Jihočeský koordinátor dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statutární město Ostrava
Advertisements

Základní informace k dopravní obsluze krajů Bc. Milan Chovanec hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy.
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Změny v ČD, modernizace a zvyšování kvality Ing. Richard Baxa.
Informační zdroje v programu 1N Celostátní porada vysokoškolských knihoven České Budějovice Věra Kubíková, MŠMT.
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Páteřní železniční dopravce IDS v roce 2012
Integrovaný dopravní systém
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Vize spolupráce s regiony
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
Jednání RHMP, Evropský sociální fond Evropský fond pro regionální rozvoj Praha a fondy EU Praha a fondy EU 7. výzva OPPK Ing. Milan Richter.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
1 Finanční situace Dopravního podniku hlavního města Prahy Praha, leden 2009.
Plynofikace vozového parku
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Statutární město Ostrava
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
Kritické situace v PS ČR
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Kalkulace – základní pojmy, metoda kalkulace
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
EgroNet. Co je EgroNet  Projekt výstavy Expo 2000 v Hannoveru  Systém příměstské osobní dopravy  Spojuje Karlovarský kraj, Bavorsko, Duryňsko a Sasko.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Doprava jako faktor rozvoje regionu Ing. Martin Richtar Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Ing. Ludvík Urban, ROLE NÁRODNÍHO DOPRAVCE VE VEŘEJNÉ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ.
Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
NÁKLADY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK a MOŽNOSTI JEJICH KONTROLY IODA, z.s. ČVUT Fakulta dopravní.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
v mikroregionu Dačicko
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

Jihočeský koordinátor dopravy

Dopravní obslužnost Jihočeského kraje 2014

Jihočeský kraj charakteristika z hlediska dopravní obslužnosti stav k 30.9.2012 ČR Jč. kraj % pořadí rozloha území (km2) 78 864 10 057 12,8 2. obyvatelstvo (tis.obyvatel) 10 513 636 6,0 7. hustota osídlení (obyvatel/km2) 133,3 63,2 47,4 14. rozmístění sídel = větší přepravní vzdálenost charakteristika kraje (400 – 600 m. n. m., klimatické podmínky) příhraniční území – 323 km hranic s Německem a Rakouskem nižší přepravní toky = nižší tržby z přepravy sezónnost cestovního ruchu » NEZBYTNOST RACIONALIZACE VEŘEJNÉ DOPRAVY !

Seznam smluvních dopravců počet dopravců v roce 2014: 3 drážní doprava, 11 linková doprava Silniční dopravci Drážní dopravci ČSAD JIHOTRANS a.s. České dráhy a.s. ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. Jindřichohradecké místní dráhy a.s. ICOM transport, ČSAD Jindřichův Hradec a.s. Dopravní podnik města České Budějovice a.s. (trolejbusy) DOPRAVA ZÁRUBA M&K s.r.o. (do 28.2.2011) ČSAD STTRANS a.s. COMETT PLUS s.r.o. Josef Štefl – tour RAMVEJ BUS s.r.o. (do 31.1.2011) Dopravní podnik Města Vlachovo Březí s.r.o. Dopravní podnik města České Budějovice a.s. ICOM transport Jihlava a.s. ČSAD autobusy Plzeň a.s. (do 10.12.2011) Veolia Transport Praha s.r.o. Znojemská dopravní společnost – PSOTA s.r.o. BK BUS s.r.o. (do 31.12.2011)

Vývoj dopravních výkonů v Jihočeském kraji dle jednotlivých smluvních dopravců (tis. ujkm) bez výkonů MHD Tábor a MHD Strakonice hrazených JčK Dopravce 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 pl.2014 ČSAD Jihotrans a.s. 3733 3704 3710 3739 3736 3732 3788 3822 3937 ČSAD Autobusy České Budějovice a.s. 5990 6052 6182 6343 6328 6222 6247 7029 7083 7060 ČSAD Jindřichův Hradec a.s.(ICOM transport) 2729 2742 2744 2751 2749 2779 2805 2811 2853 2872 ČSAD STTRANS a.s. 1705 1701 1694 1730 1732 1728 1747 1808 1814 1817 Doprava Záruba M&K, s.r.o. (do 28.2.2011, dále ČSAD Autobusy) 576 580 578 610 622 627 614 x COMETT PLUS s.r.o. 2534 2560 2557 2574 2555 2370 2369 2416 2429 2522 Josef Štefl - tour 400 398 407 404 409 434 417 433 430 RAMVEJ BUS s.r.o. (do 31.1.2011. dále ČSAD Autobusy) 87 88 83 84 85 93 81 ICOM transport Jihlava a.s. 316 314 317 315 337 329 323 320 Veolia Transport Praha s.r.o. 69 66 64 65 68 DPM Vlachovo Březí s.r.o. 36 37 38 39 ČSAD autobusy Plzeň a.s. (do 10.12.2011 - ukončeno) 47 45 46 Znojemská dopravní společnost - PSOTA s.r.o. 2 BK BUS s.r.o. (do 31.12.2011)- ukončeno) 0,5 DPM České Budějovice a.s. 261 262 264 263 265 245 239 CELKEM 18 486 18 552 18 677 18 970 18 965 18 710 18 782 18 959 19 103 19301 Celkový nárůst dopravních výkonů od roku 2005 o 4,4 %. Od roku 2010 nárůst – náhrada nedostatečně využívaných regionálních vlaků v souběhu s autobusovými linkami (Dívčice – Netolice, Číčenice – Týn n/Vlt., selektivně Dačice – Slavonice )

