Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Skupenské přeměny látek
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tepelná výměna prouděním
Risk - elektrický proud
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Výkon elektrického proudu
Název materiálu: ELEKTRICKÝ VÝKON – výklad učiva.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Elektrická práce. Elektrická energie
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Termika příklady.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
KUFR – procvičování pojmů
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
T. Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2013
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Elektromagnetická indukce
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Název materiálu: ÚČINNOST
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Mechanická práce a energie
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_686.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_685.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_460.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _616 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Elektrické jevy III. Elektrická práce, výkon, účinnost
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektrická energie Alžběta Hrušková, I.A.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_475.
Výpočet tepla při vypařování
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F8-003 Předmět FYZIKA 8.ROČNÍK.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Účinnost stroje VY_32_INOVACE_FYZ_1_33
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Třída 3.A 15. hodina.
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Třída 3.B 15. hodina.
Transkript prezentace:

Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika

Účinnost el. práce Řešte následující příklady: Řešení si můžete zkontrolovat po kliknutí na odkaz. Nevíte-li si rady, najdete je v nápovědě. 1. Příkon vysavače je 1500 W. Jaký je jeho výkon, jestliže výrobce uvádí 70 % účinnost? Řešení 3. Jaká je účinnost rychlovarné konvice, jestliže je její příkon 1100 W a ohřála 1 litr vody z pokojové teploty 21 °C na teplotu varu za 5,5 minuty? Řešení 2. Kolik tepla uvolní 60 W žárovka za 30 minut svícení do pokoje? Žárovka využije 8 % dodané energie na svícení. Řešení nápověda

P 0 = 1500 W η = 70 % P = x η = P = P = 1050 W 1.. Příkon vysavače je 1500 W. Jaký je jeho výkon, jestliže výrobce uvádí 70 % účinnost? Zpět Výkon vysavače je 1050 Wattů. P P0P P 0 ; :100 η. P

Zpět 1.. Příkon vysavače je 1500 W. Jaký je jeho výkon, jestliže výrobce uvádí 70 % účinnost? Zpět Výkon vysavače je 1050 Wattů. P P0P P 0 ; :100 η. P P 0 = 1500 W η = 70 % P = x η = P = P = 1050 W Veličiny ze zadání Vzorec Dosazení a výsledek Odpověď

P 0 = 60 W η = 92 % t = 30 min = 1800 s Q = x Q = W W = P. t W = 55, W = J = 99,4 kJ Zpět Žárovka uvolnila do pokoje 99,4 kJ tepla. 2. Kolik tepla uvolní 60 W žárovka za 30 minut svícení do pokoje? Žárovka využije 8 % dodané energie na svícení. P = jestliže 8 % je využito na svícení, tak 92 % je neužitečné teplo η. P P = P = 55,2 W

P 0 = 60 W η = 92 % t = 30 min = 1800 s Q = x Q = W W = P. t W = 55, W = J = 99,4 kJ jestliže 8 % je využito na svícení, tak 92 % je neužitečné teplo Zpět Vzorec I Vzorec II Dosazení a výsledek Na co jdou energie v žárovce Žárovka uvolnila do pokoje 99,4 kJ tepla. 2. Kolik tepla uvolní 60 W žárovka za 30 minut svícení do pokoje? Žárovka využije 8 % dodané energie na svícení. P = η. P P = P = 55,2 W Odpověď Veličiny ze zadání Vzorec III Dosazení a výsledek

1100 P 0 = 1100 W m = 1 kg Δt = 79 °C t= 5,5 min = 330 s η = x Zpět Účinnost rychlovarné konvice je 90,9 %. 3. Jaká je účinnost rychlovarné konvice, jestliže je její příkon 1100 W a ohřála 1 litr vody z pokojové teploty 21 °C na teplotu varu za 5,5 minuty? Kolik energie musím vodě dodat, aby zvýšila svoji teplotu? Q = m. c. Δt Teplota varu vody je 100 °C. Změna teploty je tedy 100 – 21 = 79 °C. pro vodu platí : c = 4,18 kJ kg. °C Q = 1. 4, Q = 330 kJ P = W t 330 P = 1 kW η = P P0P η = η = 90,9 %

Zpět 1100 P 0 = 1100 W m = 1 kg Δt = 79 °C t= 5,5 min = 330 s η = x Účinnost rychlovarné konvice je 90,9 %. 3. Jaká je účinnost rychlovarné konvice, jestliže je její příkon 1100 W a ohřála 1 litr vody z pokojové teploty 21 °C na teplotu varu za 5,5 minuty? Kolik energie musím vodě dodat, aby zvýšila svoji teplotu? Q = m. c. Δt Teplota varu vody je 100 °C. Změna teploty je tedy 100 – 21 = 79 °C. pro vodu platí : c = 4,18 kJ kg. °C Q = 1. 4, Q = 330 kJ P = W t 330 P = 1 kW η = P P0P η = η = 90,9 % Odpověď Veličiny ze zadání Teplo Dosazení a výsledek Výkon Dosazení a výsledek Účinnost Dosazení a výsledek

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Vzdělávací obor : Fyzika Ročník: 9. Tematická oblast:Elektromagnetické pole Klíčová slova: účinnost el. práce, el. energie Vytvořeno : únor 2013 Použité materiály: automatické tvary MS OFFICE POWERPOINT Metodický postup: Žáci pracují samostatně u počítače. Řešení si žáci mohou zkontrolovat po kliknutí na tlačítko řešení. Postupné kroky k řešení příkladu mohou najít pod tlačítkem nápověda. Zpět