Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Násobení zlomků..
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
POZORUJ: = = =
Zlomky a desetinná čísla.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Rozšiřování a krácení zlomků
Rozšiřování a krácení zlomků
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Zlomky Smíšená čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace Krácení zlomků VY_42_INOVACE_13 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
ZLOMKY - ÚVOD.
9.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Dělení zlomků.
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Krácení lomených výrazů.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
10.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Mocniny Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku) 1.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Zlomky Čísla smíšená..
Co mají společného zlomky
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Složitější složené zlomky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Složené zlomky..
Zlomky Sčítání zlomků..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Vy_32_Inovace_04_Rozšiřování lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Lomené algebraické výrazy
Pojem zlomek a jeho zápis.
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky a desetinná čísla.
Zlomky Složené zlomky..
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Poměr v základním tvaru.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků procvičování Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků

Krácení a rozšiřování zlomků - opakování. :10 :7 :10 :7 Krácení zlomků je dělení čitatele i jmenovatele stejným číslem různým od nuly. .2 .10 .2 .10 Rozšiřování zlomků je násobení čitatele i jmenovatele stejným číslem různým od nuly.

Základní tvar zlomků. Zlomek je v základním tvaru, když čitatel i jmenovatel jsou čísla nesoudělná, tzn. nejdou dělit žádným jiným stejným číslem než číslem jedna. :2 :3 :2 :2 :3 :2

POČÍTEJ SAMOSTATNĚ DO SEŠITU

A nyní něco na procvičení – 1. Uprav do základního tvaru: Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení – 2. Doplň chybějící čísla tak, aby platila rovnost: (Využij znalosti krácení a rozšiřování zlomků.) Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení – 3. Doplň chybějící čísla tak, aby platila rovnost: (Využij znalosti krácení a rozšiřování zlomků.) Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení – 1.řešení

A nyní něco na procvičení – 2. řešení.

A nyní něco na procvičení – 3. řešení.

Jak jsi zvládl učivo rovnosti, krácení a rozšiřování zlomků? Za každý správný výsledek máš 1 bod Spočítej si body celkem za všechna tři cvičení Proveď následující hodnocení

Hodnocení 54 – 37 bodů 36 – 19 bodů Méně než 18 bodů