OBSAH ČTYŘÚHELNÍKŮ Daniela Kosinová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnoběžník a lichoběžník
Advertisements

Matematika Obsahy obrazců.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Hranoly Pohanová Lucie.
Obsah (čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník)
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
síť, objem, povrch opakování
PROSTOROVÉ ÚTVARY.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Čtyřúhelníky.
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_390_OBSAH ČTVERCE Téma: VZOREC, CENTIMETR.
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
Obsahy základních obrazců
Planimetrie ČTYŘÚHELNÍKY.
Obrazce – obvod, obsah Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v.
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Obvod a obsah lichoběžníku
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvody základních obrazců
Rovnoběžníky Marcol René.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obvod a obsah trojúhelníku
Vyvození a procvičení učiva
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Povrch hranolu – příklady – 1
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OBSAH KRUHU MARKÉTA LIŠKOVÁ. Odvození vzorce rozdělíme kruh na větší počet stejných částí.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Výpočet obsahu rovnoběžníku
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová
Obsah kruhu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
Obsahy rovinných útvarů
Lichoběžník Obvod lichoběžníku.
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ČTYŘÚHELNÍKY RŮZNOBĚŽNÍKY LICHOBĚŽNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY KOSOÚHELNÍKY
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Transkript prezentace:

OBSAH ČTYŘÚHELNÍKŮ Daniela Kosinová

OBSAH Obsahem určujeme, jaký prostor v rovině zaujímá geometrický útvar. Nejčastěji používané jednotky obsahu jsou: mm², cm², dm², m².

OBSAH ČTVERCE Obsah čtverce získáme tak, že vynásobíme stranu druhou stranou, protože má čtverec strany stejně velké získáme obsah jako druhou mocninu strany. Vzorec: S…..obsah čtverce a……strana čtverce a a a S = a.a = a²

OBSAH OBDÉLNÍKU Obsah obdélníku vypočítáme tak, že jednu stranu vynásobíme druhou stranou. Vzorec: a ….. strana obdélníku b ….. strana obdélníku D a C b b A a B S = a . b

OBSAH ROVNOBĚŽNÍKU Jak lze vyjádřit obsah rovnoběžníku ? 1) Víme, že obsah čtverce a obdélníku je součin stran. Narýsuj si rovnoběžník a utvoř z něj pravoúhelník.

S = a . va OBSAH ROVNOBĚŽNÍKU 2) Pokud utvoříme z rovnoběžníku obdélník, je strana obdélníku současně výškou rovnoběžníku. 3) Vzorec je podobný jako u obdélníku. Místo strany b nahradíme výšku v v a…. Strana rovnoběžníku va .. Výška ke straně a a S = a . va

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU NE ? ANO ? ? Jak můžeme vyjádřit obsah lichoběžníku ? Mohli bychom postupovat jako u rovnoběžníku? ? NE ? ANO ? Pokud ano: jakou stranu vybrat ?? Stranu a , nebo b ? Jsou sice rovnoběžné, ale mají jiné velikosti! Protože jsou rovnoběžné strany různě dlouhé, vypočítáme jejich průměr !!

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU 𝑺= ( a + c ) / 2 . va Utvoříme průměr rovnoběžných stran: ( a + c ) / 2 Utvoříme součin kolmých stran jako u obsahu obdélníku Místo strany b nahradíme výšku v c v v a v 𝑺= ( a + c ) / 2 . va

PŘÍKLADY Vypočítej obsahy obrazců . Jednotky uveď v centimetrech.

? ŘEŠENÍ Postupoval jsi správně ? Obrazec si rozdělíš na trojúhelník a lichoběžník Vypočítej obsahy útvarů S = ( a + c ) / 2 . Va S = ( 5 + 3 ) / 2 . 6 S = 24 cm² S = ( a . Va ) / 2 S = ( 5.1)/2 S = 2,5 cm² 3) Sečti obsahy S = 24 + 2,5 = 26,5 cm²

ŘEŠENÍ 1) S = ( a + c ) / 2 . Va S = ( 5 + 4 ) / 2 . 4 S = 18 cm² 2) S = ( a . Va ) / 2 S = ( 5 . 2)/2 S = 5 cm² 3) S = 18 + 5 = 23 cm²

Vypracovala: Daniela Kosinová