Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sámova říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

Vpád Tatarů Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Arabská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Neklid ve východní a jihovýchodní Evropě
Byzantská církev a kultura
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Struktura středověké společnosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Základní škola Zlín, Komenského.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Kultura byzantské říše
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
III/2 XV A
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Zánik západořímské říše
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Období raného středověku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Počátky britského impéria
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Registrační číslo projektu:
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Vznik Svaté říše římské
VY_32_INOVACE_2D.7.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
Byzantská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Byzantské umění.
Byzantská říše Důležité pojmy
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: První středověké.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
BYZANTSKÉ UMĚNÍ. Stručná historie * po rozpadu římského impéria v 5. století(476) hl. město: Konstantinopol( město založeno císařem Konstantinem na místě.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.4 Byzantská říše
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Byzantská říše Byzantská říše
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
Byzantská říše.
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
Byzantská říše.
VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA. VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 7. Téma : Byzantská říše Autor : Mgr. Monika Konečná

Na mapě vyznač: Apeninský poloostrov, Balkánský poloostrov, Malou Asii, Středozemní moře, Černé moře, Egypt, Sicílii, Egejské moře 1)

Římská říše se roku ________ rozpadla na říši ______________ Opakujeme. Doplň chybějící text. Římská říše se roku ________ rozpadla na říši ______________ a východořímskou. Hlavním městem východořímské říše byl________________, který nechal vybudovat císař Konstantin I. roku 330 n. l. na místě bývalé řecké osady Byzantion. Zpočátku se Byzantská říše rozprostírala na území _________ Asie a na _____________ . Západořímská říše byla roku ________ definitivně dobyta, ale Byzantská říše pokračovala dalších 977 let. 4) 3) 2)

- pokračovatelka antických tradic římské říše Byzantská říše (395 – 1453 n.l.) - pokračovatelka antických tradic římské říše - hl. město: Konstantinopol = Cařihrad = Istanbul 4) 3) Město mělo výbornou polohu (úžina Bospor). Kontrolovalo obchod mezi Evropou a Asií. Je to jediné město světa ležící ve dvou světadílech.

poloha: zpočátku Malá Asie, Balkánský poloostrov (rozšířena za císaře Justiniána, 6. stol. – ovládala celé Středomoří) - jazyk: řečtina, náboženství: křesťanské (pravoslavné) Justinián I. (527 – 565 n.l.) zákoník občanského práva (vzor pro ostatní státy Evropy) - Caesaropapismus = císař soustředil do svých rukou nejen světskou, ale i církevní moc - územní rozsah říše (gen. Belisar) - velkolepé stavby (chrám Hagia Sofia) 5)

Chrám Boží Moudrosti v Istanbulu. 7) 6)

Seřaď chronologicky události z dějin Byzantské říše. založení Konstantinopole, zákoník císaře Justiniána, rozpad Římské říše, dobytí Konstantinopole Turky, nájezdy Turků, zánik říše západořímské

Byzantská architektura 9) napodobovala a doplňovala antiku vnitřní výzdoba: ikona (náboženský obraz) mozaika (útvar sestavený z malých částí) 8)

rozkol mezi křesťanským Východem a Západem Velké schizma (1054) rozkol mezi křesťanským Východem a Západem Křesťanství 11) Západ Východ - římskokatolická církev - pravoslavná církev - hl. představitel = papež - hl. představitel = patriarcha Jak se jmenuje současný papež? 10)

Rozšíření pravoslavného křesťanství ve světě. 13) 12) 14)

od 11. století útoky Turků, postupný úpadek říše 1453 Turci dobyli Konstantinopol a Byzantská říše definitivně padla (město bylo přejmenováno na Istanbul) 15) 16)

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: MANDELOVÁ, H. – KUNSTOVÁ, E. – PAŘÍZKOVÁ, I. Dějiny středověku a počátků novověku. 1. vydání. Liberec: Dialog, 2002. 180 s. ISBN 80-86218-82-1. ČAPKA, F. – LUNEROVÁ, J. Dějepis I: Člověk a společnost pracovní sešit. 1. vydání. Praha: Scientia, 2008. 79 s. ISBN 978-80-86960-43-2. Obrázky: 1) URL:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Justinien_527-565.svg>[cit. 18. října 2010] 2) URL:<http://school.discoveryeducation.com/clipart/images/pencil_color.gif>[cit. 18. října 2010] 3) URL:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Istambul_and_Bosporus_big.jpg>[cit. 18. října 2010] 4) URL:<http://www.eu.yildiz.edu.tr/doc/EILC/istanbul.jpg>[cit. 18. října 2010] 5) URL:<http://www.quotesup.com/_Images/Thumbnails/Justinian%20I.jpg>[cit. 18. října 2010] 6) URL:<http://www.awesomeplanet.org/wp-content/uploads/2009/01/hagia-sophia-02.jpg>[cit. 18. října 2010] 7)URL:<http://hagia-sophia.org/hagia_sophia_interior.jpg>[cit. 18. října 2010] 8) URL:<http://www.pravoslav.gts.cz/ikony/img/bohoro.jpg>[cit. 18. října 2010] 9) URL:<http://konstantinopol.navajo.cz/konstantinopol-2.jpg>[cit. 18. října 2010] 10) URL:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pope_Benedictus_XVI_january,20_2006_(2).JPG>[cit. 18. října 2010] 11) URL:<http://www.shadowsandsymbols.org/wp-content/uploads/2008/12/patriarch_aleksii.jpg>[cit. 18. října 2010] 12) URL:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eastern-orthodoxy-world-by-country.png>[cit. 18. října 2010]

13) URL:<http://cs. wikipedia. org/wiki/Soubor:Kostel_Sv. _Gorazda 13) URL:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kostel_Sv._Gorazda.jpg> [cit. 18. října 2010] 14)URL:<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e9/OrthodoxCross.svg/140px-OrthodoxCross.svg.png>[cit. 18. října 2010] 15) URL:<http://konstantinopol.navajo.cz/konstantinopol-7.jpg>[cit. 18. října 2010] 16) URL:<http://www.palba.cz/forumfoto/albums/userpics/11841/normal_byz403px-Palaiologos-Dynasty-Eagle.JPG>[cit. 18. října 2010] Pozn: černý text = zápis do sešitu