Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Užití Pythagorovy věty – 4. část
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
Povrch kvádru a krychle
Obvod a obsah čtverce a obdélníku
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Povrch krychle a kvádru
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozdílem mezi obsahem a obvodem a zjistí jak vyvodit vzorec pro výpočet. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy.
Matematika Povrchy těles.
Povrchy a objemy těles.
Pythagorova věta v prostoru
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
síť, objem, povrch opakování
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
KAG/MDIM7 Tereza Řezáčová
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Objem a povrch ve slovních úlohách
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
Objem hranolu.
Poznámky pro výuku Předmět: FYZIKA Autor: Jaroslava Šmerdová
OBJEM TĚLESA.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
- Výpočet povrchu tělesa
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem hranolu.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
Základní škola Čelákovice
Výpočty objemu krychle a kvádru
Povrch krychle.
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Transkript prezentace:

Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová Škola: ZŠ Velké Němčice Téma: Tělesa Název: Výpočet objemu a obsahu krychle a kvádru Třída: 6. ročník Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule a alternativní zařízení. Kurz proběhl ve školícím středisku SIPVZ při OA a VOŠ obchodní, Brno, Pionýrská 23.

Matematika krychle a kvádr

Krychle 8 vrcholů 6 stran 12 hran Povrch S = 6 . a . a Objem V = a . a . a H G C D F A B

Zadání slovní úlohy krychle 2. Příklad Dětská sedačka z textilu má tvar krychle. Hrana krychle má délku 3 dm. Vypočítej kolik látky je potřeba na potažení stěn sedačky. Příklad Vypočítej povrch a objem krychle s hranou délky 0,52 m.

Řešení slovní úlohy: 1. Příklad 2. Příklad Povrch S = 6 . a . a S = 1,6224 m2 Povrch krychle je 1,6224 m2. Objem V = a . a . a S = 0,52 . 0,52 . 0,52 S = 0,141 m3 Objem krychle je 0,141 m3. 2. Příklad S = 6 . a . a S = 6 . 3 . 3 S = 54 dm2 Na potažení stěn sedačky je potřeba 54 m2látky.

Kvádr 8 vrcholů 6 stran (po dvou shodné) 12 hran Povrch G 8 vrcholů 6 stran (po dvou shodné) 12 hran Povrch S = 2(ab + bc + ac) Objem V = a . b . c C D F A B

Zadání slovní úlohy kvádr 1. Příklad Vypočítej objem a povrch kvádru, jehož rozměry jsou a = 8 cm b = 4 cm c = 2 cm 2. Příklad Plavecký bazén je dlouhý 33 m, široký 12 m a hluboký 2 m. Kolik hektolitrů vody je v plném bazénu?

Řešení slovní úlohy: 2. Příklad 1. Příklad V = a . b. c Objem V = 712,8 m3 712,8 m3 = 7128 hl V naplněném bazénu je 7128 hl vody. 1. Příklad Objem V = a . b. c V = 8 . 4 . 2 V = 64 m3 Objem kvádru je 64 m3. Povrch S = 2(ab + bc + ac) S = 2(8 . 4 + 4 . 2 + 8 . 2) S = 2(32 + 8 + 16) S = 112 m2 Objem kvádru je 112 m2 .