = (c – 3d)(5m – n) 3. x⁵ + x³ - x² - 1 = (x² + 1)(x³ - 1) 4. 2ab – bx 4ay – 2xy = (2a – x)(b + 2y)

ROZKLAD MNOHOČLENU NA SOUČIN 3. rozklad na součin pomocí vzorců

Rozlož na součin pomocí vzorců: 1. 81a²b² - 1 = 2. m³ - n³ = 3 Rozlož na součin pomocí vzorců: 1. 81a²b² - 1 = 2. m³ - n³ = 3. 8a³ + b³ = 4. 27x³ - 8y³ =

Výsledky: 1. 81a²b² - 1 = (9ab – 1)(9ab + 1) 2 Výsledky: 1. 81a²b² - 1 = (9ab – 1)(9ab + 1) 2. m³ - n³ = (m – n)(m² + mn + n²) 3. 8a³ + b³ = (2a + b)(4a² - 2ab + b²) 4. 27x³ - 8y³ = (3x – 2y)(9x² + 6xy + 4y²)

Další vzorce pro úpravy mnohočlenů

Zdroje: Polák J.: Přehled středoškolské matematiky. SPN Praha 1991 Petáková J.: Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Prometheus Praha 2009 Bušek I.,Calda E.: Matematika pro gymnázia: základní poznatky z matematiky. Prometheus Praha 2009. http://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavn%C3%AD_strana https://khanovaskola.cz/