Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Autor Mgr. Šárka Čížová Anotace
Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Prvočísla a čísla složená
Lomené algebraické výrazy e-learning
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Dělitelnost přirozených čísel
metoda dosazovací, sčítací
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Zřizovatelem školy je statutární město Brno, městská část Brno-střed Dominikánská 2, Brno Tel , www.
Nejmenší společný násobek
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Společný násobek nejmenší společný násobek (n)
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dělitelnost přirozených čísel
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Společný dělitel, největší společný dělitel (D)
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Prvočísla a čísla složená
Největší společný dělitel
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Únorové počítání.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_11 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Úkoly nejen pro holky.
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Přednost početních operací
VY_42_INOVACE_386_NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK, NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Znaky dělitelnosti.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Kružnice trojúhelníku opsaná a vepsaná
Trojúhelník těžnice, výška
Společný dělitel čísel (SD)
Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek 6. třída.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_066.MAT.01 Největší společný dělitel, nejmenší společný.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Irena Kotalíková Název: VY_32_INOVACE_180 _Dělitel a násobek Vzdělávací oblast: Matematika.
Čísla soudělná a nesoudělná Společný dělitel
Transkript prezentace:

Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068 Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel Mgr. Lenka Krčová

Čísla 6, 12, 18 jsou SPOLEČNÉ NÁSOBKY čísel 2 a 6. SPOLEČNÝ NÁSOBEK násobky 2: 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, … násobky 6: 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54, 60, … Čísla 6, 12, 18 jsou SPOLEČNÉ NÁSOBKY čísel 2 a 6. Číslo 6 je NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK čísel 2 a 6. zápis: n(2, 6) = 6

Nejmenší společný násobek je dělitelem každého společného násobku. Př.: Rozlož čísla 18 a 45 na součin prvočísel, zakroužkuj společné dělitele, najdi nejmenší společný násobek. 18 = 2 . 3 . 3 45 = 3 . 3 . 5 2 . 9 3 . 15 3 . 3 3 . 5 n(18, 45) = 2 . 3 . 3 . 5 = 90 Nejmenší společný násobek je dělitelem každého společného násobku.

Nejmenší společný násobek nesoudělných čísel je součin těchto čísel. Př.: Rozlož čísla 9 a 28 na součin prvočísel, zakroužkuj společné dělitele, najdi nejmenší společný násobek. 9 = 3 . 3 28 = 2 . 2 . 7 n(9, 28) = 252 Nejmenší společný násobek nesoudělných čísel je součin těchto čísel.

Čísla 2 a 5 jsou SPOLEČNÍ DĚLITELÉ čísel 40 a 70. Př.: Rozlož čísla 40 a 70 na součin prvočísel, zakroužkuj společné dělitele. 40 = 2 . 2 . 2 . 5 70 = 2 . 5 . 7 5 . 8 2 . 35 2 . 4 5 . 7 2 . 2 Čísla 2 a 5 jsou SPOLEČNÍ DĚLITELÉ čísel 40 a 70.

NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL čísel 60 a 84 je číslo12. Př.: Rozlož čísla 60 a 84 na součin prvočísel, zakroužkuj společné dělitele, najdi největší společný dělitel. 60 = 2 . 2 . 3 . 5 84 = 2 . 2 . 3 . 7 5 . 12 2 . 42 2 . 6 6 . 7 2 . 3 2 . 3 D(60, 84) = 2 . 2 . 3 = 12 NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL čísel 60 a 84 je číslo12.

ČÍSLA SOUDĚLNÁ A NESOUDĚLNÁ Př.: Rozlož čísla 9 a 28 na součin prvočísel, zakroužkuj společné dělitele, najdi největší společný dělitel. 9 = 3 . 3 28 = 2 . 2 . 7 D(9, 28) = 1 Čísla 9 a 28 jsou čísla NESOUDĚLNÁ, jejich největší společný dělitel je 1.

Př.: Rozlož čísla 9 a 28 na součin prvočísel, zakroužkuj společné dělitele, najdi největší společný dělitel. 10 = 2 . 5 55 = 5 . 11 D(10, 55) = 5 Čísla 9 a 28 jsou čísla SOUDĚLNÁ, jejich největší společný dělitel je větší než 1.

Použité zdroje: Objekty použité k vytvoření této prezentace jsou součástí Microsoft PowerPoint, dále vlastní nápady. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Krčová. Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068