Spolupráce veřejného a soukromého sektoru formou projektů PFI Zkušenosti s projekty PPP ve Velké Británii Jim Wheeler 3. a 10.9.2008 Tato zakázka je financována.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Doporučení pro přípravu žádosti;
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Pohled na budoucnost JE Dukovany ve světle státní jaderné legislativy Dana Drábová.
Metodika projektového investování - Případová studie Petra Wendelová Jim Wheeler Libor Cupal David Koudela 2. a Tato zakázka je financována Evropskou.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Nabídka personálních služeb
Řízení poradců ze soukromého sektoru Školení na řízení plánování a procesů PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt Senior.
Audit administrativních činností
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Facility management ČSN EN
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A2, A4, A5 6. –
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Běžné chyby při řízení procesů PPP Maarten Groothuis.
Tomáš Julínek Reforma zdravotnictví. Základní charakteristiky ideových pohledů na zdravotnictví - duben 2001  Zvýraznění role občana  Zdravotnická zařízení.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Příprava projektu v praxi Shrnutí Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Brno 2009.
PPP projekty v ČR Šance nebo riziko? Ing. Jan Pavel, Ph.D. katedra veřejných financí Vysoká škola ekonomická v Praze Transparency International – Česká.
Proces partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) Zadávání zakázek v širších souvislostech Jim Wheeler 3. a Tato zakázka je financována.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Práce s mezinárodními dodavateli Školení na řízení plánování a procesů PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt Senior Project.
Politický kontext a řízení rizik v rámci PPP Školení na řízení rizik v projektech PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Zkušenosti se soutěžním dialogem ve Velké Británii z poslední doby Jonathan Davey, Partner, Addleshaw Goddard
Obchodování s emisemi skleníkových plynů jako nástroj redukce emisí Samostatné oddělení změny klimatu Tomáš Chmelík Samostatné oddělení změny klimatu Ministerstvo.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Dodavatelsko- odběratelské vztahy při realizaci stavby
Ivan Matulík Ředitel Úřadu Regionální rady Učíme se investovat VÝROČNÍ KONFERENCE REGIONÁLNÍHO OPERAČNÍHO PROGRAMU STŘEDNÍ MORAVA Přerov
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Partnerství se soukromým sektorem při zajišťování veřejných statků Realizace investic veřejného sektoru na základě dlouhodobých dohod a smluv mezi veřejným.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Presentation Title 1st September 2002
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Spolupráce veřejného a soukromého sektoru formou projektů PFI Zkušenosti s projekty PPP ve Velké Británii Jim Wheeler 3. a Tato zakázka je financována Evropskou komisí Zavádění systému partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem v ČR, CZ , VZ

Program Přínos a kritika Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005 Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005 Historie rozvoje programu Private Finance Initiative

Program Přínos a kritika Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005 Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005 Historie rozvoje programu Private Finance Initiative

Projekty PPP ve Velké Británii Forma ‚Private Finance Initiative‛ jako klíčová metoda realizace projektů PPP ve Velké Británii Dartford River Crossing – 1987 Zavádění PFI od roku 1992 – zprvu však málo projektů Zásadní nárůst počtu projektů v období mezi lety 1995 a 2001 Od 2001 – méně projektů, avšak s vyšší kapitálovou hodnotou

Projekty PPP ve Velké Británii

Ve Velké Británii přes 800 projektů prostřednictvím PFI či obdobnou formou Objem investic přibližně 40 milionů liber(120 bn CZK) Široká škála odvětví Doprava Zpracování odpadu Bytová výstavba Vzdělání (školy, univerzity) Zdravotnictví (základní péče, nemocnice) Obrana Justice (soudy, vězení) Tísňové služby (policie, hasiči, záchranná služba) Stavby veřejného sektoru (ubytování, knihovny, volný čas atd.)

