VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Advertisements

Sčítání celých čísel.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Počítáme s celými čísly
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Matematika a její aplikace
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Matematika a její aplikace
VY_42_INOVACE_398_DRUHY TROJÚHELNÍKŮ DLE VNITŘNÍCH ÚHLŮ
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
VY_42_INOVACE_368_DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_420_STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_386_NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK, NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL
VY_42_INOVACE_370_ARITMETICKÝ PRŮMĚR Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Téma: Násobení desetinných čísel
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
VY_42_INOVACE_400_TĚŽNICE
VY_42_INOVACE_401_STŘEDNÍ PŘÍČKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
VY_42_INOVACE_409_ROVNOBĚŽNÍKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM květen 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Racionální čísla.
11.
Číselné výrazy s proměnnou
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Základní škola Čelákovice
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Početní výkony s celými čísly: násobení
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Transkript prezentace:

VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE Jméno autora VM Mgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM září 2011 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obor matematika Anotace VM početní operace s celými čísly - názorné příklady + procvičení

Celá čísla – početní operace

Absolutní hodnota K počítání s celými čísly bude důležité tento pojem znát Určuje vzdálenost obrazu daného bodu od nuly (na čís. ose) Vzdálenost je vždy kladná => absolutní hodnota je vždy kladná Absolutní hodnota z −7= 7. Píšeme −7 =7 Absolutní hodnota z 10= 10. Píšeme 10 =10

Sčítání celých čísel Sčítání dvou kladných čísel: Sčítání dvou záporných čísel Sčítání kladného a záporného čísla Sečteme absolutní hodnoty obou čísel. Výsledkem je vždy kladné číslo. Např: 8+5=13 Sečteme absolutní hodnoty obou čísel. Výsledkem je vždy záporné číslo. Např: −8+ −5 =−13 Odečteme absolutní hodnoty obou čísel. Znaménko výsledku záleží na tom, které číslo má větší absolutní hodnotu. Např: −8+5=−3 8+ −5 =3

Procvič si 9+15= −9+ −15 = −9+15= 8+23= −8+(−23)= 8+(−23)= 12+11= −12+(−11)= 12+(−11)= 23+27= −23+(−27)= −23+27=

Odčítání celých čísel −7− −5 = −7+5= −6−4= −6+(−4)= 8−16= 8+(−16)= Odčítání je vlastně přičítání čísla opačného Číslo opačné je číslo s opačným znaménkem Pozor! Nepleť si číslo opačné a absolutní hodnotu čísla −7− −5 = −7+5= −6−4= −6+(−4)= 8−16= 8+(−16)=

Procvič si 5−12= −5−(−12)= 9−20= −9−(−20)= 17−23= −17−23= 28−15= −28−15=

Násobení a dělení celých čísel Násobení a dělení dvou čísel se stejnými znaménky Násobení a dělení dvou čísel s různými znaménky Vynásobíme absolutní hodnoty obou čísel. Výsledkem je vždy kladné číslo. Pro dělení platí stejné pravidlo. Např: 3∙5=15 −7∙ −3 =21 −35 : −5 =7 Vynásobíme absolutní hodnoty obou čísel. Výsledkem je vždy záporné číslo. Pro dělení platí stejné pravidlo Např: −3∙5=−15 7∙ −3 =−21 35 : −5 =−7

Procvič si −9∙5= −72 : −8 = −72 :8= −8∙3= −81 :(−9)= 5∙(−11)= 2∙(−11)= −12∙(−2)= −12 :(−6)= 3∙(−7)= −7∙(−3)= −24 :(−2)=