Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Mnohočleny a algebraické výrazy
Rozdíl druhých mocnin.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Výrazy.
Rozklad na součin vytýkání
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
Násobení mnohočlenů.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
41.1 Rozkládání mnohočlenů pomocí vytýkání a vzorců
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Matematika pro 8. ročník Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním „mínus jedničky“ před závorku.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozklad mnohočlenů na součin
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 10 Algebraické vzorce II
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
Algebraické vzorce III
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Rozklad mnohočlenů na součin
Příprava na lomené výrazy
Rozklad mnohočlenů na součin
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v součinovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0104 Mgr. Jakub Němec.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lomené algebraické výrazy
Rozklad mnohočlenů na součin
I. Podmínky existence výrazu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Příprava na lomené výrazy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Lomené algebraické výrazy
Rozklad mnohočlenů na součin
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Rozklad mnohočlenů na součin
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu Výrazy Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu

Vytýkání před závorku Při rozkladu mnohočlenu na součin budeme vytýkat před závorku všechny činitele, které se vyskytují ve všech členech mnohočlenu např. 9xy3 – 18 x2y2 + 15x2y Postup

9xy3 – 18 x2y2 + 15x2y 3.3.x.y.y.y – 2.3.3.x.x.y.y + 3.5.x.x.y Čísla rozložíme na součin prvočísel, mocniny rozepíšeme jako součiny základů 3.3.x.y.y.y – 2.3.3.x.x.y.y + 3.5.x.x.y Najdeme společné činitele všech členů Vytkneme všechny společné činitele před závorku 3.x.y.(3.y.y – 2.3.x.y + 5.x) Výsledný výraz zapíšeme co nejstručněji 3xy.(3y2 – 6xy + 5x)

Vytýkání -1 Vytkneme-li před závorku číslo -1, musíme všechny členy v závorce změnit na opačné např. - 2a + 3b – 4c = - ( +2a – 3b + 4c) 4x - 3y = - ( - 4x + 3y) = - ( 3y – 4x)

Vytýkání závorek Vytknout můžeme také celou závorku a . ( b + 3) + 2a . ( b + 3) = ( b + 3) ( a + 2a) = ( b + 3) . 3a Vytýkáme vždy stejné závorky 2x.(a-y) – 3z.(y-a) = 2x.(a-y) – 3z.(-1).(a-y) = 2x.(a-y) + 3z.(a-y) = (a-y).(2x+3z)

Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (A + B)2 = A2 + 2AB + B2 (A - B)2 = A2 - 2AB + B2 (2x + 3)2 = (2x)2 + 2.2x.3 + 32 = = 4x2 + 12x + 9 A + B A2 + 2. A .B + B2

Vzorec A2 - B2 (A + B) . (A - B) = A2 - B2