Program Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005 Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005 Historie rozvoje programu Private Finance Initiative Přínos a kritika

Přínos Hodnota za peníze Urychlení rozvoje infrastrukturní sítě Snížení nákladů v průběhu životního cyklu projektu Výhodnější rozložení rizik Vyšší motivace Nárůst kvality služeb Tvorba výnosů externích subjektů Zkvalitnění systému řízení veřejných financí Příležitost k využití inovačního potenciálu a manažerských schopností soukromého sektoru

Kritika Omezené možnosti řízení rozpočtu Obavy z „privatizování“ veřejných služeb – způsob zajišťování základních služeb zůstává nezměněn Zisk soukromého sektoru z veřejných služeb – faktor hodnoty za peníze Nejasnosti týkající se práv a výhod zaměstnanců – směrnice o zachování práv zaměstnanců (TUPE) Zdání vysokých nákladů – otázka umožnění provozu Nákladné provádění změn – odpovídající plánování a řízení projektů

Program Přínos a kritika Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005 Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005 Historie rozvoje programu Private Finance Initiative Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení

Příklady selhání PFI Zrušená zadávací řízení Nepřiměřený rozsah projektu Nedostatek žáků ve školách vybudovaných formou PFI Neschopnost dodavatelů dostát svým závazkům Refinancování zisku NA DRUHOU STRANU Selhal pouze nepatrný počet projektů z více jak 800 V mnoha případech se nedostatkům dalo předejít Jednalo se o první projekty – poučení pro budoucnost

Základní poučení z plánování projektů PPP V některých případech není možné projekty PPP použít Projekty s nízkou kapitálovou hodnotou – nepřiměřené náklady spojené se zadáním zakázky Projekty náchylné k nepředvídatelným změnám – např. IT Projekty modernizace – komplexní riziko Nedostatečná konkurence – obvyklý nejlepší postup = 3 a více uchazečů Ostatní

Základní poučení z plánování projektů PPP Standardizovaná pravidla Snižují časovou náročnost a náklady při zadání zakázky – méně dokumentů Snižují časovou náročnost při vyjednávání – pozice jsou oběma stranám jasné Silnější vyjednávací pozice Akceptovatelnost pro finanční instituce

Základní poučení z plánování projektů PPP Rozsáhlá legislativa, příprava a schválení projektu Nemělo by docházet ke zbytečnému zdržování v případě dobrých projektů Dlouhodobé smlouvy – jsou pevně dané a je obtížné je změnit Změny projektů PPP se mohou prodražit Zdržení z důvodu změny zadání projektu je nákladné pro obě strany Nízká úroveň projektů vede k pošramocení důvěry trhu – snížení hodnoty za peníze

Základní poučení z plánování projektů PPP Rozsáhlá legislativa, příprava a schválení projektu (pokr.) Legislativní prostředí Jasné strategické potřeby a správně definovaný předmět Objektivní vyhodnocení technických a zadávacích možností Silný strategický záměr Komplexní opatření pro identifikaci rizik a pro jejich omezení Vhodný přenos rizik Jasné a realistické plánování a časový rozvrh Efektivní schvalovací proces

Základní poučení z plánování projektů PPP Prohlubování odbornosti v oblasti veřejného sektoru Vhodně sestavený projektový tým Stanovený vlastník projektu / Komise pro strategické projektování Schopný projektový ředitel – posílené pravomoci Hlavní projektový tým Zkušení poradci Předávání znalostí Podpora z ústředního oddělení (ministerstvo financí, oborová centrála…) Řízení/schválení Přístup k pravidlům Zpětná vazba k poučení

Program Přínos a kritika Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení Poučení z plánování projektů PPP Příklady selhání PPP z praxe Základní poučení Historie rozvoje programu Private Finance Initiative Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005 Zpětná vazba z operačních projektů PPP Přezkoumání operačních projektů PFI dle požadavků 4P – 2005

Přezkoumání operačních projektů PFI dle 4P Přezkoumání projektů místních správ Uskutečněno v letech Ukázalo se, že PFI fungují dobře Následuje souhrnný přehled výsledků obdržené zpětné vazby

Přezkoumání operačních projektů PPP ve Velké Británii