8. ročník Práce, výkon, energie Práce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanická práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

VY_32_INOVACE_25 MY BODY.
7. ročník Tření, třecí síla Tření, třecí síla.
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Mechanická práce a energie
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Prescott Joule
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Teplo jako fyzikální veličina
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
PŘI PŘEMÍSŤOVÁNÍ TĚLESA
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Magnetické pole elektrického proudu
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Magnetické vlastnosti látek
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
23.1 Mechanická energie a její přeměny
Deformační účinky síly Tlak, tlaková síla
Název materiálu: PRÁCE
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _616 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gravitační síla, gravitační pole Země
Zákon vzájemného působení dvou těles
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Mechanická práce Ludmila Ciglerová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
7. ročník Síla Skládání sil.
6. ročník Síla Síla a její znázornění.
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_38.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
U lékaře Člověk a jeho zdraví. U lékaře Člověk a jeho zdraví.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
PRÁCE… Téma: Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z tématu
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_MECHANICKA.
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
6. ročník Látky a tělesa Složení látek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
Objemové změny těles s teplotou
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Transkript prezentace:

8. ročník Práce, výkon, energie Práce

Konání práce F s z fyzikálního hlediska se práce koná pouze tehdy, jestliže se těleso přemisťuje působením síly!!! auto se silou přesunulo po dráze s síla pohybující autem konala práci F s 8. ročník

Konání práce K posunu auta silou po dráze nedošlo. F s = 0 m Nekonal jsem práci, přestože jsem použil sílu!!! 8. ročník

Konání práce rozhodni, zda síla vykonala práci gravitační síla nepřesunula chlapce, nevykonala žádnou práci muž přesunul silou přepravku po dráze, vykonal práci 8. ročník

Práce Působením stálé síly F ve směru dráhy s, určíme práci W jako součin velikosti síly a dráhy. práce = velikost síly × dráha, po které síla těleso přemístila W = F×s 8. ročník

Jednotka práce jednotka práce je joule, značíme J čti džaul práci vyjadřujeme i v násobcích joulu, v kilojoulech (kJ) a megajoulech (MJ) 1 kJ = 1 000 J = 103 J 1 MJ = 1 000 kJ = 1 000 000 J = 106 J 8. ročník

James Prescott Joule James Prescott Joule (24. prosince 1818 Salford u Manchesteru, 11. října 1889) byl anglický fyzik. Studoval povahu tepla, a objevil její vztah k mechanické práci a energii. To vedlo k teorii zachování energie. Velmi významné byly závěry jeho pokusů, kterými prokázal, že teplota těles může vzrůst při konání práce. 8. ročník

Výpočet práce Ondřej tlačil nákupní vozík silou F = 20 N po dráze s = 850 m. Jak velkou práci vykonal při tlačení nákupního vozíku? Výsledek uveďte v kJ. Ondřej vykonal práci 17 kJ. 8. ročník

Výpočet práce Jakou práci vykoná Ondřej při zvednutí činky o hmotnosti 40 kg nad hlavu do výšky 1,9 m? Výsledek uveďte v kJ. Ondřej vykonal práci 0,76 kJ. 8. ročník

Zapamatujte si Práce se koná pouze tehdy, jestliže se těleso přemisťuje působením síly. Práci W určíme jako součin stálé velikosti síly a dráhy, po kterou síla působí. W = F×s; jednotka joule – J (džaul) 1 kJ (kilodžaul) = 1 000 J 1 MJ (megadžaul) = 1 000 000 J 8. ročník

Použité zdroje snímek 2: [cit. 2011-09-18]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=338 obrázky na snímku 4: Kolářová, R., Bohuněk, J. Fyzika pro 8. ročník základní školy. Dotisk 1. vydání. Praha: Prometheus, spol. s. r. o., 2005. ISBN 80-7196-149-3. s. 12-13 snímek 7: [cit. 2011-09-18]. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:James_Joule.jpg 8. ročník

Děkuji vám za pozornost. Konec Děkuji vám za pozornost. 7. ročník

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Práce, výkon, energie Téma: Práce Anotace: V prezentaci je definována práce z fyzikálního hlediska, jsou v ní ukázky příkladů, kdy je práce konána a kdy ne. Součástí je i výpočet práce. Očekávaný výstup: Definuje práci, posuzuje ve kterých případech je práce konána a kdy ne, počítá ji. Druh učebního materiálu: Prezentace Autor: Ing. Pavel Broža Jazyk: Čeština Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – druhý stupeň Ročník: 8. Datum vytvoření: 18. 9. 2011 8. ročník