EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_19_Národní buditelé
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Kalousková
Světoví hudební skladatelé
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Baroko - vznik a vývoj opery
HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_854_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Helena Nováková
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_16_Parní stroj a továrny
Život v barokní době 17. st. a 1. polovina 18. st. VY_32_INOVACE_143
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Kmen: KROUŽKOVCI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_842_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Kmen: Hlísti Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_855_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
SVĚTOVÉ HUDEBNÍ BAROKO
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
BAROKO.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Druhy skladeb a hudební formy
HUDBA V BAROKU.
Konec 16. – polovina 18. století. 2 o Baroko klade důraz na cit, majestátnost, vznešenost a náboženské zanícení. o Pro baroko jsou typické hudební druhy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Vrcholné baroko Mgr. Jakub Tomala.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ITALSKÉ RENESANČNÍ DIVADLO
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Klasicismus
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/13 
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dějiny hudby a její osobnosti
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738 Základní škola a mateřská škola Ostrava – Zábřeh, Horymírova 100, příspěvková organizace Označení šablony VY_32_INOVACE_HV-1 Název souboru VY_32_INOVACE_HV-1-04 Název materiálu Baroko Předmět HV Zpracoval Mgr. Hana Žídková, Mgr. Dagmar Teichmannová Ročník 6. EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738 Anotace: Prezentace je určena pro žáky 6. ročníků ZŠ. Slouží k výuce dějin hudby a souvisí s tématy, probíranými taktéž v hodinách dějepisu. Materiál je plně funkční pouze s použitím internetu.

Baroko 17. – polovina 18. století název z portugalského slova barocco – nepravidelná perla klade důraz na city, vznešenost a náboženské nadšení základem je hmotnost, tělesnost a smyslovost obrázek 1

Barokní hudba má členitou melodickou linii a harmonii, která je vypočítána na silný citový účinek chce člověka oslnit, ohromit, strhnout nejprve převažuje hudba vokální, později instrumentální mnoho nových nástrojů, orchestry 1. polovina 18. století – tzv. monumentální baroko – nejslavnější skladatelé

Barokní hudba nové hudební druhy a formy opera – hudebně dramatický útvar, provozovaný na jevišti kantáta – větší lyrická skladba, zpěv bez doprovodu oratorium – velké hudební dílo pro sbor, sóla a orchestr suita – orchestrální nebo sólová skladba, kde je seřazeno několik starých tanců koncert – hudební dílo pro sólistu a doprovodný orchestr, nebo i společenská událost, při níž se provozuje hudba fuga – hudební forma vycházející z důkladně propracovaného vícehlasu

Opera z italského opera in musica umělecká forma, která spojuje hudbu a dramatické umění tak, že herci text (libreto) zpívají za hudebního doprovodu první pokusy drama per musica – drama s hudbou už na konci 16. století vznik opery jako takové - Florencie

Opera první operu napsal Jacopo Peri, jmenovala se Dafné celá se dochovala ale až Eurydice ukázka – Jacopo Peri: Prologo La Tragedia z opery Eurydice obrázek 2

Opera první opravdu operní skladatel Claudio Monteverdi jeho opery Orfeo a Ariadna ukázka – Claudio Monteverdi: Lamento di Ariadna (z opery Ariadna) obrázek 3

Opera 17. století – Benátky, Neapol, rozvoj opery efektní podívaná, úžasná výprava popularita operních zpěváků 18. století - dva operní směry, vážná opera seria a komická opera buffa šíření opery do Evropy

Opera v Anglii – Henry Purcell: první anglická opera Dido a Aeneas Německo – Georg Philipp Telemann (opera Trpělivý Sokrates) a Christoph Willibald Gluck s tématy z antiky (Orfeus a Euridika, Paris a Helena nebo Ifigenie v Aulidě) Francie – dramatické hry se zpěvy a oblíbený dvorský balet, první skutečný tvůrce oper Jean Baptiste Lully (lyrická tragédie –například opera Roland) ukázka – Jean Baptiste Lully: árie z opery Roland

Procvičování Co znamená slovo barocco a z jakého jazyka pochází? Jakým hudebním útvarem je oratorium? Koncert je: a) společenská událost, n akteré se hraje hudba b) dramatický útvar provozovaný na jevišti c) hudební dílo pro orchestr a sólistu Ve kterém městě v Itálii vznikla opera? Jak se jmenovala první opera Jacopa Periho?

EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738 Zdroje Autorem všech materiálů, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Hana Žídková nebo Mgr. Dagmar Teichmannová, ZŠ a MŠ Ostrava – Jih, Horymírova 100, příspěvková organizace. Použitá literatura: BERKOVEC, Jiří. Světem hudby: Kniha pro hudební výchovu v 9. ročníku základní devítileté školy. Vydání 2. nezměněné. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972. ISBN 85-14-19-72. , SMOLKA, Jaroslav. Dějiny hudby. Vydání první. Brno: TOGGA agency, 2001. ISBN 80-902912-0-1. [2012- 01-11] Obrázek na pozadí: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Bachlut1.gif Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2012- 01-11] jsou dostupné pod licencí Creative Commons na http://www.wikimedia.org, nebo jsou chráněny svobodnou licencí GNU pro dokumenty. obr. 1 – hrobka Alexandra VII. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/Detail_of_the_Tomb_of_Alexander_VII.jpg obr. 2 – Jacopo Peri http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Jacopo_Peri_1.jpg obr. 3 – Claudio Monteverdi http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/44/Claudio_Monteverdi.jpg/484px-Claudio_Monteverdi.jpg EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738