Vývoj dopravních výkonů v Jihočeském kraji dle dopravců - železniční doprava (tis. vlkm) 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 pl.2014 ČD, a.s. 6102 6097 6111 6058 5788 5349 5247 5211 5233 5064 JHMD a.s. 180 186 188 185 181 179 CELKEM 6 282 6 283 6 299 6 243 5 969 5 529 5 406 5 390 5 419 5 243 U železniční dopravy je objem výkonů od roku 2008 snižován v důsledku skokového nárůstu úhrady prokazatelné ztráty ČD (změna dopravního konceptu – náhrada vlaků autobusy) Od roku 2005 do r. 2014 došlo ke snížení výkonů železniční dopravy o 16,5 % 6

Vývoj dotací z veřejných rozpočtů Jihočeského kraje na jednici výkonu linková doprava = Kč/ujkm železnice (ČD) = Kč/vlkm Dotace na km 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 pl.2014 linková osobní doprava 17,70 18,15 18,65 18,89 20,27 19,27 19,47 20,99 21,46 21,75 ČD 46,02 47,61 49,47 50,99 87,07 95,04 97,78 99,16 102,30 112,01 Vzhledem k nákladovosti jednotlivých druhů dopravy bude při zajišťování DO důsledně zvažována potřeba kapacity dopravních prostředků ve vztahu k frekvenci cestujících V odůvodněných případech je zvažována veřejná linková doprava jako náhrada za dopravu železniční (přímý souběh, nízká frekvence) Rozevírají se nůžky poměru dotací na jednici výkonu do železniční dopravy ve vztahu k dopravě linkové - ČD dominantní dopravce = 21 % výkonů, ale 57 % dotací ! 7

Vývoj výdajů na zajištění DO v Jihočeském kraji (tis. Kč) Rok 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 pl.2014 linková osobní doprava 327 232 336 726 371 408 381 984 406 627 388 127 395 518 397 884 409 841 425 000 drážní doprava 289 086 299 141 320 383 327 244 528 859(*) 528 365 (*) 531 588(*) 528 555(*) 547 835(*) 579 953(*) CELKEM 616 318 635 867 691 791 709 228 935 486 916 492 927 106 926 439 957 676 1 004 953 (*) včetně příspěvku od státu Financování prokazatelné ztráty přešlo na kraje od roku 2005 Hlavní příčiny růstu výdajů veřejné linkové dopravy: nárůst nákladů na pohonné hmoty, odpisy, přímé mzdy řidičů Skokový nárůst u železniční dopravy 2008/2009: odstranění křížového financování ztráty osobní železniční dopravy ze zisku nákladní dopravy a potřeba vytvořit podmínky pro modernizaci vozového parku v r. 2014 odpisy nových vozidel RegioPanter (4 jednotky) 14 210 tis.Kč Od roku 2009 je financování prokazatelné ztráty železnice dvousložkové, z prostředků státu (cca 1/3) a z prostředků kraje (cca 2/3) prokazatelné ztráty dopravců (*)Stát dotoval regionální železniční dopravu v r.2009 příspěvkem ve výši 185 mil.Kč, od roku 2010 řešeno usnesením vlády 1132/2009 a Memorandem kraje-stát v létech 2010-2013 176,372 mil.Kč ročně (nehradil inflaci), pro rok 2014 182,163 mil.Kč 8

Zajištění DO v Jihočeském kraji v roce 2014 VÝKONY (km) Drážní doprava 5 269 425 Veřejná linková doprava 19 486 112 CELKEM 24 755 537 PLÁNOVANÉ SMLUVNÍ DOTACE (Kč) Drážní doprava 579 160 912 Veřejná linková doprava 423 788 396 CELKEM DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST 1 002 949 308 Dotace státu do železniční dopravy 182 163 047 CELKEM z rozpočtu kraje 820 786 261 9

Jihočeský koordinátor dopravy