Úvod do marketingu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Stanovení ceny v marketingu
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Trh a jeho zákonitosti.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Vývoj marketingových koncepcí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Marketingový mix 4 P.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
MARKETINGOVÝ MIX.
Koncepce marketingového řízení
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Mechanismus hospodářské koordinace
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Analýza konkurence.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
LOGISTICKÉ SYSTÉMY /14.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
1.Obsah marketingového řízení
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vítejte na MARKETINGU.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Marketing Základy a postupy..
2. Úloha marketingu ve firmě
8. Marketing.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Stanovení ceny v marketingu
Digitální učební materiál
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Marketingové strategie
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vítejte na MARKETINGU.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Úvod do marketingu

Co je to marketing ? Marketing je společenský a manažerský proces, prostřednictvím kterého jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují, tvorbou a vzájemnou směnou výrobků a hodnot

Koncepce marketingu obecné potřeby trhy konkrétní potřeby transakce poptávka směna výrobky

Elementy marketingu Obecné potřeby – stav pocítěného nedostatku, potřeby vystupují v různých hierarchických úrovních Konkrétní potřeby – forma potřeb je ovlivněna kulturními vlivy a osobností člověka nepochopení rozdílu mezi obecnými a konkrétními potřebami vede k marketingové krátkozrakosti

Elementy marketingu Poptávka – lidé mají neomezené potřeby, ale mají omezené zdroje, proto si vybírají výrobky, které jim přináší největší míru uspokojení za jejich peníze, zákazníci se dívají na výrobek jako na soubor užitných hodnot

Typy poptávky negativní – většina zákazníků na trhu výrobek nemá v oblibě a chce se mu vyhnout nulová – nezájem o výrobek latentní – zákazníci mají potřebu, která není uspokojena žádným z doposud existujících výrobků

Typy poptávky klesající – trendový, sezónní nebo cyklický proces, marketer musí najít příčiny a snažit se poptávku restimulovat (oživit) nepravidelná – sezónní, denní nebo hodinové výkyvy naplněná – velikost poptávky, která je řiditelná přeplněná – řešení demarketing

Elementy marketingu Výrobek – je cokoliv, co může uspokojit lidskou potřebu kromě zboží a služeb se může jednat o osoby, místa, organizace, činnosti a myšlenky Směna – je procesem získání požadovaného objektu nabídnutím něco jiného na oplátku

Elementy marketingu transakce – peněžní vyjádření směny X A B Y Y B A výrobek Y peníze (peněžní) výrobek (barterová) Y

Decentralizovaná směna Elementy marketingu Trh – je soubor skutečných a potenciálních zákazníků Rybář Lovec Rybář Lovec Rybář Lovec Obchodník Hrnčíř Farmář Hrnčíř Farmář Hrnčíř Farmář samozásobení Decentralizovaná směna Centralizovaná směna

Konkurenční koncepce Výrobní koncepce Výrobková koncepce Prodejní koncepce Marketingová koncepce Sociálně marketingová koncepce

Výrobní koncepce nejstarší koncepce „zákazníci budou favorizovat výrobky, které jsou cenově a distribučně dostupné“ vhodná ve dvou situacích : poptávka po výrobku je vyšší než nabídka výrobní náklady jsou vysoké a zlepšená produktivita je může pomoci snížit Příklad : Ford (model T), TI

Výrobková koncepce zákazníci budou favorizovat výrobky, které nabízí nejvyšší kvalitativní a výkonové parametry a proto by společnost měla usilovat o nepřetržitý inovační proces výrobková koncepce vede k marketingové krátkozrakosti

Prodejní koncepce zákazníci nenakupují výrobky, dokud společnost nevynaloží intenzivní prodejní a reklamní úsilí Prodejní koncepce se týká nevyhledávaného zboží, jedná se o výrobky, o kterých zákazníci běžně nepřemýšlejí zdůrazňování výrobkových benefitů

Marketingová koncepce tvrdí, že dosažení cílů společnosti závisí na určení potřeb cílových trhů a poskytnutí požadovaného uspokojení účinněji a efektivněji než konkurence „Find a need and fill it“ – Najděte potřebu a uspokojte ji“ „Make what you can sell instead of trying to sell what you can make“

Komparace prodejní a marketingové koncepce Prodejní koncepce Výrobní závod Prodej a reklama Zisky pomocí objemu prodeje Existující výrobky Výchozí bod Záměr Nástroje Výsledky Zisk pomocí uspokojení zákazníků Potřeby zákazníků Integrovaný marketing Trh Marketingová koncepce

Lewitt : Komparace prodejní a marketingové koncepce Prodej se zaměřuje na potřeby prodávajícího, marketing na potřeby zákazníka. Prodej je spojen s potřebou prodávajícího převést výrobek na peníze, marketing s myšlenkou uspokojení potřeb zákazníka prostřednictvím výrobku.

Sociálně marketingová koncepce Tvrdí, že společnost by měl určovat potřeby a zájmy cílových trhů a dodávat požadované uspokojení účinněji a efektivněji než konkurenti, aby to odpovídalo sociálně udržitelnému rozvoji Tato koncepce je reakcí na čistou marketingovou koncepci v období problémů se životním prostředím, omezených zdrojů, populační exploze, hladu a chudoby

Sociálně marketingová koncepce Subjekty koncepce (Obecný prospěch) Společnost Sociálně marketingová koncepce Zákazníci Firma (uspokojení) (zisk)