SEO SEO Optimalizace webových stránek pro vyhledávače Jan Nemrava, KIZI, FIS VŠE
Motto: „Content is a king“
Motto 2: „Co je dobré pro uživatele, je dobré pro vyhledávače“
Co je SEO ► Optimalizace pro vyhledávače – vhodnou strukturou stránek, správně napsaným textem a použitím dalších prvků WWW stránek, lze vylepšit umístění stránky ve výsledcích vyhledávačů na zvolené, klíčové, slovo, nebo slovní spojení.
Proč SEO ► Klasická internetová reklama je velmi rozšířená a oslovuje i zákazníky, kteří o inzerované zboží neprojevili zájem, a tím se stává velmi neefektivní. ► Systém Search Engine Marketingu je opačný. Inzerent nehledá zákazníka, ale zákazník inzerenta, a to prostřednictvím vyhledávačů a katalogů.
SEO vs. SEM ► Search Engine Optimization (SEO) znamená úpravu obsahu a zdrojového kódu jednotlivé stránky. ► Search Engine Marketing (SEM) zahrnuje navíc vytvoření celkové strategie pro celý webový server, která je aplikována mimo fulltextové vyhledávače i v katalozích a pay- per-click vyhledávačích.
Volba klíčových slovních spojení ► Zásadní klíč k úspěchu ► Nutné znát potenciální zákazníky ► Možnosti volby slov: Analýza konkurence Použití internetových nástrojů Využití firemních materiálů Oslovení zákazníků ► Vyhnout se „profláknutým“ frázím, žargonu, příliš odborným, nebo laickým výrazům
On Page faktory ► Bezchybný kód (externí soubory) ► Struktura webu (návrh, navigace, adresa…) ► Dynamické vs. Statické weby (parametr, id) ► HTML tagy ► Názvy souborů a adresářů ► !!! Obsah webu !!! ► Rámce ► ►
Obsah stránky ► Hustota klíčových slov (skloňování, podíl) ► Počet slovních spojení v textu ► Forma textu (odkazy, stylistika) ► Kvalita textu – generování zpětných odkazů
HTML tagy ► Meta (description, keywords) ► Title (SERP, user+seo friendly, 5-7 slov) ► ►
Off-page faktory ► Množství příchozích odkazů ► Kvalita příchozích odkazů ► Obsah příchozích odkazů ► Odchozí odkazy ► PageRank, JyxoRank ► Zjištění příchozích odkazů, zjištění názvů v title a odkazech
Hodnocení webů vyhledávači ► PageRank ► JyxoRank ohodnocení důležitosti a věrohodnosti stránky, který nemá s obsahem stránky nic společného. Každý hypertextový odkaz směřující na určitou stránku, je počítán do jejího hodnocení. ► Slova v titulku ► Slova v URL ► Obsah
Nekalé praktiky ► Link farm ► Skryté texty ► Cloaking ► Nadměrná hustota klíčových slov ► Duplicitní obsah ► Oznamování spamu
Časté chyby ► Používání rámců bez noframes sekce ► Flashové intro a menu bez textové alternativy ► Obrázkové menu bez alt atributů ► Nadměrná hustota klíčových slov ► Špatné používání textu v odkazech
Utility ► spideru Poodle ► Aplikace na ověření kriterií ► Wordtracker: ► Google AdWords ► Overture Search Term Suggestion Tool ► eTarget ► Pozice ve vyhledávačích
Shrnutí ► ZAJÍMAVÝ WEB, často aktualizovaný ► Volba struktury ► Volba klíčových slov ► Vhodná hustota klíčových slov, texty v odkazech, použití HTML tagů ► Propagace – získávání zpětných odkazů ► Sledování pozic a laďění stránek
Zdroje ► Thurow, Shari: Search Engine Visibility, NewRiders 2003 ► Konference SEO ► Letní škola SEO na Lupě ► Interval o SEO