Ing. Jiří Šilhán
řízení a podpora spolupráce správa dokumentů správa dalších typů dat správa obsahu - Content Management System (CMS) řízení pracovních postupů a procesů (workflow) řízení znalostí
v podnikových procesech jsou zpracovávány a uchovávány i značné objemy nestrukturovaných dat, textové dokumenty (smlouvy, nabídky, ale i výstupní sestavy, ové zprávy,...), grafická data (obrázky, fotografie, výstupy CAD systémů apod.), multimediální data (video, zvuk, animace), až 80% dat v organizaci je tohoto typu,
technologie pro vytváření / sběr, správu / zabezpečení, ukládání / uchovávání / likvidaci, publikování / distribuci, prohledávání, personalizaci a prezentaci / prohlížení / tisk veškerého digitálního obsahu, „obsah“ v kontextu ECM - souhrnný termín pro všechny typy elektronických dat - strukturovaných i nestrukturovaných, koncept ECM - založen na množině nástrojů pro podporu správy dokumentů a obsahu, řízení pracovních postupů a procesů a řízení a podporu spolupráce.
správa dokumentů a obsahu zahrnuje komplex nástrojů a přístupů umožňující vhodně zachytit množinu nestrukturovaných a semi- strukturovaných dat a dle potřeby ji nabídnout správa a řízení pracovních postupů a procesů je jednou z informatických aplikací sloužící k tomu, abychom byli schopni podnikové procesy standardizovat, ale zejména zefektivnit, tj. zkrátit jejich dobu trvání, snížit chybovost, snížit náklady.
pojmy spolupráce a kooperace, se neliší tím, zda je nějaká úloha rozdělena, ale tím, jakým způsobem je rozdělena. V kooperaci je úloha rozdělena do nezávislých podúloh. Při spolupráci mohou být poznávané procesy či realizované úlohy rozděleny do spleti různých vrstev. Při kooperaci hraje koordinace roli při kompletaci výsledků do celku, zatímco při spolupráci je koordinace aktivitou umožňující sdílet koncepci řešení. řízení znalostí, cílem je: spojit ty, kteří vědí, s těmi, kteří potřebují znát a proměnit osobní znalost jednotlivců do znalosti organizace (podniku).
Varianty posloupností činností v procesu